Pagina 5 van 8
Re: Auto van het Jaar 2011
Geplaatst: 29 sep 2010, 23:08
door WizardOfOss
Uiteraard is dat weer extra techniek, en daarom zie ik het ook eerder als optioneel. Desnoods zelfs een unit die je thuis zou kunnen laten, al is dat wellicht toch iets te complex. Maar een andere auto is een noodgreep, geen echte oplossing.
En als je niet binnen 10-15 minuten kan tanken zou je toch eens moeten kijken of je tank niet ergens lekt
Re: Auto van het Jaar 2011
Geplaatst: 28 okt 2010, 23:50
door ViveLaFrance
Aanstaande maandagavond worden de finalisten bekendgemaakt, dus als je wilt stemmen dan heb je nog 4 dagen
Onderstaande foto staat op de site van de organisatie. Wat denken jullie, kunnen we al conclusies trekken uit de auto's die vooraan staan?
Re: Auto van het Jaar 2011
Geplaatst: 29 okt 2010, 00:56
door WizardOfOss
Als de Countryman er niet bij had gestaan had ik waarschijnlijk ja gezegd...
Re: Auto van het Jaar 2011
Geplaatst: 29 okt 2010, 19:19
door Leeuw
Ik hoop DS3, ik denk Meriva
Re: Auto van het Jaar 2011
Geplaatst: 31 okt 2010, 00:55
door ViveLaFrance
WizardOfOss schreef:Als de Countryman er niet bij had gestaan had ik waarschijnlijk ja gezegd...
Als de voorste rij iets aangeeft dan is de Countryman inderdaad de vreemde eend. De Juke verdient het eerder om hoog te eindigen
Mijn gevoel gaat steeds meer richting de DS3 al lees ik lovende woorden over de Nissan Leaf. Ben benieuwd!
Re: Auto van het Jaar 2011
Geplaatst: 01 nov 2010, 16:39
door ViveLaFrance
Re: Auto van het Jaar 2011
Geplaatst: 02 nov 2010, 15:57
door ViveLaFrance
Nou, de jury in Denemarken is ook tot een Top 7 gekomen:
- Alfa Romeo Giulietta
- Citroën C3/DS3
- Dacia Duster
- Ford (Grand) C-Max
- Nissan Leaf
- Opel Meriva
- Volvo S60/V60
Tegenvallend lijstje als je het mij vraagt. De Duster biedt een goede waarde voor mensen die letten op de centjes, maar kan nooit Auto van het Jaar worden
Opel doet mee met de Meriva vanwege de deuren. Oké, vanuit vernieuwend oogpunt binnen een segment kan ik het begrijpen, maar wie zijn verantwoordelijk voor de finaleplek van de C-Max?
Prima opvolger hoor daar niet van, maar bijzonder? NEE! Zoals gebruikelijk bevat de lijst één dure auto, dit jaar mag de Volvo S60/V60 deze rol spelen.
Spannend is de officiële Top 7 allerminst. Eigenlijk had de jury gisteravond even moeten kijken op ons forum. Niet alleen zijn onze finalisten meer aansprekend, ze typeren het afgelopen autojaar duidelijk meer
Re: Auto van het Jaar 2011
Geplaatst: 02 nov 2010, 20:57
door WizardOfOss
Inderdaad buiten de gedoodverfde top-3 (Giulietta/C3&DS3/Leaf) een tamelijk teleurstellend rijtje. Laten we dan ook maar hopen dat ze ook niet verder dan een bijrol zullen komen. En inderdaad, wat zo'n C-Max hier in vredesnaam te zoeken heeft?
Je gaat je zo langzaam aan toch afvragen hoeveel benzine er door de aderen van de journalisten loopt, het is de laatste jaren allemaal zo ongelooflijk rationeel en nuchter, met nauwelijks ruimte voor emotie of innovatie.
Re: Auto van het Jaar 2011
Geplaatst: 02 nov 2010, 23:37
door ViveLaFrance
WizardOfOss schreef:Je gaat je zo langzaam aan toch afvragen hoeveel benzine er door de aderen van de journalisten loopt, het is de laatste jaren allemaal zo ongelooflijk rationeel en nuchter, met nauwelijks ruimte voor emotie of innovatie.
Precies! En dat terwijl elk merk op zijn niveau bezig is om de ene na de andere niche op te vullen. Als jurylid kun je daar niet omheen.
Autointernationaal.nl schreef:Toch zou het wel eens de Nissan Leaf kunnen zijn die de meeste punten krijgt toegedeeld. Dit model herbergt immers de meeste ‘techniek van morgen’. In 2001 legde de Toyota Prius het nog af tegen de Alfa Romeo 147, maar inmiddels lijken de jurygeesten wel rijp voor innotatieve aandrijftechniek.
Zou toch wat zijn als de jury in herhaling valt en de Giulietta verkiest boven de Leaf
Re: Auto van het Jaar 2011
Geplaatst: 03 nov 2010, 15:19
door ViveLaFrance
Finaleronde AutoforumOnline Auto van het Jaar 2011
Verdeel 25 punten met een minimum van 0 en een maximum van 10 onder de auto's. Eigenzinnig als wij zijn mag je de verdeling zelf bepalen, dus hoef je niet tenminste 5 auto's punten te geven en mag je meerdere winnaars aanwijzen in tegenstelling tot de officiële verkiezing. Op 27 november maak ik de winnaar bekend.
Finalisten:
- Alfa Romeo Giulietta
- BMW 5-serie
- Citroën C3/DS3
- Honda CR-Z
- Jaguar XJ
- Nissan Leaf
- Saab 9-5