AutoVisie

Bespreek hier artikels uit de tijdschriften
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AutoVisie

Bericht door WizardOfOss »

Ik stoor me de laatste tijd wel opvallend vaak aan de minpunten in tests. In het vorige nummer de vernieuwde Captiva, die krijgt als minpunt dat er geen hybride-versie is? Huh? Hoeveel andere SUV's in die klasse zijn wel als hybride leverbaar? En het andere punt van kritiek is het feit dat de goedkoopste uitvoering slechts 2WD is, wat in die klasse toch eerder regel dan uitzondering is. En dan in het laatste nummer een test van z'n Opel-broertje, die als minpunt krijgt dat er geen V6 leverbaar is. Toch vreemd, aangezien er in dat segment slechts één SUV met V6 geleverd kan worden, namelijk de Captiva, die niet geheel onterecht veel te dorstig werd bevonden. Of anders de Skoda Superb, die als nadeel zou hebben dat het geen Volkswagen is. WTF? Of de Hyundai Genesis V6, waarvan de grille "wat anoniem"oogt. Is dit nu hetzelfde blad wat recent nog het design van de Passat en Jetta de hemel in heeft geschreven? In datzelfde kader past ook de kritiek enige tijd geleden op het saaie dashboard van de Renault Laguna, of in het vorige nummer nog het saaie uiterlijk van de Renault Fluence. En zo is het in elk nummer wel een paar keer raak.

Het lijkt haast wel of ze kost wat kost minpunten moeten hebben, het komt allemaal zo gezocht over...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AutoVisie

Bericht door ViveLaFrance »

Ja, lijkt me vreemd overkomen bij de lezers :yes:
Hetzelfde heb ik met tests op Autozine.nl. Franse auto's krijgen steevast als minpunt "onhandige schaalverdeling snelheidsmeter". MPV's kunnen altijd rekenen op het zinnetje "geen schuifdeuren" :bonk:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: AutoVisie

Bericht door Jurjen »

Moet je voor de gein eens gaan lezen op www.autotesten.nl Je lacht je helemaal kapot.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AutoVisie

Bericht door WizardOfOss »

Lachen? Ik ben halverwege in slaap gevallen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AutoVisie

Bericht door ViveLaFrance »

Kwam vast door de Astra Sports Tourer. Opels worden snel bedaagd, ik ben de Astra nu alweer zat :yawn:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: AutoVisie

Bericht door Leeuw »

duke schreef:Het krantenpapier heeft zijn intrede gedaan... Autovisie.. Zinvolle tijdvulling of kattenbakvulling.
Ja hij was matig en zo vlak als een autoweek.

Ook leuk: de column: yahoo we hebben een iphone app. en laten we een foto van een HTC met android plaatsen waar dit dus niet mogelijk is, mensen zijn nog steeds apple geil terwijl android al ruim voorbij apple ios is gestreefd. Heel jammer dat ook av voorbij aan android gaat, waar dus meer users in zijn.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: AutoVisie

Bericht door nvdw »

Autovisie schreef:Jaco Bijlsma nieuwe hoofdredacteur Autovisie

AMSTERDAM - Autovisie krijgt vanaf 1 januari 2012 een nieuwe hoofdredacteur. Jaco Bijlsma neemt het stokje over van Babette Wieringa en zal het platform Autovisie verder uitbouwen. In 2011 werden grote stappen gemaakt waarbij synergie tussen de Autovisie onderdelen werd geoptimaliseerd. Door samenvoeging van de Telegraaf autopagina's, de site, online tv, iPad en het magazine en sinds kort de uitbreiding naar Sp!ts kent Autovisie inmiddels een bereik van ruim vier miljoen Nederlanders.


Jaco Bijlsma, al elf jaar aan Autovisie verbonden en in het laatste jaar als coördinator magazine en testredactie: “Ik vind het een enorme uitdaging Autovisie door te ontwikkelen in dit snel wisselende en uitdagende medialandschap. Dat Telegraaf Media Nederland zwaar inzet op de automotive branche, maakt dat ons aanbod van producten steeds veelzijdiger en dynamischer wordt. "
Babette Wieringa, die haar tijdelijke werkzaamheden voor Autovisie combineerde met het hoofdredacteurschap van de succesvolle Telegraaf Media Nederland titel VROUW, heeft haar taak volbracht de basis van het merk Autovisie neer te zetten. De redacties van krant, magazine en site zijn inmiddels volledig geïntegreerd, Autovisie tv is geprofessionaliseerd, en in het afgelopen jaar is er een iPad app en een Autovisie lifestyle pagina in Sp!ts gelanceerd. Babette blijft als hoofdredacteur aan VROUW verbonden.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: AutoVisie

Bericht door Leeuw »

Ik vind Autovisie niet slechter geworden sinds Ton Roks vertrokken is, wel mis ik z'n verhalen af en toe.

Leuke nieuwe functie voor Jaco Bijlsma
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AutoVisie

Bericht door WizardOfOss »

Het kwam op mij af en toe wat stuurloos over, veel items van evenzoveel verschillende redacteurs, waarbij een herkenbare stijl ontbrak. Wellicht kan dit hier verandering in brengen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: AutoVisie

Bericht door Martin »

Coördinator magazine of hoofdredacteur: ik denk dat het voor het blad zelf niet veel gaat veranderen.
Overigens is de Autovisie die vandaag is uitgekomen, niet helemaal geworden als de bedoeling was. Achterin staat het gedeelte voor gebruikte auto's maar na 1 pagina is het al einde blad. :bonk:
Stap eens op de fiets
Plaats reactie