ViveLaFrance schreef:Dan denk ik eerder aan de Geely KC Fastback of de Qoros 3 Estate.
Ik heb dan ook nergens gezegd dat die Venucia op zichzelf de grote ommekeer belichaamd, het proces is al langer gaande. Hij vormt er echter wel onderdeel van. Dit in tegenstelling tot die Qoros 2 Concept, die juist weer een paar stappen achteruit is.
ViveLaFrance schreef:Aha dus toch! En ik noem dat afgeraffeld
En dan kom je zelf met een Geely die van achteren gezien eerder aan een Audi dan aan Volvo doet denken, en een Qoros met een hoog VW-gehalte?
Maar goed, blijkbaar hanteren wij dus een heel andere definitie van het woord afraffelen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!
ViveLaFrance schreef:Aha dus toch! En ik noem dat afgeraffeld
En dan kom je zelf met een Geely die van achteren gezien eerder aan een Audi dan aan Volvo doet denken, en een Qoros met een hoog VW-gehalte?
Maar goed, blijkbaar hanteren wij dus een heel andere definitie van het woord afraffelen...
Blijkbaar, want ik vind de Qoros en zeker de Geely totaal niet afgeraffeld ogen. Gelijkenis met andere merken is er, in het geval van de Geely niet onlogisch gezien een ex-Volvo-ontwerper de auto heeft getekend. Het resultaat is, net als de Qoros, een model met een hoge mate van samenhang. Dit in tegenstelling tot de VOW waar samenhang ver te zoeken is. Bijna het niveau Nissan Lannia.
Vanwaar de snelle conclusie op een vraag (naar de bekende weg)? Mensen kunnen verschillend denken over iets, terwijl ze dezelfde betekenis hanteren. Zo sprak een rechter Wilders vrij van (aanzetten tot) discriminatie, maar ik vind dat hij dat doet.
Wij denken uiteraard hetzelfde over samenhang, maar hebben blijkbaar een verschillende interpretatie. De Toyota Mirai, Nissan Lannia en ook deze Venucia VOW vind ik voorbeelden van auto's zonder samenhang. Onderdelen lijken erop geplakt te zitten, details sluiten niet aan en de lijnvoering lijkt meer op een broddelwerkje van Jan Cremer. Nu vind ik de genoemde Geely en Qoros zeker geen schoonheden, maar ze kennen beduidend meer samenhang.
Uiteraard kunnen meningen verschillen. Ik vind het alleen zo opmerkelijk dat jij dit ding ook gezien de kotssmiley in je eerste reactie blijkbaar echt spuuglelijk vind, wat ik voor een dergelijke toch niet zo extreem controversieel ogende concept toch vrij opmerkelijk vind. En je argumenten maken het er dan bepaald niet duidelijker op.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!
WizardOfOss schreef:Ik vind het alleen zo opmerkelijk dat jij dit ding ook gezien de kotssmiley in je eerste reactie blijkbaar echt spuuglelijk vind, wat ik voor een dergelijke toch niet zo extreem controversieel ogende concept toch vrij opmerkelijk vind.
Als je nu eens niet jouw smaak op mijn smaak projecteert, begrijp je het waarschijnlijk beter
Jij vindt deze auto onderdeel uitmaken van het proces waar Chinese automerken zich in bevinden namelijk door het design beter af te stemmen op Europese normen. Ik vind merken als Geely en Qoros daar vooralsnog beter in slagen, zeker t.o.v. dit zoveelste rommelig ontwerp met te veel invloeden van andere merken.