Sorry Ard, het eerste bericht hier is over het zoveelste merk wat gericht probeert te profiteren van de aanhoudende stroom van ellende bij Toyota, ondanks eerdere uitspraken dat niet te doen:
BronegmCarTech.com schreef:Honda offering lease deals on Insight, goes after Toyota Prius
Last month, Chrysler, Hyundai General Motors and Ford starting offering incentives taking advantage of Toyota’s recall troubles. Honda was the only automaker that decided not to offer any incentives to Toyota drivers and said that it “will not react in a predatory way toward either Toyota or Toyota customers.”
Well, it seems like Honda has changed its mind. While Toyota’s Prius hybrid is going through a recall for brake problems, Honda is offering a sub $200-a-month lease deal on its Insight hybrid, obviously to go up against the Toyota’s pride and joy.
Honda is offering a lease payment of $200 a month that combines 12,000 mile/36-mph limit with a residual of 63 percent and a lease rate of .00141. A $750 cash rebate can also be combined with the special lease rate.
The deal, which lasts through March 1, is so good Edmunds.com has named the promotion its lease deal of the week.
Maar ook Honda zal op z'n tellen moeten letten, want ook zij doen mee aan de trend:
BronAutoWeek.nl schreef:Honda roept miljoen auto’s terug
Toyota staat in de aandacht omdat er miljoenen auto’s worden teruggeroepen door problemen met gas- en rempedaal. Maar ook Honda kan er wat van. Daar moet een miljoen auto’s terug wegens gevaarlijke airbags en brandgevaar.
Het aantal Honda’s dat op de nominatie staat voor een terugroepactie bedraagt inmiddels ruim een miljoen stuks. De Jazz en zijn derivaten die over de gehele wereld worden verkocht, hebben problemen met de elektrische ruitbediening. Daar kan door de rubbers water in sijpelen, wat kortsluiting kan opleveren. In Zuid-Afrika is bij een brand met die oorzaak een dode gevallen. In totaal worden 646.000 auto’s voor dit probleem in de garage verwacht.
Daarnaast worden nog eens 438.000 Honda’s teruggeroepen wegens gevaarlijke airbags. Het ontstekingsmechanisme gaat te enthousiast te werk. Daardoor wordt de druk in de klapzak te hoog zodat de behuizing breekt en de inzittenden door rondvliegende delen kunnen worden verwond of zelfs gedood. Van een dergelijk ongeluk zijn twaalf gevallen bekend, waarbij ook één dode is gevallen.
Het airbagprobleem betreft alleen auto’s die op de Amerikaanse markt worden verkocht. Daar worden de Accord en Civic van de bouwjaren 2001 en 2002 terug naar de werkplaats geroepen. Ook de Odyssey, Pilot, CL, CR-V en enkele modellen van Honda’s luxemerk Acura moeten worden aangepast. Honda benadrukt dat er bij Europese modellen een ander type airbag wordt gebruikt, dat wel goed functioneert.