Land Rover DC 100 Concept (IAA 2011)

StarWars of Reëel?
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Land Rover DC 100 Concept (IAA 2011)

Bericht door ViveLaFrance »

Autoweek schreef:Land Rover DC 100 is voorbode nieuwe Defender

De Land Rover Defender is een icoon waarvan je kunt blijven denken dat hij voor altijd op de prijslijst blijft staan. Maar het Engelse merk laat met deze DC 100 Concept nu definitief zien dat er wel degelijk concrete plannen voor een opvolger zijn.
Het belangrijkste nieuws is misschien nog wel de mededeling in het persbericht dat Land Rover de intentie heeft om in 2015 een Defender-opvolger op de markt te brengen. Want deze concept-car is op zichzelf niet klaar voor productie, meldt Land Rover: "Deze DC 100 Concept is het beginpunt van een project van vier jaar om de Defender op te volgen."
Het is bijvoorbeeld nog niet duidelijk op wat voor platform de nieuwe Defender komt te staan. Het maken van een nieuw platform is natuurlijk een optie, maar tegelijkertijd erg kostbaar. Het is dus een mogelijkheid dat de toekomstige Defender op een Discovery-platform komt te staan.
Liefhebbers kunnen gerust zijn. "We zijn ons bewust van het erfgoed van de Defender," vervolgt Land Rover. "Maar tegelijkertijd gaan we ons uiterste best doen om de nieuwe Defender te laten voldoen aan de eisen die de markt in de 21e eeuw aan dergelijke auto's stelt."
De Land Rover DC 100 Concept debuteert op de IAA in Frankfurt. De persdag van die autoshow heeft plaats op 13 september.
http://media.autoweek.nl/m/m1eytqbb8w7n_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1eytqbb717o_800.jpg

Leuk dat Land Rover zichzelf uitdaagt. Ga er maar aan staan :yes: De concept heeft een leuke voorkant :)
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Land Rover DC 100 Concept (IAA 2011)

Bericht door weer een forummer »

Zouden ze het echt aandurven om de Defender helemaal te schrappen uit het programma? Het is wel een aardig concept overigens.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Land Rover DC 100 Concept (IAA 2011)

Bericht door WizardOfOss »

Nogal hoog Yeti-gehalte, maar desondanks valt ie niet tegen. De originele Defender is uiteraard onvervangbaar, maar dit doet qua doelmatige uitstraling er niet eens zo gek veel voor onder. De neus mag nog iets anders, een tikje vierkanter, maar verder uiterlijk niks meer aan veranderen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Land Rover DC 100 Concept (IAA 2011)

Bericht door nvdw »

weer een forummer schreef:Zouden ze het echt aandurven om de Defender helemaal te schrappen uit het programma?
Geen kwestie van durven... kwestie van moeten. Met wat verse motoren vallen de milieueisen nog wel bij te benen, maar de veiligheidseisen gaan nu echt knellen. En dan kun je beter met wat nieuws komen dan de bui uit proberen te zitten. Want hoe je het ook wendt of keert, de Defender blijft erg populair.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Land Rover DC 100 Concept (IAA 2011)

Bericht door Leeuw »

Wat een uilige ogen heeft deze concept (of lijkt dat zo?), verder zitten er leuke dingen in, de bumper oogt een beetje ouderwets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Land Rover DC 100 Concept (IAA 2011)

Bericht door HondArd »

Ik vraag me af of de klassieke Defender op basis van veiligheidseisen wel vervangen moet worden. Als de serie maar klein genoeg is zijn de regels echt niet zo streng, anders kan Morgan de helft van zijn gamma ook wel schrappen.

Die oer-defender is wel zo'n beetje de tereinbeul bij uitstek, en dit nieuwe model lijkt het in de basis ook te kunnen gaan worden. Maar met die overmaats velgen in combinatie met die lage banden ga je echt niet mee door de modder geploegd komen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Land Rover DC 100 Concept (IAA 2011)

Bericht door Leeuw »

Het is maar een Concept, maar juist hier hoeven ze geen spify banden/wielen te tonen maar stoel staal.
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Land Rover DC 100 Concept (IAA 2011)

Bericht door weer een forummer »

De auto heeft overigens inderdaad wel wat weg van de Defender. Nu ik er nog eens goed naar kijk denk ik dat Land Rover toch een serieuze opvolger in huis heeft voor de Defender en dat Defenderrijders zich niet bij voorbaat unheimisch zullen voelen in deze auto.
Jorg
.
.
Berichten: 136
Lid geworden op: 11 feb 2010, 21:39
Contacteer:

Re: Land Rover DC 100 Concept (IAA 2011)

Bericht door Jorg »

Dit concept heeft toekomst, ondekte ook een Yeti gehalte (raamlijn zijkant), maar een concept kun je nog veel aan 'kneden' voordat je de perfecte hebt. Ik vind hem al aardig. Morgen staat hij op de IAA, kunnen wij hem misschien beter bewonderen?!
The Future Is One Legend Ahead
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Land Rover DC 100 Concept (IAA 2011)

Bericht door ViveLaFrance »

Autoweek schreef:Land Rover DC100: erekwestie

Langzaamaan moeten we ons voorbereiden op het afscheid van de Land Rover Defender, het oermodel dat meeloopt sinds 1948. De DC100, die in Frankfurt wordt getoond in een normale uitvoering en als Sport, is een erekwestie voor Land Rover en moet het oude besje doen vergeten.
Land Rover werkt koortsachtig aan een opvolger van de Defender, die in 2015 uit productie gaat. Deze DC100 concept cars zijn het eerste levensteken van het nieuwe model. De normale utilitaire uitvoering hebben we al eerder gezien, de vrijetijdsversie, Sport gedoopt, staat vandaag als verrassing op de beurs in Frankfurt.
De DC100 moet een Land Rover worden van de zuiverste soort. Er is een doosachtige vormgeving met bijzonder korte overhangen en een riante bodemvrijheid. De 22 inch wielen moeten meehelpen aan een grote terreinvaardigheid. De DC100 is voorzien van de 2,0-liter viercilinder diesel en de Sport heeft een benzinemotor. Ze zijn voorzien van een moderniteiten als een start/stop-systeem en een hybridemodule. De motor is gekoppeld aan een achttraps automaat. Daar is natuurlijk keuze uit hoge en lage gearing. Verder is het Terrain Response-systeem van Land Rover aanwezig op deze nieuwe telg.
De DC100 is voorzien van zonnecellen op het dak om de elektronica te voeden Verder is de normale uitvoering voorzien van ‘soft metallic silver’ dat het zonlicht terugkaatst en op die manier het interieur koel houdt. Bij de Sport, die is geïnspireerd op de vroege Land Rovers met een canvas dak, is gekozen voor een metallic amber kleur, die is geïnspireerd op de kleurtinten die je vindt in Afrika.
In het interieur lopen de lijnen van de portieren door in het dashboard. Net als bij de klassieke Land Rover kunnen voorin drie mensen naast elkaar zitten. De passagiersstoel kan worden omgeklapt om meer laadruimte te verkrijgen en de middelste stoel herbergt een opbergruimte waarin onder meer een oplaadpunt te vinden is voor de elektronica. De versnellingspook heeft ook een plek in het dashboard gekregen, zodat hij dichter bij de bestuurder zit dan wanneer hij op de vloer geplaatst zou zijn.
Ook is er het Land Rover multifuncional touchscreen, waarmee belangrijke functies zoals de navigatie kunnen worden bediend. Dat systeem is uitneembaar, zodat het ook buiten de auto te gebruiken is. Het is bekleed met waterafstotend materiaal en heeft zijn eigen stroomvoorziening. In het interieur zijn materialen gebruikt die zijn geïnspireerd op sportkleding. Dit Superfabric is eveneens waterafstotend en ook ongevoelig voor zonlicht en ademend. Land Rover spreekt over een ‘onverwoestbaar textiel met een premium gevoel’.
Land Rover is trots op de 75 centimeter doorwaaddiepte. Om het rijden door het water te vergemakkelijken is er de ‘Wade Aid’. Sensoren in de bumpers en buitenspiegels meten daarmee de diepte van het water en meten de hellingshoek zodat van binnenuit kan worden bekeken of het waterniveau stijgt of daalt.
http://media.autoweek.nl/m/m1eyundb9xn9_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1eyuncbqvna_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1eyuncbofnb_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1eyuncbmfnc_800.jpghttp://www.autoweek.nl/images/800/9/6186fa4723b008e0ff22cf15b9a56399.jpghttp://www.autoweek.nl/images/800/b/4f2ce40f5e106ed17fe3c195cd07f31b.jpghttp://www.autoweek.nl/images/800/9/bb9d933b0637d3039c4e5d9b7fd5cad9.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1eyunnbofdb_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1eyunnbxhde_800.jpg
Fotoshow!

Ik ben nu al fan :yes:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie