AutoVisie

Bespreek hier artikels uit de tijdschriften
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: AutoVisie

Bericht door Leeuw »

idd ook niet in de nieuwe av
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AutoVisie

Bericht door WizardOfOss »

Had hem nog een mail gestuurd als bedankje voor vele jaren leesplezier, netjes antwoord gehad waarin hij het bevestigd, dus het is (helaas) toch echt zo.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: AutoVisie

Bericht door Martin »

Oké.

(Of niet oké dat hij weg moet.)
Stap eens op de fiets
Hansv
.
.
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2010, 11:59

Re: AutoVisie

Bericht door Hansv »

Ha, die Lezers;

Alles nog eens teruglezen? Lange winteravonden? Trage internetverbinding? Nix op de buis? Vrouw ongesteld? Kruipruimte isoleren?
Ik heb een aardige verzameling autobladen aan te bieden. Ter illustratie; een jaargang Autovisie weegt zo'n 5 tot 6 kilo.

Britse bladen: 4 stuks TopGear UK, 22 stuks Fast Lane ('85 - '91), 14 stuks CAR Magazine ('98 - '02) en het aprilnummer 2009 van Thoroughbred & Classic Cars. Samen zo'n 18 kilo.

Amerikaans: 42kg HotRod-magazines uit de periode '78 -2009, de jaren tachtig en negentig zullen nagenoeg compleet zijn. Vanwege de matige papierkwaliteit ontbreken wel de nodige kaften.

Van Autovisie heb ik ongeveer 145kg liggen. Medio '88 ben ik geabonneerd, dus vanaf die tijd zullen ze ongeveer compleet zijn. Ook nog aardig wat losse nummers van vóór die tijd, waaronder een handjevol uit de late jaren zestig.

Overige Nederlands: 21 stuks GTO, de laatste twee jaargangen waarschijnlijk compleet. Zes nummers Carros, 13 stuks Auto Review en 29 stuks Autokampioen. De laatste redelijk recent. Dan nog 11 stuks Nederlandse TopGear en een stuk of wat losse blaadjes. Alles bij elkaar zo'n 25 kilo.

En dan het klapstuk van de veiling: 280 kilogram aan Duitsche Wertarbeit: Auto Motor und Sport en SportAuto, sinds begin jaren '80 tot ergens in de jaren '90 vrijwel compleet, daarna zo ongeveer de helft van alle nummers.

Alles bij elkaar dus een halve ton aan leesplezier. Het spul ligt niet op nummer, is niet ingebonden en ook niet in verzamelaarsconditie. Iedereen begrijpt dat het ook geen doen is om het te versturen. Ik wil het natuurlijk ook best in gedeeltes van de hand doen (per titel bijvoorbeeld), maar ga geen jaargangen of losse nummers uitsorteren.

Mocht je vragen hebben of er een bod op willen stuur dan een PB of mail naar hvanvelzen op hetepost punt com.

Oh ja; oud papier doet ongeveer €80,-/ton....

Edit: Carros en GTO zijn al weg, HotRod's gereserveerd.
Jorg
.
.
Berichten: 136
Lid geworden op: 11 feb 2010, 21:39
Contacteer:

Re: AutoVisie

Bericht door Jorg »

Het stond wel in zijn column in het jubileumnummer van 55 jaar Autovisie dat hij vertrok.
The Future Is One Legend Ahead
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: AutoVisie

Bericht door Leeuw »

Jorg schreef:Het stond wel in zijn column in het jubileumnummer van 55 jaar Autovisie dat hij vertrok.
heb ik er dan vet overheen gekeken?
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: AutoVisie

Bericht door Leeuw »

Ha :D ik heb de brief van de "week" geschreven. En ik krijg een mooie Jaguar E-type kalender.

Nu ik het verhaal terug lees komt het een beetje rottig uit mijn pen, maar ik sta er nog voor minimaal 100% achter. Ik ben benieuwd hoeveel reacties het oplevert.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: AutoVisie

Bericht door HondArd »

Eens opletten in de winkel dan.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: AutoVisie

Bericht door HondArd »

Op de valreep heb ik een boek gekregen van AV. Op de AV afdeling van De Telegraaf hadden ze een oudejaarsprijsvraag over welke droomauto je zou kopen bij het winnen van de jackpot van de oudejaarsloterij, en mijn motivatie om dan een Skyline KPGC10 aan te schaffen was voor hun doorslaggevend. Toen ik het mailtje zo terug las kwam het af en toe niet echt lekker lopend over, maar ik sta nog stees vierkant achter mijn keuze.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: AutoVisie

Bericht door Leeuw »

leuk
Plaats reactie