AutoVisie

Bespreek hier artikels uit de tijdschriften
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: AutoVisie

Bericht door Martin »

ChrisRenault schreef:
Autointernationaal.nl schreef:Ton Roks weg bij Autovisie

Ton Roks, hoofdredacteur van Autovisie, onderdeel van het Telegraaf concern, verlaat half januari ‘zijn’ blad. De functie van hoofdredacteur komt door een interne bedrijfsreorganisatie te vervallen en maakt de 57-jarige Roks boventallig. De functie van hoofdredacteur Autovisie wordt dan ook niet meer ingevuld. "Het bedrijf heeft mij vriendelijk verzocht om op te stappen", zo laat Roks in een toelichting weten. Babette Wieringa, segmenthoofdredacteur ‘Auto’ bij de Telegraaf (waar zij tevens verantwoordelijk is voor de succesvolle krantenbijlage Vrouw), gaat de Autovisie redactie nu aansturen. Zij is ruim 20 jaar in dienst van de uitgever. Op de vraag hoe Roks zijn carriѐre voortzet, antwoordt hij: “Mijn hart ligt bij de autowereld. Daar ga ik mee verder, hoogstwaarschijnlijk als freelancer". Roks is de tweede hoofdredacteur van een toonaangevend autoblad die in 2011 verdwijnt. Onlangs kondigde ook Tonie Broekhuijzen van Autoweek zijn vertrek aan.
Roks heeft de functie van hoofdredacteur van Autovisie 25 jaar vervuld. Hij was daarnaast ook jurylid van de 'Auto van het Jaar' verkiezing. Bij zijn aantreden nam Roks het stokje over van de legendarische Nico de Jong. Zo aimabel als deze icoon is Roks nooit geworden, maar dat neemt niet weg dat onder zijn leiding Autovisie altijd een keurig A-merk is gebleven. Binnen autoland zou je het kunnen vergelijken met de ‘R’ uitvoering van de (oude) Volvo S60: sportief, fraai verzorgd, zondermeer premium, maar ook met ruimte voor verbetering.
Toch mag het als een prestatie van formaat worden beschouwd dat hij Autovisie niet in de greppel heeft doen belanden. Bij collega Autokampioen gaat namelijk deze maand het licht uit. Autovisie heeft de laatste jaren echter de groei van (nieuwe) concurrenten als Autoreview en vooral Top Gear Magazine niet kunnen bijbenen. Ook in dit opzicht doet het Telegraaf blad wat aan Volvo (dat in vergelijking met Audi en BMW het nakijken heeft) denken. De glossy Avanti leidde eerder af dan dat er sprake was van een merknaam versterkende toevoeging. Een fout die Autoweek eerder met zijn maandblad GTO maakte. Roks hoeft zich echter niet te schamen voor deze smet op zijn blazoen. Of je nou Marianne Timmer, Femke Halsema of Ton Roks heet: aan alles komt een eind. Bedankt voor 25 jaar leesplezier, Ton!
Zo! Dat is nieuws. Eerst mensen die Autokampioen zien verdwijnen, overhalen Autovisie te nemen en dan de hoofdredacteur wegsturen. Nu werd het al een beetje vreemd dat Jongeneel zo ongeveer op gelijke hoogte zat als Roks sinds de fusie met de AutoTelegraaf.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AutoVisie

Bericht door WizardOfOss »

Ben benieuwd wat dat voor gevolgen gaat hebben. Sinds de krant van achterlijk Nederland meer bij AV betrokken is is het sowieso allemaal nogal wisselvallig, met nog altijd volop prachtige items, maar ook een hoop twijfelachtige of zelfs ronduit sensatiegerichte zooi. In het laatste nummer ook weer, 5 pagina's voor een ruim een jaar oude concept waarin eigenlijk helemaal niks nieuws gemeld wordt. Of de top-10 lijstjes, die niet alleen aangeven dat je dergelijke dingen niet aan lezers over moet laten, maar waarbij de kandidaten in een aantal gevallen ook al ronduit dubieus waren. En een Laguna die kritiek krijgt op z'n saaie dashboard, terwijl ze zich bij de in zijn geheel übersaaie Passat in de meest onmogelijke bochten wrongen om die saaiheid als iets positiefs te zien. En zo waren er nog wel meer zaken die ik eerder in de AW dan in de AV zou verwachten.

Maar nu verdwijnt dus een echte autofanaat in hart en nieren, en worden zijn taken overgenomen door iemand die daarnaast een stukje van de grootste pulpkrant van ons land in elkaar draait. Dat kan haast niet goed gaan...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AutoVisie

Bericht door ViveLaFrance »

Nooit lid geweest van Autovisie, maar ik geloof zeker dat autoland een eigenzinnig persoon verliest.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: AutoVisie

Bericht door Leeuw »

Jee erg jammer :| Ton Roks schreef wel lekker en vol met passie, en ik vind het dus erg jammer dat ie moet verdwijnen. De laatste tijd maakte hij ook zelf de foto's en die waren ook erg mooi, vaak spannender dan die van Henk v/d Hurk. Ik hoop dat ie als freelancer werk blijft vinden.

Bedankt Ton voor de mooie verhalen (en foto's).
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: AutoVisie

Bericht door Joël D. »

Oei, dit is echt jammer. Ton schreef altijd hele mooie verhalen, echt een verlies imho.
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: AutoVisie

Bericht door Jurjen »

Autovisie kunnen ze nu wel gaan opheffen. Een blad ZONDER hoofdredacteur, dat is dat nou weer?
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: AutoVisie

Bericht door HondArd »

Autointernationaal.nl schreef:....
Roks heeft de functie van hoofdredacteur van Autovisie 25 jaar vervuld....
Echt niet! Ergens tussen 1988 en 1990 is hij adjunct hoofredacteur geworden. Maar jammer blijft het vertrek van de heer Roks wel.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Michele
.
.
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 feb 2010, 19:42
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: AutoVisie

Bericht door Michele »

Jurjen schreef:Autovisie kunnen ze nu wel gaan opheffen. Een blad ZONDER hoofdredacteur, dat is dat nou weer?
D'r staat al een tijdje een vrouw als algemeen hoofdredacteur van de website en het magazine aan het roer. Denk alleen dat Jeroen Jongeneel blijft zitten tot ie met pensioen gaat en dat dan die functie ook opgeheven wordt.
Choose life, drive Maserati!
http://www.chicanemagazine.nl
Jorg
.
.
Berichten: 136
Lid geworden op: 11 feb 2010, 21:39
Contacteer:

Re: AutoVisie

Bericht door Jorg »

Erg jammer, sowieso de combinatie met Telegraaf vond ik al niet geweldig, nu gaat Roks weg, wat moet het worden?
Roks kan prachtige verhalen en foto's schieten, hopelijk vinden wij het werk van hem ergens terug.
The Future Is One Legend Ahead
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: AutoVisie

Bericht door Martin »

Vreemd dat er van de zijde van Roks/Autovisie/Telegraaf niks over een vertrek wordt gemeld.
Stap eens op de fiets
Plaats reactie