Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)

StarWars of Reëel?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)

Bericht door WizardOfOss »

Hoe je het wil noemen? Wat dacht je van gewoon een busje met twee deuren? En een paar aparte achterlichten maken er dan nog niet iets vooruitstrevends van. Als er één auto is die ik eerder van SsangYong dan van Renault had verwacht...
(wellicht had ie dan net als de Actyon navolging gehad van de Duitse merken....)

Nu wil ik ook niet zeggen dat die Suzuki dat wel is, maar het Kia Soul-gehalte wat jij er in beweert te zien haal ik er toch echt niet uit, daarvoor zijn de proporties te verschillend, en die zwarte voorruitstijlen zijn eerder een kenmerk van Suzuki zelf dan van Kia. En ondanks een kleine kwinkslag naar de SC100GX is het verre van retro. Qua concept zie ik er hooguit wat Ignis in, alleen dan een stuk leuker vormgegeven.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)

Bericht door ViveLaFrance »

Whahaha, de Avantime een busje :D Eerder een SsangYong?! :worshippy: Nee, dat daar niemand ooit was opgekomen :shiny: Ik kan hier wel tegenin gaan, maar het heeft geen nut met iemand die overdrijving gebruikt als argumentatie. Vriend en vijand zijn het erover eens dat de Avantime letterlijk en figuurlijk voor zijn tijd was, maar ene Sander uit Oss vindt het niets voorstellen en eerder ouderwets dan vernieuwend :lol:

Geen Soul-invloeden? Raampartij i.c.m. aflopende daklijn.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)

Bericht door HondArd »

Het onderstel van de Avantime was zijn tijd anders wel ACHTERuit. Met de nieuwe Espace in aantocht werd de Avantime nog gebouwd op het onderstel van de Espace die op zijn laatste benen liep.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Whahaha, de Avantime een busje :D Eerder een SsangYong?! :worshippy: Nee, dat daar niemand ooit was opgekomen :shiny: Ik kan hier wel tegenin gaan, maar het heeft geen nut met iemand die overdrijving gebruikt als argumentatie. Vriend en vijand zijn het erover eens dat de Avantime letterlijk en figuurlijk voor zijn tijd was, maar ene Sander uit Oss vindt het niets voorstellen en eerder ouderwets dan vernieuwend :lol:
Dus jij zou de Avantime niet willen zien als een poging tot coupé-MPV? Wat is het volgens jou dan wel?

Vriend en vijand zullen het er wellicht over eens zijn dat de Avantime een raar geval was, maar dat maakt het nog niet tot vernieuwend. Ook niet tot ouderwets, dat heb ik ook nergens beweerd, maar ik probeer simpelweg jouw willekeur in het gebruik van "ouderwets" en "vernieuwend" te begrijpen.

Misschien kan je het aan de hand van onderstaande, stuk voor stuk aparte auto's verduidelijken, welke zijn/waren (bij introductie) vernieuwend en welke toen reeds ouderwets:
- BMW i3
- Fiat Multipla
- Pontiac Aztek
- SsangYong Rodius
- SsangYong Actyon
- Toyota Prius II
- Toyota Yaris Verso
- Renault Vel Satis
- Renault Modus
- Mercedes A-klasse I
- Audi A2
- Peugeot 1007
- Nissan Juke
- Nissan Leaf
ViveLaFrance schreef:Geen Soul-invloeden? Raampartij i.c.m. aflopende daklijn.
Diezelfde raampartij en aflopende daklijn die al lang voor de Soul op de Swift te zien was? Waarom zou Suzuki geen Swift-invloeden mogen toepassen in zijn eigen ontwerpen?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)

Bericht door Jurjen »

Ik grijp het lezen van de naam Avantime hier even aan om deze van blijkbaar een buurman te plaatsen. :oranje:

Afbeelding
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)

Bericht door WizardOfOss »

Ik zeg: Saab voor de paal, dat busje erachter verstoppen. Zou een hele vooruitgang zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)

Bericht door Leeuw »

Wat een verschrikkelijk gaaf ding blijft die Avantime ook, en deze kleur groen is helemaal te gek.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)

Bericht door ViveLaFrance »

@Jurjen..........dat groen op de legendarische Avantime blijft magistraal :worshippy:
WizardOfOss schreef:Dus jij zou de Avantime niet willen zien als een poging tot coupé-MPV? Wat is het volgens jou dan wel?
Zoals ik eerder opsommend zei, een coupé-MPV met het voorkomen van een hatchback.
WizardOfOss schreef:Vriend en vijand zullen het er wellicht over eens zijn dat de Avantime een raar geval was
Grappig hoe jij toch even je smaak laat doorschemeren in een poging tot een algemene stelling :clown:
WizardOfOss schreef:...maar ik probeer simpelweg jouw willekeur in het gebruik van "ouderwets" en "vernieuwend" te begrijpen.
Mijn smaak is nooit willekeur ;)

Dat rijtje ga ik niet langs, want je vraagt mij om zwart-wit te denken. Als ik een auto niet vernieuwend noem, hoeft hij ook niet ouderwets te zijn.
WizardOfOss schreef:Waarom zou Suzuki geen Swift-invloeden mogen toepassen in zijn eigen ontwerpen?
Laat ik het eens omdraaien, want ik ben aldoor aan het uitleggen en als de uitleg jou niet bevalt, duik je weer een andere weg in en vraagt dan weer om uitleg. Wat maakt deze Suzuki concept niet ouderwets?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Zoals ik eerder opsommend zei, een coupé-MPV met het voorkomen van een hatchback.
Een MPV is een busje, dus met een tweedeurs buesje zit ik er dan toch niet zover naast. dat hatchback-voorkomen ontgaat mij totaal.
ViveLaFrance schreef:
WizardOfOss schreef:Vriend en vijand zullen het er wellicht over eens zijn dat de Avantime een raar geval was
Grappig hoe jij toch even je smaak laat doorschemeren in een poging tot een algemene stelling :clown:
Wil jij hiermee nu beweren dat de Avantime geen raar ontwerp was dan?
ViveLaFrance schreef:Dat rijtje ga ik niet langs, want je vraagt mij om zwart-wit te denken. Als ik een auto niet vernieuwend noem, hoeft hij ook niet ouderwets te zijn.
Dat kan dan ook best een antwoord zijn. Ik ben alleen benieuwd wanneer jij een raar ontwerp wél en wanneer niet vernieuwend vindt.
ViveLaFrance schreef:Laat ik het eens omdraaien, want ik ben aldoor aan het uitleggen en als de uitleg jou niet bevalt, duik je weer een andere weg in en vraagt dan weer om uitleg. Wat maakt deze Suzuki concept niet ouderwets?
Ik zie er gewoon een fris hedendaags ontwerp in, dat aansluit op de huidige designlijn van Suzuki en een paar hintjes naar hun verleden bevat. Als dat "ouderwets" is, zijn dan niet 99% van de auto's hartstikke ouderwets? Daarom zou ik dat woord niet zomaar te pas en te onpas willen gebruiken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Suzuki iK-2 & iM-4 (Genève 2015)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Wil jij hiermee nu beweren dat de Avantime geen raar ontwerp was dan?
Als 'raar' apart in positieve zin moet betekenen niet, maar in die context plaats jij de Avantime niet ;) Ik zou hem eerder markant noemen.
WizardOfOss schreef:Ik ben alleen benieuwd wanneer jij een raar ontwerp wél en wanneer niet vernieuwend vindt.
Zoals ik eerder in andere woorden zei, als iets nog nooit vertoond is en binnen zijn klasse volstrekt afwijkt van de norm.
WizardOfOss schreef:Ik zie er gewoon een fris hedendaags ontwerp in, dat aansluit op de huidige designlijn van Suzuki en een paar hintjes naar hun verleden bevat.
Eens, maar in mijn optiek maakt hem dat geforceerd ouderwets. Die hintjes naar het verleden zijn namelijk niet subtiel verwerkt, maar dat is mijn smaak ;) Neem de SC 100-lijntjes, lijken ze volgens jou niet knullig met de redelijk moderne achterzijde in één gezichtsveld?
WizardOfOss schreef:Daarom zou ik dat woord niet zomaar te pas en te onpas willen gebruiken.
Wie doet dat dan?
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie