Porsche Mission E (IAA Frankfurt 2015)
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Porsche Mission E (IAA Frankfurt 2015)
Ook Porsche gaat op de elektrotoer met deze Mission E concept. De vier wielen van deze sedan met suicide doors worden aangedreven door 2 elektromotoren welke "meer dan 600pk" zouden leveren. Een sprint naar de 100 gaat in 3,5 tellen, binnen 12 seconden zit ie op 200. Een rondje Ring zou volgens Porsche minder dan 8 minuten duren.
Waar andere elektrische auto's op 400 volt zouden opereren werkt deze op 800 volt, daardoor zou hij sneller op te laden zijn: een kwartier laden zou een actieradius van 400km opleveren, helemaal vol komt ie nog 100km verder.
Waar andere elektrische auto's op 400 volt zouden opereren werkt deze op 800 volt, daardoor zou hij sneller op te laden zijn: een kwartier laden zou een actieradius van 400km opleveren, helemaal vol komt ie nog 100km verder.
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Porsche Mission E (IAA Frankfurt 2015)
Auto met een dubbel gezicht. Van de achterkant vind ik hem geweldig, typisch Porsche maar toch net even anders en bovenal gewoon geil. De neus daarentegen is een beetje het 996-debacle all over again. Het idee van de "zwevende" koplampen in de luchtinlaten an sich is interessant, maar de vorm past totaal niet bij de rest.
Ben wel benieuwd of we dit als een voorloper van de volgende Panamera moeten zien, of dat Porsche werkelijk van plan is met een puur elektrische sedan daarnaast te komen.
Ben wel benieuwd of we dit als een voorloper van de volgende Panamera moeten zien, of dat Porsche werkelijk van plan is met een puur elektrische sedan daarnaast te komen.
Re: Porsche Mission E (IAA Frankfurt 2015)
800 Volt klinkt leuk, want minder Ampere nodig om hetzelfde vermogen op te wekken waardoor de kabels minder snel heet worden. Maar hoe laad je zoiets dan op? Uit het stopcontact krijg je hooguit 380Volt krachtstroom. Om nog maar te zwijgen over het (kilo)wattage wat je nodig hebt. De meeste huishoudens hebben maximaal 30-40 Ampere bij 230 Volt, zo'n 6,9 tot 9,2KW... en dan mag er niets anders aanstaan.
"The closest to reality car that money can buy"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Porsche Mission E (IAA Frankfurt 2015)
Ach, gewoon direct van een hoogspanningsleiding aftappen
(al moet je er dan wel even een trafootje tussen zetten)
(al moet je er dan wel even een trafootje tussen zetten)
Re: Porsche Mission E (IAA Frankfurt 2015)
Uiteraard met een Flux capacitor, nu Porsche Turbo Charging genoemd Mooi dat Porsche met nieuwe techniek blijft komen en niet in het verleden blijft hangen.
Stap eens op de fiets
Re: Porsche Mission E (IAA Frankfurt 2015)
Er staat nergens dat hij laadt met 800V, en ook al zou dat wel moeten is dat toch geen probleem. De meeste auto's worden nu ook niet met 230V geladen.HondArd schreef:Uit het stopcontact krijg je hooguit 380Volt krachtstroom. .
Ja precies het zelfde gevoel, fantastische kont, maar wat een rotkop. Heette zoiets niet plork?WizardOfOss schreef:Auto met een dubbel gezicht. Van de achterkant vind ik hem geweldig, typisch Porsche maar toch net even anders en bovenal gewoon geil. De neus daarentegen is een beetje het 996-debacle all over again.
Re: Porsche Mission E (IAA Frankfurt 2015)
Ik begrijp dat het Porsche laadsysteem 800Volt levert. Op 400 Volt laden kan ook, echter dat duurt langer.
Volgens Porsche is deze auto net zo toekomst bepalend voor Porsche als de 911 50 jaar geleden.
Volgens Porsche is deze auto net zo toekomst bepalend voor Porsche als de 911 50 jaar geleden.
Stap eens op de fiets
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Porsche Mission E (IAA Frankfurt 2015)
Middendeel doet me denken aan de Model S. Verder interessant project van Porsche.
Vive la France, Vive la Différence