Zoals het anderen ook niet is gelukt om één auto in drie smaken aan te bieden die zeer bereikbaar zijn.WizardOfOss schreef:Knap werk, dat is anderen tot nu toe nog niet gelukt.
Dit zag ik ongeveer 13 jaar geleden al. Mijn profielwerkstuk op de middelbare school ging namelijk over waterstof als brandstof van de toekomstWizardOfOss schreef:Uiteraard valt aan een waterstofauto nu ook nog niks te verdienen, en de tijd zal moeten uitwijzen of dit ooit zal veranderen. Maar het potentieel zie jij blijkbaar ook, anders had je hem vast niet in je lijstje opgenomen.
Niet alleen Aziaten hebben ervaring met waterstof. BMW, Daimler, Fiat, PSA, Renault... Sommige projecten vonden jaren geleden plaats.WizardOfOss schreef:Maar mocht het toch aanslaan, dan heeft elke fabrikant die nu stil heeft gezeten twee keuzes: zelf starten aan een jarenlang ontwikkeltraject, of de techniek inkopen bij Toyota, Honda of Hyundai. Dat is wat mij betreft een wezenlijk verschil met accu-EV's.
De Kodiaq is toch ook een aftreksel van de Tiguan? Elk model biedt iets anders zoals de Model X zeker een eigen karakter heeft.WizardOfOss schreef:En de Model X, tsja, de aantrekkingskracht daarvan ontgaat me nog steeds. Het is niet alleen dat ik hem niet mooi vind, maar het is domweg in de verste verte geen SUV. Op z'n best een MPV-achtige, maar dat klinkt marketingtechnisch wat minder lekker. En dan is het toch gewoon een minder aantrekkelijk en iets duurder aftreksel van de S. Misschien iets ruimer, maar op welk ander vlak is het ten opzichte van de S een vooruitgang?
Autozine noemde de Model X niet perfect (bv. afwerking), maar somde wel mooi de kwaliteiten op:
Naast andere media heeft deze test mij doen overtuigen om de Tesla te nomineren.Autozine schreef:"Na een proefrit met de Tesla Model X lijken alle andere auto's op slag achterhaald. Want de Model X biedt het allemaal: vleugeldeuren, een panoramische voorruit, tot zeven zitplaatsen, een futuristisch ontwerp, de beste automatische piloot van dit moment, een Internet-verbinding, een uitmuntend weggedrag, een hoog aanhangergewicht, vierwielaandrijving, een oorstrelend audiosysteem, de prestaties van een sportwagen, een (directe) uitstoot van nul, minimale gebruikskosten en maximaal belastingvoordeel ("bijtelling")."