Je voelt je lekkerder in... een Toyota Urban Cruiser?

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Je voelt je lekkerder in... een Toyota Urban Cruiser?

Bericht door Jurjen »

Tja, de mensen die dit soort onderzoeken invullen over rijgedrag hebben COMPLEET andere eisen aan een auto. Daarnaast hebben ze meestal geen enkel referentiekader. Hoogstens zou je wat kunnen halen uit de negatieve uitslagen.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Je voelt je lekkerder in... een Toyota Urban Cruiser?

Bericht door nvdw »

Dat is dus precies de makke aan dit onderzoek: het zegt niets over hoe tevreden een ander zou zijn met een bepaalde auto.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Je voelt je lekkerder in... een Toyota Urban Cruiser?

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Daarnaast vind ik dat je de mening van de consument best in een maatgevend onderzoek mag gebruiken.
Uiteraard, maar je moet ze niet alle ruimte geven voor interpretatie. Een begrip als 'Tevredenheid' verdient een betere behandeling als construct.
nvdw schreef:Het is niet zozeer de hoeveelheid auto's c.q. verkoopaantallen die het lijstje wel of niet betrouwbaar maakt. Zoals ik al zei - en zoals jij zo mooi wegwuifde ;) - je hebt echt niet veel auto's nodig om een representatieve steekproef te krijgen.
Opzich waar als je bijvoorbeeld kiest voor de meest populaire auto's in een segment. Dat wordt echter niet gedaan, want het is jaarlijks een verrassing voor de redactie wat er binnenkomt. Helemaal doordat zij een kader vaststellen omtrent bouwjaar.
nvdw schreef:Het gaat veel meer om verwachtingspatroon (...) Dat staat onder het kopje sportiviteit en daar scoort de Golf Plus exact NUL. Hier is het koperspubliek vrijwel uitsluitend particulier en waarschijnlijk ook ouder dan gemiddeld (...) Waarschijnlijk is het jaarkilometrage ook aanzienlijk lager.

Zo moet je als lezer gaan gokken waarom een bepaalde auto hoog dan wel laag staat en dat maakt het niet toegankelijk. In deze heb je vast gelijk, maar de resultaten creëren teveel mitsen en maren waardoor ik er geen waarde aan hecht. Eigenlijk is de Trofee een opeenstapeling van meningen. Prima, maar laat de kwantificering dan niet over aan de mensen.
nvdw schreef:Maar het is ook weer een tweede om dat hele onderzoek af te kraken omdat de uitkomsten niet aan jouw verwachtingen voldoen ;)
Flauw, want ik geef geen bal om betrouwbaarheidstests en dergelijke. De één vind ik echter meer valide dan de ander ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Je voelt je lekkerder in... een Toyota Urban Cruiser?

Bericht door nvdw »

ChrisRenault schreef:Eigenlijk is de Trofee een opeenstapeling van meningen. Prima, maar laat de kwantificering dan niet over aan de mensen.
En dat gebeurt dan ook niet. De kwantificering wordt door AutoWeek/Trendbox gedaan door een bepaald gewicht aan de categorieën toe te kennen, afhankelijk van de klasse. Bovendien worden alle beoordelingen ten opzichte van elkaar gemeten.

Je hoeft niets te gokken als lezer, je kunt het zo teruglezen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Je voelt je lekkerder in... een Toyota Urban Cruiser?

Bericht door Leeuw »

Ach ik vind de onderzoekjes wel leuk, maar je moet geen conclusies trekken die je als waarheid ziet.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Je voelt je lekkerder in... een Toyota Urban Cruiser?

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:En dat gebeurt dan ook niet. De kwantificering wordt door AutoWeek/Trendbox gedaan door een bepaald gewicht aan de categorieën toe te kennen, afhankelijk van de klasse.
Ja, deze arbitrage kwam al voorbij. Het gaat mij om de ruime beoordelingsvrijheid van mensen. Voorbeeld: iemand kan een 5-serie comfortabel vinden en de auto waarderen met 9 punten. Een A6-rijder vindt zijn auto ook comfortabel, maar geeft een 7. Dit is slechts één aspect waar al een schijnbaar verschil in waardering kan ontstaan, terwijl deze in werkelijkheid niet bestaat.
nvdw schreef:Bovendien worden alle beoordelingen ten opzichte van elkaar gemeten.
Hoe staat er dan weer niet bij hè? ;)
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Je voelt je lekkerder in... een Toyota Urban Cruiser?

Bericht door ViveLaFrance »

De Urban Cruiser voelt zich lekkerder in... de werkplaats.
Mooi om te lezen dat Toyota leert van zijn fouten en het was ook grote klasse van de topman om te stellen dat kwantiteit jarenlang voor kwaliteit is gegaan. Dergelijke berichten heb ik nog niet van GM en VW gehoord.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Je voelt je lekkerder in... een Toyota Urban Cruiser?

Bericht door HondArd »

Op dit moment is het VAG wat kostte wat het kost de grootste van de wereld wil worden. Gelet op de vele technische problemen die er bij auto's van VAG zijn (wat al doorlinkend bij autointernational duidelijk wordt) lijkt de geschiedenis zich te herhalen.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Je voelt je lekkerder in... een Toyota Urban Cruiser?

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Op dit moment is het VAG wat kostte wat het kost de grootste van de wereld wil worden.
Weet je wat ik daar het allerleukste aan vind? Dat Toyota dit al tijden lukt met veel minder merken dan VW :clown: Schaalvergroting is dus niet alles. Het zal mij dan ook niet verbazen als VW in de loop der tijd opnieuw merken gaat overnemen om de gewenste positie te bereiken.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Je voelt je lekkerder in... een Toyota Urban Cruiser?

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, en nu roept Renault momenteel weer dat ze het 2e grootste merk van Europa willen worden. Aan al die concerns die vooral bezig zijn met de grootste te willen worden: ambieer de beste producten te maken die aansluiten op de vraag uit de markt, dan komen de kopers uiteindelijk vanzelf wel.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie