Autoweek schreef:Saab niet op IAA
Saab heeft vandaag een pijnlijke stap moeten zetten: het merk heeft officieel bekendgemaakt dat het niet op de IAA aanwezig zal zijn.
Saab is niet aanwezig op de IAA in Frankfurt. Dat heeft de Zweedse fabrikant zojuist officieel bekendgemaakt. De fabrikant meldt: “Momenteel hebben we al ons kapitaal nodig voor de herstart van de productie. De IAA zou een mooie gelegenheid zijn om ons modelportfolio aan de wereld te tonen, maar tegenover onze aandeelhouders kunnen we een dergelijke kostenpost niet rechtvaardigen.”
“Ik kan bevestigen dat Saab niet aanwezig is op de IAA,” meldt de Nederlandse woordvoerder Dick Braakhekke. “Op dit moment moeten we keuzes maken en het opnieuw starten van de productie in Trollhättan heeft op dit moment topprioriteit. De IAA levert extra kosten op en het geld kunnen we momenteel beter gebruiken.”
Saab voegt op z’n officiële site aan het nieuws toe dat er snel meer shows zijn na de IAA (LA Auto Show in november, NAIAS Detroit in januari) en dat de nieuwe producten gemakkelijk daar neergezet kunnen worden.
Kort nieuws uit de autowereld
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Kort nieuws uit de autowereld
Was te verwachten...
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Kort nieuws uit de autowereld
Autoweek schreef:Fiat-Chrysler overweegt hoofdkantoor in Nederland
Het Italiaanse Fiat en het Amerikaanse Chrysler, nog maar onlangs partners van elkaar, overwegen een hoofdkwartier in Nederland neer te zetten.
De Italiaanse krant La Repubblica meldt dat vandaag. Nederland heeft namelijk een gunstig belastingklimaat voor bedrijven, omdat hier de winst niet zwaar belast wordt vergeleken met veel andere landen. Diverse internationale instanties, waaronder de band U2, hebben daarom een leidende vestiging in ons land.
Daarnaast zou een hoofdkantoor in Nederland interessant zijn om eventuele ruzies tussen beide bedrijven te vermijden. Binnen twee tot drie jaar gaan Fiat en Chrysler daadwerkelijk fuseren, al dus Fiat-topman Sergio Marchionne afgelopen februari. Eerder krijg de man felle kritiek in Italië, toen hij stelde dat de kans groot was dat het hoofdkwartier in de VS zou komen te staan. Fiat is in bezit van 53,5 procent van de aandelen van Chrysler.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Kort nieuws uit de autowereld
Tja niet echt verwonderlijk.
Er zijn zoveel grote bedrijven hier gevestigd. Maar voor echt veel werkgelegenheid gaat het niet zorgen, vaak zitten er wat mannen van de administratie en boardroom.
Er zijn zoveel grote bedrijven hier gevestigd. Maar voor echt veel werkgelegenheid gaat het niet zorgen, vaak zitten er wat mannen van de administratie en boardroom.
Re: Kort nieuws uit de autowereld
Iveco zat tot vorig jaar ook in Amsterdam.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Kort nieuws uit de autowereld
Of het iets oplevert moet nog blijken, maar dit is wat Lada nodig heeft om de goedkope uitstraling uit het gamma te krijgen.Autointernationaal.nl schreef:Lada krijgt premiumontwerper
AvtoVaz, het moederbedrijf van Lada, durft dankzij de dikke portemonnee van Renault weer ambities te hebben. Steve Mattin, de voormalige ontwerper van Mercedes-Benz en Volvo, gaat namelijk auto's voor de Russen ontwerpen. Dat heeft AvtoVAZ topman Igor Komarov bekend gemaakt. Steve Mattin treed op 1 oktober a.s. in dienst en heeft een contract van 3 jaar gekregen. Doet hij goed zijn best, dan zit er een verlenging in.
Mattin was gedurende 17 jaar seniorontwerper bij Mercedes-Benz. Daar ontwierp de Brit o.a. de A- en S-klasse. In 2005 stapte hij over naar Volvo, voor welke autofabrikant Mattin de actuele S60, V60 en XC60 tekende. De wonderen zijn dus de wereld nog niet uit: straks mooie Lada's!
Vive la France, Vive la Différence
Re: Kort nieuws uit de autowereld
Goedkoop (in de zin van je betaalt het later als klant dubbel en dwars aan brandstofkosten en dergelijke) daar zouden ze bij Lada wel eens van af mogen. Wat Lada naast meer aansprekende modellen nodig heeft zijn modellen die onderhuids ook bij de tijd zijn (zonder meteen in gadgettisme te vervallen uiteraard).
"The closest to reality car that money can buy"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Kort nieuws uit de autowereld
Na de samenwerking met Mercedes lijkt me dit de tweede goede stap Mag ik als eerste de Latitude in de fik steken?Autoweek schreef:Renault: “Alpine moet premium-label worden”
Als sinds het verdwijnen van het merk Alpine, gaan er geruchten over de terugkeer er van. Dit keer moet Alpine het premiumlabel worden van Renault.
Renault heeft plannen om de naam Alpine nieuw leven in te blazen als premiummerk van Renualt. Dat vertelt Renault-baas Carlos Travares in de Franse krant La Tribune. Renault wordt gesterkt door Citroën, dat hoge ogen gooit met het DS-label. “We denken er over om de naam Alpine te gebruiken voor meerdere luxe en sportieve modellen,” licht hij toe. “Maar we zijn nog in de verkennende fase.”
“Onze auto’s in de hoge klasse zijn in het verleden niet erg overtuigend geweest. Nu willen we terugkomen met auto’s die werkelijk de Franse elegantie uitstralen. Als we het imago kunnen verbeteren door die auto’s Alpine te noemen, kunnen we hogere prijzen vragen.” Travares vindt de marges van Renault te laag. “Een Renault is goedkoper dan een Volkswagen, terwijl de producten dat niet rechtvaardigen.”
Alpine stond tot in de vroege jaren ’90 bekend als de ‘Franse Porsche’. In de jaren ’70 kreeg het merk wereldfaam door de rallyoverwinningen met de A110. Inmiddels worden in de Alpine-fabriek in Dieppe de RS-modellen gebouwd, met uitzondering van de Twingo.
Aan het einde van de jaren ’80 en het begin van de jaren ’90 kleedde Renault onder meer de 5, Clio en 25 luxe aan onder het label ‘Baccara’. Voor de sportieve modellen van Renault werd onlangs de naam Gordini nieuw leven ingeblazen. Ook die naam is een verwijzing naar sportieve Renaults uit het verleden.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Kort nieuws uit de autowereld
Tja Alpine vind ik niet goed gekozen voor een luxe lijn, maar andere andere kant what the heck.
Vreselijk moeilijke markt, maar juist Franse merken kunnen dit
Vreselijk moeilijke markt, maar juist Franse merken kunnen dit
-
- .
- Berichten: 2458
- Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
- Contacteer:
Re: Kort nieuws uit de autowereld
Ik vind Alpine niet zo'n gelukkige keuze voor luxe auto's. Alpine stond voor leuke kleine sportauto's. Laat Renault dat weer proberen. Ik voorzie een zelfde soort actie als met Gordini. Een mooie historische naam terugbrengen en er vervolgens eigenlijk niets mee doen. Wat dat betreft zou Baccara inderdaad een betere keuze zijn voor luxe auto's.
Mocht Renault overigens plannen hebben om Alpine nieuw leven in te blazen en met geheel nieuwe sportcoupés op de markt willen komen onder deze naam dan juich ik dat van harte toe!
Mocht Renault overigens plannen hebben om Alpine nieuw leven in te blazen en met geheel nieuwe sportcoupés op de markt willen komen onder deze naam dan juich ik dat van harte toe!
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Kort nieuws uit de autowereld
De naamkeuze slaat inderdaad nergens op, maar de stap om Citroën te volgen vind ik zeer verstandig.
Vive la France, Vive la Différence