Mini Superleggera (Concours d'Elegance Villa d'Este 2014)

StarWars of Reëel?
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mini Superleggera (Concours d'Elegance Villa d'Este 2014

Bericht door HondArd »

Leuk hoor, al die ingewikkelde achterlichten van de laatste jaren. Maar je zal er maar eens zo eentje kapot rijden, heb je meteen een fikse schadepost (heb je overigens ook met die buitenspiegels waar tegenwoordig meer electronica in zit dan in een gemiddelde Vespa van 1950).
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mini Superleggera (Concours d'Elegance Villa d'Este 2014

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, een auto als deze zal ook absoluut niet voor rationeel denkende mensen bedoeld zijn...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mini Superleggera (Concours d'Elegance Villa d'Este 2014

Bericht door HondArd »

Het is niet alleen bij deze Mini, ik zie de laatste jaren alleen maar "ingewikkelde" achterlichten waarvan ik me afvraag: is de auto niet meteen totall loss als je die stukrijdt? Uitzonderingen daargelaten heeft geen enkele auto tegenwoordig enkel een in een reflectorhuis geschroefd peertje met een (geribbelde) doorzichtig plastic kap er overheen. Dat er tegenwoordig meer en meer leds worden gebruikt in achterlichten is vanuit het oogpunt van duurzaamheid (stroomverbruik en levensduur) helemaal te rechtvaardigen, maar moet dat dan altijd gepaard gaan met dubbele en vreemd gebogen lagen lichtdoorlatend plastic en dergelijke?
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mini Superleggera (Concours d'Elegance Villa d'Este 2014

Bericht door Leeuw »

Er gaan de laatste tijd veel herstelbedrijven failliet door parkeersensoren. De achterlichten zullen niet zo heel snel defect gaan door een schade.
Leds lijken wel heel leuk en duurzaam, maar zijn het eigenlijk niet zo heel erg. Kijk maar eens naar het aantal defecte ledjes in een stoplicht. Een gloeilamp gaat niet zo snel kapot, die slijt wel langzaam. De achterlampjes (in de vorm van peertjes) gaan een eeuwigheid mee.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Mini Superleggera (Concours d'Elegance Villa d'Este 2014

Bericht door nvdw »

HondArd schreef:Leuk hoor, al die ingewikkelde achterlichten van de laatste jaren. Maar je zal er maar eens zo eentje kapot rijden, heb je meteen een fikse schadepost
In de aantallen die gemaakt worden zal dat wel meevallen.

Een (één) achterlicht voor een huis-tuin-en-keuken-klassieker als de Peugeot 404 kost je tegenwoordig ook al 150 euro en die zijn echt niet complex. En dan hebben we het niet over de coupé/cabriolet.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mini Superleggera (Concours d'Elegance Villa d'Este 2014

Bericht door WizardOfOss »

Leeuw schreef:Er gaan de laatste tijd veel herstelbedrijven failliet door parkeersensoren.
Daar heb je wel een punt. Mijn werkgever heeft er weliswaar niet direct mee te maken, maar ons moederbedrijf is wereldwijd marktleider als het gaat om de geautomatiseerde administratie en calculatie van autoschades. Er is reeds een duidelijk dalende trend als het gaat om het aantal schadegevallen, en de verwachting is dat dat de komende jaren met nog vele tientallen procenten verder terug gaat lopen. Best vervelend als dat je core-business is...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Mini Superleggera (Concours d'Elegance Villa d'Este 2014

Bericht door weer een forummer »

Laat maar komen, die Mini E-Type Disco Volante. :kwijl:
Plaats reactie