Auto van het Jaar 2016

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door nvdw »

De Civic is toch grotendeels een Amerikaans product... ;)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door ViveLaFrance »

Sterker nog, de sedan en coupé zijn zelfs geheel Noord-Amerikaanse producten. De chauvinisten! :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door nvdw »

Stemmen jongens!

P.S. Ik keek nog even naar het lijstje genomineerden dat ik zelf had aangedragen. Toch nog een klein beetje voortschrijdend inzicht zie ik nu ;)

Auto van het Jaar

BMW 7-serie - 10 punten
Hoewel het in essentie een evolutionair product is, vind ik toch dat de 7-serie de prijs verdient. Genoeg innovatie om de titel te waarborgen, niet in de laatste plaats omdat BMW heel slim gebruik maakt van CFRP. Een mooi en sterk materiaal dat ideaal is om massa te verlagen, en waarvoor BMW toch wel wat risico heeft genomen omdat het best prijzig is om het in grote hoeveelheden te produceren. Verder is het totaalpakket gewoon prima. Laat het dan eens een keer zo'n auto (en een BMW at that) zijn die wint.

Volvo XC90 - 8 punten
Eigenlijk idem dito als de 7-serie. Ik ben geen fan van crossovers of SUV's maar als het er dan toch een moet zijn, dan deze. Mooi design zowel vanbinnen als vanbuiten, prima totaalpakket en een gedurfde zet om niks anders dan viercilinders aan te bieden.

Mazda MX-5 - 3 punten
Moedig van Mazda om trouw te blijven aan de uitgangspunten die al sinds 1989 voor dit autootje gelden. Geen dikvermogende uitvoeringen, geen exorbitante technieken, maar wel een prima rijdende roadster vol eerlijk ingenieurswerk. Waar vind je dat nog bij een fabrikant van deze schaalgrootte? Nou dan.

Renault Espace - 2 punten
De betere Citroën DS 5 vind je bij Renault. Net zoals vaker doet Renault niets dat anderen niet eerder hebben gedaan, maar Renault beheerst wel de kunst om daar dan een overtuigend totaalproduct van te maken.

Opel Astra - 1 punt
Het oude model is aangepakt op alle punten waar dat nodig was: motorisering, massa, binnenruimte, knoppenbende, en Opel heeft dat prima opgepakt. Maar dat zegt helaas iets meer over de oude Astra dan deze nieuwe.

Jaguar XE - 1 punt
Jaguar is maar een kleine speler ten opzichte van de grote Duitse drie maar zet toch een heel behoorlijke middenklasser neer. Wellicht ook door goed te kijken naar wat die anderen te bieden hebben - niet voor niets dat het ding vooral van achteren zo op een Audi A4 lijkt.

Design
Renault Espace - 10 punten
Jaguar XE - 7 punten
Infiniti Q30 - 3 punten
Mazda MX-5 - 3 punten
Mercedes-AMG GT - 2 punten


Tegenvaller
Alfa Giulia - 10 punten
Zelfs als het model dan eindelijk na zoveel jaar uitstel een keer op een beurs getoond kan worden, is het blijkbaar nog niet af en duurt het weer langer voor iemand ooit eens daadwerkelijk zijn Giulia af kan komen halen. Ik vind het onvoorstelbaar. Of truienbaas Marchionne is een zeikerd, of Alfa's ontwikkelingsafdeling heeft een niveau waar zelfs een gemiddelde Chinese autofabriek zijn neus voor ophaalt, of beide. En al is de auto straks zo goed - wie wil er dan nog één?

Mercedes GLE Coupé - 9 punten
Vooral omdat ik het een ontzettend wanstaltige proletenkar vind. Om over de AMG-variant maar te zwijgen. Hu!

Jaguar XF - 4 punten
Ik ben deze auto al bijna weer vergeten. Het zal best een prima ding zijn maar deze XF lijkt mij een beetje in de overgebleven uurtjes van de XE en F-Pace te zijn ontwikkeld.

Audi R8 - 2 punten
Evolutionaire ontwikkeling bewijst zijn nut dagelijks in Audi's wereld maar ik heb zo mijn twijfels of dat voor een auto als de R8 ook opgaat.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door ViveLaFrance »

Dank :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door Martin »

Auto van het Jaar

Jaguar XE - 10 punten

BMW 7-serie - 8 punten

Mazda MX-5 - 3 punten

Opel Astra - 2 punten

Volvo XCX90 - 1 punt

Renault Espace- 1 punt
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door ViveLaFrance »

Bedankt! Geen verplichting, maar er zijn drie categorieën waar je je licht over kunt laten schijnen ;)

AFO Auto van het Jaar

BMW 7-serie - 9 punten
Aan de buitenkant (Chris Bangle mag van mij terugkomen) is het niet te zien, maar het beste van BMW komt samen in de 7. Simpelweg een topwagen.

Renault Espace - 8 punten
Sommigen bllijven bij het oude, anderen denken buiten de gebaande paden. De nieuwe Espace is niet alleen qua design een verademing, ook comfort, luxe en rijden (4control erg prettig) staan op een hoog niveau.

Jaguar XE - 3 punten
Smaakmaker in het zakensegment met een bovengemiddeld goed rijgedrag. Doet niet onder voor de BMW 3-serie, want dat wordt steeds meer een familiewagen.

Mazda2/Mazda CX-3 - 2 punten
In elk segment levert Mazda een aantrekkelijk en (technisch) eigenzinnig model.

Opel Astra - 1 punt
De Astra verlegt geen grenzen, maar speelt weer een rol van betekenis in het C-segment. Het laatste punt gaat vooral uit sympathie naar Opel. Ze hebben nogal wat te verduren gehad de laatste maanden door een schandaal bij een niet nader te noemen corrupt bedrijf.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door Leeuw »

AFO Auto van het Jaar
Opel Astra
9
Mazda MX-5
8
Mazda2
5
Renault Espace
3

AFO Design Auto van het Jaar
Mercedes-AMG GT
10
Mazda MX-5
8
Renault Espace
5
Infiniti Q30
2


AFO Tegenvaller van het Jaar
Alfa Romeo Giulia
10 (want 25 kan niet, wat stelt Alfa wederom teleur)
Mini Clubman
7
Mercedes-Benz GLE-Klasse Coupé
7
Audi R8
1
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door Martin »

AFO Design Auto van het Jaar:

Infiniti Q30 - 5 punten
Jaguar XE - 10 punten
Mazda MX-5 - 3 punten
Mercedes-AMG GT - 5 punten
Renault Espace - 2 punten
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door ViveLaFrance »

Thanks! :thumbup:
Leeuw schreef:wat stelt Alfa wederom teleur)
Voor wat het waard is, de Giulia debuteert komende maand in normale gedaante en in het najaar zou een SUV volgen genaamd Stelvio.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2016

Bericht door ViveLaFrance »

Je kunt nog stemmen!
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie