Volkswagen Race Touareg (Qatar 2011)

StarWars of Reëel?
Plaats reactie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Volkswagen Race Touareg (Qatar 2011)

Bericht door ViveLaFrance »

Autoweek schreef:Volkswagen Race Touareg: vooruitzicht op super-SUV

Volkswagen voelt zich helemaal thuis op de autotentoonstelling van Qatar. Naast de superzuinige XL1 presenteert het merk er ook de iets minder verantwoorde straatversie van de Race Touareg 3.
Volkswagen heeft in Qatar een concept car getoond van een straatversie van de Race Touareg 3. Die auto’s gooiden opnieuw hoge ogen in de Dakar Rally, die deze maand weer in Zuid-Amerika is gehouden. Volkswagen meldt dat deze auto is voorzien van een 310 pk sterke motor en dat de auto in minder dan zes seconden van 0 naar 100 km/u kan.
De straatversie heeft ten opzichte van de woestijnracer een licht aangepast koetswerk. De auto is iets breder dan twee meter en staat op 18 inch wielen; twee inch kleiner dan de wedstrijdauto. Verder is de concept car voorzien van lederen Recaro-kuipstoelen in het interieur, en details van koolstofvezel en aluminium. Er is een met alcantara bekleed stuurwiel en de informatie wordt via een digitaal display weergegeven.
Volkswagen in Nederland kan niet zeggen of er productieplannen zijn voor een straatversie van de woestijnracer. Het lijkt ons dat als de bezoekers in Qatar enthousiast genoeg zijn, het een simpele volgende stap is om deze super-SUV in productie te nemen.
http://media.autoweek.nl/m/m1fyw2pbato7_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1fyw2pb7bo9_800.jpg

Ik zeg waarom niet? 8-) De normale Touareg is een deceptie ten opzichte van de eerste generatie, dus VW heeft wat goed te maken.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Volkswagen Race Touareg (Qatar 2011)

Bericht door WizardOfOss »

Lijkt me wel een zeer gewaagde stap voor een extreem conservatief merk als VW. Maar van mij mogen ze...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie