Kia Novo (Seoul 2015)

StarWars of Reëel?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Kia Novo (Seoul 2015)

Bericht door WizardOfOss »

Nog maar eens even wat recent maar vooralsnog hier "vergeten" autonieuws afstoffen, te beginnen met deze op de autosalon van Seoul gepresenteerde Kia Novo. De concept moet een idee geven hoe toekomstige modellen van Kia eruit gaan zien. Onder de kap een geblazen 1.6 met een 7-traps automaat met dubbele koppeling.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kia Novo (Seoul 2015)

Bericht door ViveLaFrance »

De achterkant ziet er goed uit, maar in combinatie met het profiel oogt het geheel vooral log.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kia Novo (Seoul 2015)

Bericht door WizardOfOss »

Log vind ik dan weer wat overdreven, maar de neus is inderdaad wat te kort voor de rest, waardoor de proporties niet optimaal zijn. Maar toch, als dit een voorbode is voor wat komen gaat hoor je mij niet klagen. Duidelijk eigen gezicht met de nodige fraaie details.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kia Novo (Seoul 2015)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Log vind ik dan weer wat overdreven
Het gaat om een auto van het formaat middenklasser hè.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kia Novo (Seoul 2015)

Bericht door WizardOfOss »

Ik weet niet hoe lang ie nu is, maar ik denk dat een 10cm langere neus (bij voorkeur dan wel die centimeters achter de voorwielen) al genoeg zou zijn om er juist een zeer sierlijk gelijnde wagen van te maken. Naar hedendaagse begrippen uiteraard, want in feite zijn alle moderne auto's gewoon ontiegelijk log.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kia Novo (Seoul 2015)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Naar hedendaagse begrippen uiteraard, want in feite zijn alle moderne auto's gewoon ontiegelijk log.
Wil jij mijn reacties nooit meer bestempelen als overdreven? :angel:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kia Novo (Seoul 2015)

Bericht door WizardOfOss »

Is er iets aan gelogen dan? Hoe log moderne auto's zijn geworden viel me voor het eerst echt op toen AutoVisie een tijdje geleden de huidige XJ, op zichzelf toch een zeer fraaie en elegante auto, naast een van z'n voorgangers uit de vroege jaren '90 parkeerde. Auto's die qua pure centimeters geen wereld van verschil zijn. Maar die qua volume verschillen als dag en nacht. Het was me eerder ook al eens opgevallen toen ik een 307 met z'n neus tegenover een BMW 7-serie E38 zag staan, en de Peugeot veruit de forsere auto leek.

Het is niet voor niets dat ook B-segmenters tegenwoordig gerust voorzien worden van 17" wielen terwijl je nog niet zo lang geleden onder een grotere auto 15" nog prima oogde. Auto's zijn niet alleen groter geworden, de ruimte wordt ook anders ingevuld. Vooral de neus heeft het hierbij moeten ontgelden, kijk alleen al hoe hoog tegenwoordig de gemiddelde motorkap ligt. Uiteraard goed voor de veiligheid, maar het wordt er bepaald niet mooier op. De ene auto weet z'n volume beter te maskeren dan de andere, maar log zijn ze praktisch allemaal. En daar is helemaal niks aan overdreven.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kia Novo (Seoul 2015)

Bericht door ViveLaFrance »

Goh, auto's worden groter mede door veiligheidsregels, maar om dat meteen log te noemen gaat mij te snel. Ik vind een XJ behoorlijk slank (ogen) voor zijn klasse. De A8 en Phaeton zijn log.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kia Novo (Seoul 2015)

Bericht door WizardOfOss »

Ik heb het niet over een vergelijk met z'n hedendaagse concurrenten, maar met een model van 20 jaar geleden. En dan boeit het mij niet uit wat de oorzaak is, ik constateer alleen dat auto's enorm veel logger zijn geworden. Een Mercedes W140 is gezien vanuit de huidige normen eigenlijk best elegant (zet er maar eens een A8 naast), en daar dachten we een kleine kwart eeuw geleden toch allemaal heel anders over.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie