Ford Vertrek (NAIAS Detroit 2011)

StarWars of Reëel?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Ford Vertrek (NAIAS Detroit 2011)

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek schreef:Ford Vertrek: uitgangspunt voor nieuwe SUV

Ford toont op de autoshow in Detroit deze Vertrek concept car. Dat lijkt een uit zijn krachten gegroeide Kuga, maar is de vervanger van de Amerikaanse Escape.

De Amerikaanse Ford Escape wordt in 2013 opgevolgd door de productieversie van deze Vertrek concept car. Onze Kuga moet nog twee jaar mee. Wellicht wordt voor de vervanger van die SUV ook goed gekeken naar de Amerikaanse modellen. Ford streeft er namelijk naar om wereldwijd zo veel mogelijk dezelfde modellen te verkopen. Deze Vertrek concept is tien centimeter langer dan een Kuga en zou daarmee dus geen gek figuur slaan als vervanger. Ook is het een mogelijkheid dat de Vertrek boven de Kuga in het programma wordt geplaatst.

De Vertrek oogt nog het meest als een Kuga die is overgoten met de Kinetic designsaus die we kennen van de nieuwste modellen van Ford, zoals de Focus. Voor de Vertrek wordt gesproken over viercilinder Ecoboost-motoren met 1,6-liter en 2,0-liter. Verder komt er de 2,5-liter vijfcilinder, die in Europa uit het programma is. Voor de Europese markt komen daar natuurlijk nog de 2,0-liter TDCi diesels bij. Later vandaag wordt de Vertrek onthuld op de autobeurs in Detroit. Dan komen nadere details vrij.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Ford Vertrek (NAIAS Detroit 2011)

Bericht door WizardOfOss »

Meer en betere plaatjes:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Meer hier...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Ford Vertrek (NAIAS Detroit 2011)

Bericht door ViveLaFrance »

Prop deze binnenkant gelijk in de nieuwe Focus! :thumbup: Lang geleden dat ik enthousiast werd van een Ford-interieur...
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Ford Vertrek (NAIAS Detroit 2011)

Bericht door #3 Micha »

Die mag meteen weer Vertrekken :lol:.

Nee grapje, ziet er wel gaaf uit, mooi interieur inderdaad, van buiten doet hij me nog enigszins denken aan de Kuga, maar dan wel mooier :thumbup:.
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Ford Vertrek (NAIAS Detroit 2011)

Bericht door Joël D. »

Vind het uiterlijk niet heel spectaculair, beetje een combi tussen een S-max, een Kuga en een nieuwe Focus.

Interieur is wel gaaf. :kwijl:
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Ford Vertrek (NAIAS Detroit 2011)

Bericht door HondArd »

Ik ben niet direct enthausiast van het uiterlijk. Interieur is wel gaaf, maar ik vraag me af hoe reëel zo'n doorgetrokken glasplaat op het dak is.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie