NanoFlowcell toont komende maand in Zwitserland een doorontwikkeling van de Quant. De conceptauto uit 2014 krijgt de toevoeging ‘48Volt’ waarmee gedoeld wordt op het low voltage drive system bekend van de Quantino. Waar voorgangers Quant E en F 600 resp. 735 Volt ontwikkelen, dient de lage spanning ter bevordering van de veiligheid en het verlagen van de ontwikkelingskosten voor de aandrijflijn. De 5,26 lange sportlimousine gebruikt vier elektromotoren gevoed door Flow Batteries, sprint in 2,4 seconden naar 100 km/h bij een topsnelheid van 300 km/h en kan 1.000 km. rijden. Een productiemodel zit er nog niet in, het Liechtensteinse bedrijf focust zich op het verbeteren van de techniek voor diverse toepassingen (bv. lucht- en scheepvaart).
NanoFlowcell Quant 48Volt (Genève 2017)
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
NanoFlowcell Quant 48Volt (Genève 2017)
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: NanoFlowcell Quant 48Volt (Genève 2017)
Best mooi en eigenzinnig genoeg Toch denk ik in de verte naar een enorm verlengde Lotus te kijken.
Vive la France, Vive la Différence
Re: NanoFlowcell Quant 48Volt (Genève 2017)
hmmm, hou er niet zo van, behalve dat oranje spoilertje.
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: NanoFlowcell Quant 48Volt (Genève 2017)
De uiterlijke aanpassingen ten opzichte van de concept uit 2014 zijn gering, maar geen verbetering. De techniek blijft onverminderd interessant. Maar wat ik me toch vooral afvraag: wanneer wordt deze techniek daadwerkelijk toepasbaar?