Honda S660 (Tokyo Motor Show 2013)

StarWars of Reëel?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Honda S660 (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door WizardOfOss »

Twee jaar na de EV-ster lijkt een late opvolger van de Beat weer een stapje dichterbij: Honda neemt volgende maand deze S660 Concept mee naar Tokyo. Zoals de naam al doet vermoeden een keicar, de elektrische aandrijving van de eerdere concept is vervangen door een, jawel, 660cc vierpitter die er ongetwijfeld 64pk uit zal weten te persen, en hij is ook een stukje gekrompen om aan de wettelijke afmetingen te voldoen. De neus laat de nieuwe vormtaal van Honda zien, Solid Wing Face genaamd...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Honda S660 (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door ViveLaFrance »

Jammer dat het een kei car is, ik had hem graag in een groter formaat gezien.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Honda S660 (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door Leeuw »

cool ding, FF factor 1,5 en hij is ook voor ons te gebruiken
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Honda S660 (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door HondArd »

Formaat is goed, niets meer aan doen. Er zijn al meer dan genoeg pret-auto's die aan alle kanten onnodig groot zijn dus dan is een kleintje waar je lol aan kan beleven alleen maar welkom. Enige waar ze rekening mee moeten houden is dat een gemiddelde Europeaan er ook in moet passen, maar daar kan met slim construeren echt wel een mouw aan gepast worden zonder dat de veiligheid daaronder lijdt.
Wat ik echter niet snap is dat het een vierpitter moet zijn. Daar waar Honda voor de motorfietsen van alles en nog wat levert in configuraties met aantallen cilinders en blokhoeken leveren ze voor de auto's eigenlijk alleen maar vier-in-lijn en V6. Zo'n auto schreeuwt gewoon om een blok met maximaal drie pitten of minder, want een vier-in-lijn heeft van alle verbrandingsmotoren het minst spannende geluid. Met een qua cilinders kleiner blok houd je nog eens ruimte onder de motorkap over ook en qua prestaties ga je niets te kort komen.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Honda S660 (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door ViveLaFrance »

Het ding heeft zelfs een turbo :lol:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Honda S660 (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door HondArd »

En dat terwijl Honda de techniek in huis heeft om op een betrouwbare manier meer dan 100pk per liter eruit te peuteren met over een enorm breed gebied een vrij vlakke koppelkromme. Oftewel onderin al meer dan genoeg koppel en via een vloeiende oplopende vermogenscurve bij een hoog toerental te pieken. Om 64pk te halen uit 660cc hoef je nog niet eens zo hoog in toeren, 7500tpm is al genoeg.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Honda S660 (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door Leeuw »

Volgens mij hebben al die Kei-gebakjes een turbo.
Ze hebben genoeg ervaring, in dit segment dus ik denk dat ze echt wel overwogen voor een 4-cyl turbo hebben gekozen.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Honda S660 (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door HondArd »

De Honda Beat had een atmosferische driepitter van 656cc en leverde hetzelfde vermogen. Er waren rond 2009 plannen om de Beat opnieuw uit te brengen waarvoor de Life/Zest de basis zou zijn (althans, dat waren de geruchten). En ondertussen doet de Life/Zest het met een 658cc driepittertje die met en zonder turbo geleverd kan worden. En die driepitter van 658cc lijkt toch echt in de S660 te komen. Bron :pompom:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Honda S660 (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door WizardOfOss »

Hoe onwaarschijnlijk ook ;) , dan zal ik me waarschijnlijk vergist hebben, dan zal het inderdaad wel die driepitter zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Honda S660 (Tokyo Motor Show 2013)

Bericht door HondArd »

Dit topic kan naar de categorie Nieuwe modellen :pompom:
De Telegraaf schreef:Honda lanceert compacte tweezitter S660 in Japan

door Bart Oostvogels | Autovisie
AMSTERDAM -
Honda lijkt op de sportieve toer. Na de nieuwe Civic Type R en NSX presenteren de Japanners nu een nieuwe compacte tweezitter bedoeld voor de Japanse markt: de S660.


Heel nieuw kan de S660 niet voor je zijn, want in 2013 presenteerde Honda al de S660 Concept. Het productiemodel wijkt nauwelijks af van dat eerste prototype.

21.000 dollar
Japanse media hebben inmiddels al kennis kunnen maken met de kekke tweezitter (zie onderstaande video). De S660 gaat in Japan omgerekend 19.200 euro kosten. Hij valt in het zogeheten Kei-Car-segment. In die categorie vallen altijd compacte stadsmodelletjes met een krachtbron van maximaal 660 cc, een uiterste lengte en breedte van respectievelijk 3,4 en 1,48 meter en een motorvermogen van niet meer dan 64 pk. In dat opzicht is de S660 dus behoorlijk voorspelbaar. Toch laat een engineer weten dat er ook ruimte is voor een geblazen 1,0 liter driecilinder benzinemotor met 128 pk.

Europa
Vooral dat laatste doet vermoeden dat Honda meer plannen heeft. Ook aan een internationale carrière wordt gedacht. Eerst is Japan aan de beurt, waar het model vanaf april in de showrooms staat. Hij vormt een concurrent voor de nieuwe Daihatsu Copen. Honda overweegt om hem ook naar Europa te halen, want dealers reageren positief op het model.
Bron.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie