Algemeen Filmtopic

Vermaak voor oog en oor
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door nvdw »

Ik was ook met stomheid geslagen toen ik dit ineens op teletekst voorbij zag komen. :nopompom:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door WizardOfOss »

Teletext? Bestaat dat nog?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Teletext? Bestaat dat nog?
Waarom niet? Ik heb eens gehoord dat miljoenen Nederlanders dagelijks Teletekst gebruiken.

Het gezicht kwam me bekend voor, maar erg bekend was ik niet met deze acteur. Trieste zaak, ik gok een overdosis...
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door Martin »

teletekst werkt prima. Ook op internet, ja. Lekker overzichtelijk en niet al die Privé-achtige berichten zoals op Telegraaf.nl.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door HondArd »

Teletekst, het is alsof je een Acorn Electron op je TV hebt aangesloten maar het is wel lekker overzichtelijk. Vond die Philip Seymour Hoffman wel een sympathieke acteur. Maar zoals ik hem ken uit The Big Lebowski komt hij totaal niet over als op de meest recente foto's. Wat was die man OUD geworden in 16 jaar tijd! Tja, dan heb ik al snel het idee... die man heeft al jaren een probleem met het gebruik van allerhande stimulerende middeltjes. Desalniettemin blijft het triest voor een acteur die ik eigenlijk nooit op een slechte rol heb kunnen betrappen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door WizardOfOss »

Zojuist gekeken: Redline



Iets meer dan anderhalf film waar liefst zeven jaar aan getekend is. Geen computers, maar ouderwets handwerk. En dat is te zien: puur qua animatie is Redline een spektakel van unieke klasse. Zo virtuoos dat je bijna zou vergeten dat het verhaaltje van een tamelijk belachelijke race op een uiterst vijandige planeet met een obligaat liefdesverhaaltje erin verweven eigenlijk vrij matig is, desondanks is ook die drie kwartier waarin niet geracet wordt toch best vol te houden. Maar uiteraard draait het vooral om de racescènes, volslagen absurd, van ook maar enig realisme is absoluut geen sprake, maar qua puur spektakel uniek in z'n soort. "Speed Racer on crack" is wellicht nog de beste omschrijving...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door HondArd »

Dat is nogal indrukwekkend :thumbup: . Soms iets te druk maar als het inderdaad allemaal met de hand getekend is (wat je er niet aan af ziet) is het des te knapper. Maar goed, dit soort monnikenwerk kan je met een gerust hart aan Japanners overlaten.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door HondArd »

R.I.V. Leonard Nimoy
Afbeelding
De Telegraaf schreef:Leonard 'Spock' Nimoy overleden

van onze redactie
Acteur Leonard Nimoy, vooral bekend van zijn rol als Mr. Spock uit Star Trek, is overleden.

Hij stierf aan de gevolgen van COPD, heeft zijn vrouw Susan bevestigd aan New York Times. Leonard is 83 geworden.
Leonard werd afgelopen week met spoed opgenomen in een ziekenhuis in Los Angeles wegens hevige pijn op de borst, maar stierf op vrijdagochtend vredig in zijn eigen huis in Bel Air.
In 2014 onthulde de acteur dat hij aan COPD leed, een verzamelnaam voor de longaandoeningen chronische bronchitis en longemfyseem. De ziekte zou zijn veroorzaakt doordat hij decennialang heeft gerookt, maar de laatste dertig jaar heeft hij geen sigaret meer aangeraakt.
Leonard won drie Emmy's voor zijn vertolking van Spock. Ook regisseerde hij afleveringen van Star Trek én de film Star Trek IV: The Voyage Home (1986). Daarna nam hij de regie van komedieklapper Three Men and a Baby (1987) voor zijn rekening. Hij stond tijdens zijn carrière ook regelmatig op het toneel in stukken als One Flew over the Cuckoo's Nest en My Fair Lady.
"

Bron.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door WizardOfOss »

Die Vulcan Salute blijft toch knap, ik krijg het echt niet voor elkaar...

R.I.P.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door ViveLaFrance »

Wie?
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie