Internationale verkoopcijfers

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door HondArd »

Gaat dus helemaal goedkomen met dat merk :thumbup:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door Jurjen »

1.8 viercilinder, brr.Ze zouden bij Mercedes snel die 3.7 moeten kopen, iets aan de uitlaat knutselen en die de 350 laten vervangen!

Wel tof dat Infinity toch zo verder geholpen wordt. Ik gun het ze van harte.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door ViveLaFrance »

Jurjen schreef:Wel tof dat Infinity toch zo verder geholpen wordt. Ik gun het ze van harte.
Uit marktonderzoek bleek dat Infiniti een vergelijkbare doelgroep heeft als BMW, dus Mercedes wil ze best een handje helpen ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door Jurjen »

ChrisRenault schreef: Uit marktonderzoek bleek dat Infiniti een vergelijkbare doelgroep heeft als BMW,
Dat geloof ik graag! Vind beide merken super.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door ViveLaFrance »

Nederland Jan-Jun 2010

Er werd 22% meer afgezet in vergelijking met het eerste half jaar van 2009. Op merkniveau leidt Volkswagen ruim voor Ford, maar Toyota pakt met de Aygo de eerste plek bij de modellen.
BMW en Volvo zakken wat weg ten gunste van Kia en Suzuki. Daarin schuilt de trend van kleine auto's. De Kia Picanto bijvoorbeeld is al 6 jaar op de markt en twee keer gefacelift, maar verkoopt in 2010 3,5 keer zo goed als in 2009 :o Da's best knap voor een povere auto. Nissan zet een mooi resultaat neer met de Pixo, Suzuki verkoopt echter het dubbele van de technisch identieke Alto. Daihatsu profiteert niet mee, zijn hun modellen dan toch te slecht? Lada kon 5 klanten bedienen. Leuk voor ze, totdat je bedenkt dat Ferrari 5x zoveel verkoopt.
Misschien is de nieuwe Polo wel debet aan het verval van de Golf, want daarvan werden er 500 meer verkocht. Opel is enigszins terug met de Astra op plek 9, de nieuwe Mégane slaat prima aan en de Prius blijft het goed doen. Nieuwkomers als de Peugeot 5008, Kia Venga, Hyundai ix35, Chevrolet Spark, Skoda Yeti en BMW X1 beginnen sterk.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door ViveLaFrance »

Nederland September 2010
Nederland Jan-Sep 2010

De markt lijkt zich te herstellen, er zijn nu al ruim 300 auto's meer verkocht dan in heel 2009. Volkswagen leidt nog steeds met 10% marktaandeel gevolgd door Toyota en Ford. Hyundai en Kia doen goede zaken en ook Skoda lijkt flink te groeien. Audi handhaaft zich als populairste premiummerk.
Niet de Golf, Aygo of Polo, maar de Peugeot 107 is tot nu toe de best verkochte auto van 2010.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door Jurjen »

Het is trouwens wachten op de eerste marketing student die gaat promoveren op het Trio 107, Aygo en C1. Briljante case voor merkbeleving etc.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door Leeuw »

ChrisRenault schreef:Nederland September 2010
Nederland Jan-Sep 2010

De markt lijkt zich te herstellen, er zijn nu al ruim 300 auto's meer verkocht dan in heel 2009.
Dat komt overeen bij wat ik pas bij mijn ouders in het straatje zag, 3 nieuwe auto's afgeleverd (incl. zijn Meriva) dus veel mensen hebben idd blijkbaar weer wat vertrouwen.

Op mijn werk is er ook een groei van zo'n 40% tov 2009, maar zoals de meeste fabrikanten zijn er enorme leverings problemen omdat 3e partijen niet genoeg kunnen produceren, daardoor kunnen wij onze producten niet leveren, waardoor productiemachines niet op tijd afgeleverd kunnen worden, waardoor producenten van o.a. componenten niet genoeg kunnen produceren. Het is dus een circel waar je in blijft hangen waar ook veel van de concurrentie last van heeft, van de eindklanten horen we telkens bedrijf x kan ook niet leveren.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door ViveLaFrance »

Nog 6 officiële verkoopdagen en het jaar 2010 zit erop. Ik besefte net dat Volkswagen dan alweer voor de zesde keer op rij marktleider is in Nederland :o Het verschil met de nummer 2, Toyota, is ruim 8.000 eenheden. December is normaliter een maand waarin dit aantal gezamenlijk niet eens gehaald wordt, dus de vlag kan wederom uit bij Pon. Ook bij de modellen staat VW op de hoogste trede met de Polo, de Peugeot 107 moet een afstand van 1.100 stuks zien goed te maken.
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 07 okt 2012, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door Leeuw »

Las ook ergens dat VW hun 111.111.111.111 ste auto heeft gemaakt.
Plaats reactie