Auto van het Jaar 2015

Wat valt op in de media
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door ViveLaFrance »

Korte update: de Mini is toegevoegd en de Lexus RC heeft het veld moeten ruimen. Op 1 december is de volledige lijst bekend, ondertussen is het testen in Denemarken begonnen.

Zou de omgekeerd staande auto een kans maken?
Afbeelding
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door WizardOfOss »

Weinig kans...

Ik verwacht dat het tussen de Cactus en de Fabia zal gaan, met wellicht de i20 en Corsa als outsider. Vooraf had ik de Twingo ook wel een kans gegeven (en ik vind het nog steeds een leuk ding), maar afgaand op de diverse tests laat die toch teveel steken vallen en is het prijskaartje domweg te hoog. Alles groter dan het C-segment en niche-modellen zijn sowieso praktisch kansloos.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Ik verwacht dat het tussen de Cactus en de Fabia zal gaan, met wellicht de i20 en Corsa als outsider.
Nou dan hoop ik zonder twijfel dat het de Cactus wordt, want daar kan ik nog geloofwaardige redenen (doordacht concept, crossover is trendy, prijs/kwaliteit, ontwerp) voor noemen. De Fabia komt niet bijzonder uit de test, het is een nette opvolger van een bekende auto. Idem voor de Corsa die niet eens compleet nieuw is. Nee, dan zie ik liever de prijs naar de i8 of S Coupé gaan, maar ik kijk er niet van op als de jury van CotY op de eerste testdag weer kwijlend naast de Passat staat.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door WizardOfOss »

Ik zei ook heel bewust "ik verwacht", niet "ik hoop". Want dan zou inderdaad de i8 de enige auto zijn die ik boven de Cactus zou plaatsen. Die is echter puur vanwege zijn prijs al volstrekt kansloos.

Wat betreft de Fabia, het is een grijze muis, maar het ding biedt volgens goede Skoda-traditie wel een hoop praktische waar voor je geld. En dat doet het altijd goed bij de jury. De Cactus doet dat uiteraard niet minder, maar z'n gewaagde uiterlijk zal bij veel juryleden een hoge beoordeling in de weg staan.

En wat betreft de Passat, dan kan AutoVisie nog zo vaak roepen dat ie een Phaeton overbodig maakt (wat een vreselijk kwijl-verhaal in de laatste AV....), ook die heeft z'n prijs tegen. Daarnaast verwacht ik dat de Mondeo hem ook teveel punten af zal snoepen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Wat betreft de Fabia, het is een grijze muis, maar het ding biedt volgens goede Skoda-traditie wel een hoop praktische waar voor je geld. En dat doet het altijd goed bij de jury.
Ohja, ik vergat het perspectief van de jury :| Wellicht maakt het B-segment dit jaar dan een goede kans daar het C-segment amper vertegenwoordigd wordt. De WRX STI is lijstopvulling en de Pulsar staat symbool voor de eenheidsworst in de middenklasse.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door WizardOfOss »

Ik zie de Pulsar niet winnen, maar een podiumplek zou me eigenlijk niet eens verbazen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door ViveLaFrance »

...voor de jury van Car of the Year.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door Jurjen »

Ik zou het onterecht vinden om de titel aan de i8 te geven. Weinig vernieuwends ten opzichte van de i3, die te titel wel verdiend had.

Maar wat het dan moet worden...
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door ViveLaFrance »

Jurjen schreef:Ik zou het onterecht vinden om de titel aan de i8 te geven. Weinig vernieuwends ten opzichte van de i3, die te titel wel verdiend had.
Ja, jammer is dat altijd. Stel de i8 wint dan zal het niet winnen van de i3 er toch automatisch bij worden gehaald. Maar zoals Sander al zegt is de i8 kansloos. Een te duur en uitgesproken nichemodel.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Auto van het Jaar 2015

Bericht door Jurjen »

i3 was inderdaad die ene kans voor BMW. Tenminste écht vernieuwend. Dat kan daarna van de i8 niet meer gezegd worden. Al is die door de 'gewone' hybride opstelling ook gewoon conventioneler als auto. Daardoor niet minder innovatief in de klasse.
Plaats reactie