Spyker en SAAB

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Spyker en SAAB

Bericht door nvdw »

Aangezien de soap nog altijd doormoddert: weten we nog dat Muller GM voor het gerecht wilde slepen, met als inzet 3 miljard schadevergoeding voor het dwarsbomen van de deal met Youngman waardoor Saab uiteindelijk op de fles ging? Nu, dat is gebeurd. En Muller heeft nul op het rekest gekregen van de rechter in Michigan. Uiteraard is Muller al in hoger beroep gegaan tegen de uitspraak.

Handig leesvoer HIER.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Spyker en SAAB

Bericht door nvdw »

En het hoger beroep is inmiddels (uiteraard) verloren.

Het kaartenhuis dondert in rap tempo in elkaar. De aandelen zijn van de beurs getrapt, dat verhaal met die Venator-bonds is wederom een luchtkasteel, de huurbaas van het pand in Zeewolde is de uitzettingsprocedure begonnen, en zelfs de trademark company staat op klappen.

:wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Spyker en SAAB

Bericht door Leeuw »

sneu voor de werknemers
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Spyker en SAAB

Bericht door WizardOfOss »

Hè, had ik net een Venator besteld, lijkt het erop dat ik voorlopig toch nog even aan m'n Almera vast zit :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Spyker en SAAB

Bericht door HondArd »

Sneu voor de werknemers is het inderdaad. Maar Spyker heeft door al dat gemodder en dubieuze trucs met de financiering me nooit het trotse "Made in NL" gevoel gegeven. Wat Donkervoort, Saker en (in mindere mate) Vencer wel doen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Spyker en SAAB

Bericht door Leeuw »

De Vencer staat in de laatste AV, en ik vind het ontwerp echt niet mooi.
Wat een goed ontwerp in mij idee maakt zijn de details, en juist die zijn onooglijk of door een kind in de jaren 90 verzonnen.
Het is een auto van 3 ton, maar ziet er uit als een zelfbouw, wat het feitelijk ook is.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Spyker en SAAB

Bericht door HondArd »

Leeuw schreef:De Vencer staat in de laatste AV, en ik vind het ontwerp echt niet mooi.
Wat een goed ontwerp in mij idee maakt zijn de details, en juist die zijn onooglijk of door een kind in de jaren 90 verzonnen.
Het is een auto van 3 ton, maar ziet er uit als een zelfbouw, wat het feitelijk ook is.
Een goed ontwerp is veel meer dan hoe het eruit ziet. Afwerking, dat is een steekhoudend argument (en dat staat NIET gelijk aan het hebben van een knuffeldashboard) en daar is misschien een inhaalslag te maken. Maar wat ik me van een Top Gear item over een Mexicaanse sportauto kan herinneren werden ook daarin opmerkingen gemaakt over een afwerking wat beter kon, maar daaronder was het een goede auto. En hoe het merk Vencer tot stand is gekomen, geef ik ze het voordeel van de twijfel en heb ik er meer vertrouwen in dan met Spyker.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Spyker en SAAB

Bericht door Leeuw »

Ik snap dat Vencer de middelen niet heeft om een onderstel in elkaar te zetten die zich kan vergelijken met Porsche, Paganiu, Ferrari of Mclaren.

Wat ik niet vind kloppen is dat de auto iets van 600pk heeft. Dat is leuk, maar dan moet het OF een top auto zijn, of iets van een racer. En als het een racer is is een stalen balk met toerenteller genoeg als dashboard.

3 ton is gewoon heel veel geld voor een auto die nergens maar dan ook nergens in uitblinkt, een Spyker had een gaaf uiterlijk en een krankzinnig interieur en dus min of meer zijn geld waard. (maar helaas iemand als Muller aan het roer) Donkervoort maakt echt fantastische volwassen, retesnelle en perfecte auto's voor een bepaald doel en zelfs die kost geen 3 ton.

De koplampen en achterlichten alleen al :silent:


Maar om iets positiefs te zeggen: Ik vind het fantastisch dat de man het doet, en ik hoop echt dat ze het gaan redden tot Donkervoort-niveau. Met dit model of een opvolger, want juist die kleine firma's zijn zo gaaf om nog te hebben in de wereld
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Spyker en SAAB

Bericht door ViveLaFrance »

Ik zou wel eens willen weten wat de werknemers van Muller vinden :clown: Spyker heeft nu weer twee weken de tijd gekregen om met geld over de brug te komen en hoezeer ik hem een doorzichtige gladjakker vind, dat was altijd een kwaliteit van Victor. Onvoorstelbaar hoeveel ruimte mensen als Muller in het bedrijfsleven krijgen en zich dingen kunnen veroorloven. Zegt genoeg over het belang, of in zijn geval maskerende werking, van persoonlijkheid in de zakenwereld.
Ach, ik kwam het recent ook in mijn directe omgeving tegen. Een, door scheiding, verre kennis is al een paar keer persoonlijk failliet verklaard, zelfs op naam van zijn kinderen. Vorige week kreeg ik via-via te horen dat hij wederom compagnon bij een bedrijf was geworden en alweer in regionale kranten heeft gestaan ter publiciteit van zijn bedrijf. Nou ja, het bedrijf van zijn partner waar hij bij in zit. Blijkbaar heeft hij ook deze persoon weer enorm kunnen overtuigen van zijn kunde, ahum, van zijn enorm dominante persoonlijkheid en gladde praatjes. Het gaat namelijk om een persoon die een snackbar, een tankstation, twee uitzendbureaus, een fotografiebedrijf en nog meer kleine bedrijfjes naar de knoppen heeft geholpen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Spyker en SAAB

Bericht door nvdw »

Het probleem voor Muller is dat de geldbronnen aan het opdrogen zijn.

In de autowereld gaat veel meer geld om dan in het MKB. Het aantal potentiële financiers is dus kleiner en de scrutiny gezien de bedragen scherper. Spyker is van de beurs gehaald dus de aandelenhandel is geen uitweg meer, terwijl Muller die aandelenboel jarenlang als geldpers heeft gebruikt. Spyker aanwenden als witwasoperatie voor louche types kan ook alleen maar als je andere investeerders hebt om wit geld te verkrijgen. Het is dus 100% hopeloos.

Bedrijven als Donkervoort, en misschien ook wel Vencer, kennen zowel hun krachten als hun beperkingen. Die willen gewoon auto's maken en weten dat je op deze schaal gewoon geduld moet hebben. Dat is wat anders dan Muller die de ene na de andere luchtballon opliet.

Mijn vader hanteert nog wel eens het gezegde "die houdt nog geen frietkraam overeind". Dat is in jouw voorbeeld wel heel treffend Chris ;)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie