[Live] Waar wil of ga je naartoe?

Vermaak voor oog en oor
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

[Live] Waar wil of ga je naartoe?

Bericht door Leeuw »

7 maart ga ik naar 5days off in Amsterdam Paradiso, geen 5 dagen maar lekker uit mijn plaat bij Groove Armada.

Verder natuurlijk weer naar Lowlands, dit jaar ben ik wel op tijd.
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: [Live] Waar wil of ga je naartoe?

Bericht door Timo »

5 days off staat ook op mijn lijstje om ooit heen te gaan.

Mijn lijstje waar ik sowieso heen ga:
14 maart Los Campesinos! @ Melkweg
31 maart Wild Beasts @ Paradiso
11 april Bettie Serveert @ Mezz (gratis want vrijwilliger)
14 april Foals @ Paradiso
23 april Crystal Castles @ Trouw (A'dam)
16-18 juli Melt! Festival @ Ferropolis, DE

verder staat er nog heel veel op m'n lijstje waar ik graag heen wil maar wat uit geldgebrek waarschijnlijk niet gaat gebeuren (Lowlands, maar ook 'losse' concerten van Hadouken, Xiu Xiu, Rolo Tomassi, Two Door Cinema Club)
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: [Live] Waar wil of ga je naartoe?

Bericht door Leeuw »

Je "moet" vaak naar A'dam, dat is niet bepaald om de hoek toch?

Ook al is Lowlands een hoop geld, duur is het niet want je krijgt er heel veel voor terug.
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: [Live] Waar wil of ga je naartoe?

Bericht door Timo »

Leeuw schreef:Je "moet" vaak naar A'dam, dat is niet bepaald om de hoek toch?
Vanuit Breda niet nee, maar m'n ouders wonen in Baarn en daar ga ik meestal slapen na een concert. En als dat niet kan, ga ik terug naar Breda (is ook aangesloten op het nachtnet, nu alleen do/vr/za maar binnenkort misschien ook doordeweeks). Duurt wel lang maar met OV kost het me niks, dus is het best te doen :)
Leeuw schreef:Ook al is Lowlands een hoop geld, duur is het niet want je krijgt er heel veel voor terug.
Da's waar. Ik wacht de line-up eerst maar af, die is tot nu toe nog niet heel overtuigend. Melt! doet het beter :)
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: [Live] Waar wil of ga je naartoe?

Bericht door HondArd »

Leeuw schreef:Ook al is Lowlands een hoop geld, duur is het niet want je krijgt er heel veel voor terug.
Ja, maar je kunt onder geen beding alles zien. Meer dan de helft moet je gewoon laten schieten, vind ik dan eigenlijk ook zonde van je geld want je betaalt ook voor de acts die je níet kan zien. Op Pinkpop ook vaak voor dat dilemma gestaan, óf Groove Armada, óf Bush want die stonden in 2002 tegenover elkaar geprogrammeerd.... op de eerste dag nog wel :x
En op Paaspop 2006 liep T.Raumschmiere uit waardoor ik Peter Pan Speedrock mistte. Festivalprogrammeurs zouden eens wat meer naar de kwaliteit dan naar de kwantiteit moeten kijken, en dan hoeven de toegangskaartjes ook niet zo duur te zijn.
Had nog even overwogen om naar Rock Werchter te gaan dit jaar, maar toen ik de prijzen zag sloeg ik steil achterover.... geen festivalletje dit jaar voor HondArd.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: [Live] Waar wil of ga je naartoe?

Bericht door Leeuw »

Ik denk niet dat ik de helft moet laten schieten maar zo'n 80% Er zijn 8 podia. Er zijn altijd zo'n 10 optredens die ik heel graag wil zien, dus dan zou je kunnen zeggen dat het me ong. 15,- per optreden kost incl camping. En dat is niet zo heel veel geld voor topbands of die ik graag wil zien.

Neemt niet weg dat ik het erg duur geworden vind.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: [Live] Waar wil of ga je naartoe?

Bericht door HondArd »

Als je gaat rekenen wat je per geziene optreden kwijt bent is het inderdaad nog steeds niet veel geld. Maar te vaak heb ik acts moeten laten schieten terwijl ik iets anders ook wilde zien. En achteraf hoor ik daar dan zulke goede verhalen over dat ik het idee ga krijgen dat ik er toch bij had moeten zijn. Blijft dan toch jammer.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: [Live] Waar wil of ga je naartoe?

Bericht door Leeuw »

Dat is zo. Normaal zou ik ook geen 15 bandjes in 1 weekend zien. :bonk:

In heel wat gevallen is een "los" concert in bijv. HMH ook beter en duurt het wat langer. Maar waarom k ook naar LL ga is vanwege de sfeer, je bent gewoon echt even "van de wereld" En maandag land je helaas weer in het echte leven :lolno: Op veel andere festifals heb ik dat niet meegemaakt, vandaar dat LL altijd mij zal trekken en wie er optreed maakt niet uit. Dat zag je vorig jaar ook, LL had nog erg weinig bekend gemaakt en was uitverkocht, Pinkpop heeft zoals gebruikelijk veel grote namen en was niet uitverkocht.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: [Live] Waar wil of ga je naartoe?

Bericht door HondArd »

Pinkpop is altijd verweten dat ze niet genoeg grote namen programmeerden, en al helemaal op de verkeerde momenten. Van 2003 t/m 2005 was het met de bezoekers een aflopende zaak, want daar waar Rock Werchter en Rock Am Ring wel grote kanonnen programmeerden (en uitverkochten) zette Pinkpop daar tegenover Manu Chao als afsluitende act op 2003, Muse in 2004 en Faithless in 2005.... en dat was het eigenlijk wel. Pas in 2006 kwamen er weer wat stadionacts en verkochten ze uit, ook al duurde het wat langer. In 2002 kon je in april ook nog kaartjes krijgen maar verkocht het uiteindelijk ook uit.
En als het op grote namen aankomt: die zoekt Pinkpop ze liever zelf uit. Je kunt wel een bijdrage doen via de gouden tip, maar daar leggen ze zoveel beperkingen op (geen grote namen opgeven, het liefst een nieuwe act of anders eentje die onlangs een nieuw album heeft uitgebracht) dat je als mogelijke bezoeker al heel creatief moet zijn om niet in dezelfde vijver als een andere bezoeker te vissen. Daarnaast zijn veel artiesten gekoppeld aan grotere artiesten en heb je die gewoon te nemen als programmeur. Zoals vorig jaar The Gaslight Anthem aan Bruce Springsteen. En te vaak programmeren ze eendagsvliegen (hoe zit dat bij andere festivals?). Jet in 2004, The Fratelli's in 2007, The All American Rejects in 2009. Minutelang zit het publiek voor zich uitstarend te wachten op die ene hit waarna het optreden als een kaartenhuis in elkaar dondert. Genoeg bands die in het clubcirquit hoge ogen gooiden worden vakkundig op een zijspoor worden gezet. En over Krezip vorig jaar wil ik het al helemaal niet meer hebben.
Als het over helemaal van de wereld gaan aankomt dan is Paaspop wel een leuke kandidaat. Goed, ze programmeren het helemaal vol, maar ze houden wel met een heel divers publiek rekening en je kunt ervan uit gaan dat je veel band tegen gaat komen waar je nog nooit van gehoord hebt. En soms heb je het idee op een circus terecht gekomen te zijn, want vaak heeft het helemaal niets met muziek of cabaret te maken, maar vermakelijk en gezellig is het wel. Jammer is dat alles in tenten plaatsvindt, maar het weer is rond pasen nog niet altijd optimaal, vooral 's avonds/'s nachts (het gaat vrolijk tot 02:00 uur door). Overdag bloedheet, maar rond een uur of 01:00 rond het vriespunt.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: [Live] Waar wil of ga je naartoe?

Bericht door Leeuw »

Dat is dan ook de rede dat ik niet naar PP wil, te veel mensen die voor 1 of 2 hitjes naar een band toekomen. En niet voor het festival.
Naar Lowlands ga je voor het festival, en alle bandjes die jou leuk lijken ga je naar toe. Dat is dus net andersom.

Natuurlijk zijn sommige grote namen erg leuk en min of meer belangrijk. Ik heb extreem goede herinneringen aan Muse, Foo Fighter, Chemical Brothers enz.
Maar misschien nog wel betere aan wat kleinere optredens als; Royksopp, Goose en weet ik veel wat nog meer.
Plaats reactie