Micha's Dierentuin - Panda, Vis(a) en Pony

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door Leeuw »

Deze auto komt natuurlijk wel op de de ooit te organiseren forummeet, en iedereen moet dan ook minimaal een rondje proefrijden :yes:
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door #3 Micha »

Martin schreef:Mooie aanwinst. Toch als er één Ferrari zal zijn die wordt gebruikt voor vele kilometers, zal het deze zijn.
Bedankt, ik denk zeker dat er aardig wat kilometertjes mee gereden zullen worden ja :).
WizardOfOss schreef::worshippy:

Schitterende auto in een evenzo schitterende kleur.
(dus eigenlijk een hele slechte Ferrari, knalkleuren, en zeker Ferrari-rood, staan hem totaal niet...)
Haha, stiekem wel hè. Bedankt ;).
Leeuw schreef:Geweldig zeg, :worshippy: de 456 is een van de mooiste Ferrari's imho, ik zie hem altijd als een opvolger van de daytona.

1 mierenneukpuntje, -maar klopt ook wel weer erg voor die tijd- de wielen zijn klein, wss 17" maar tegenwoordig is dat klein
Ach ja, de wielen discussie zal nooit eindigen. Het is inderdaad 17''. Op zich zou 18'' denk ik niet eens zo heel slecht staan, maar ja. Bedankt :beer:.
weer een forummer schreef:
Leeuw schreef:Je koopt geen Ferrari omdat ie zo comfortabel is
Ard wel! B.t.w. er passen hopelijk toch wel drie kinderzitjes achterin?

Mooie auto!
Nee, je kunt er amper met z'n vieren in :puh:. Ik denk niet dat je vrolijk wordt van 3 kinderzitjes :D. Thanks.
Leeuw schreef:Deze auto komt natuurlijk wel op de de ooit te organiseren forummeet, en iedereen moet dan ook minimaal een rondje proefrijden :yes:
Ik zal kijken of we hem voor de meet mee kunnen krijgen, over rondjes rijden beloof ik niets :puh:. Denk niet dat m'n pa daar heel blij van wordt.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door Leeuw »

#3 Micha schreef:
Leeuw schreef:Deze auto komt natuurlijk wel op de de ooit te organiseren forummeet, en iedereen moet dan ook minimaal een rondje proefrijden :yes:
Ik zal kijken of we hem voor de meet mee kunnen krijgen, over rondjes rijden beloof ik niets :puh:. Denk niet dat m'n pa daar heel blij van wordt.
Niet :?

;)
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door HondArd »

Leeuw schreef:Je koopt geen Ferrari omdat ie zo comfortabel is, 18" kan die prima hebben. Vooral achter, want voor staat het goed en is het mooi gevuld
Dat over comfort is natuurlijk klets. Als je begin jaren '90 vooral een sportieve Ferrari wilde kocht je wel een ander model. Wilde je echter een GT (en een GT is vooral een auto om je zo comfortabel mogelijk zo snel mogelijk van A naar B te brengen) dan kocht je de 456. Dus een 456 moest wel degelijk comfort geven. Ik had het trouwens in eerste instantie helemaal niet over comfort (dat maak jij er van) maar dat een gebrek aan veerkracht in de banden wel eens nadelig kan zijn voor de belasting van je velgen bij bulten en drempels.
Zo lang er maar band genoeg zichtbaar is zou 18" nog kunnen, zo'n 9,5 - 10cm bandwanghoogte zou je voor het aanzicht minimaal moeten hebben. Ik vind die overmaats velgen met zwarte condoompjes er omheen dus echt niet mooi, en voor het scherpe sturen heb je het ook echt niet nodig.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door WizardOfOss »

Is de buitendiameter van de band bij hedendaagse auto's ook niet gewoon een maatje groter?

EDIT: even wat zitten rekenen, maar dat valt toch wel mee, nog geen 2cm verschil tussen een 456 en een FF. Dus nog niet eens een inch extra zonder al aan wanghoogte in te leveren.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door Jurjen »

Ik zag 'm op andere fora ook al voorbijkomen, maar hier dan maar even een reactie.

GAAF! Gefeliciteerd! Mooi dat er nog mensen zijn die hun eigen dromen gewoon laten uitkomen...
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door HondArd »

Waar ik nu overigens wel benieuwd naar ben: Voor welke auto komt deze Ferrari in de plaats of is hij er gewoon bij gekomen?
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door ViveLaFrance »

Nou als ik je pa was stapte ik never nooit meer in de Accord :twisted:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:Nou als ik je pa was stapte ik never nooit meer in de Accord :twisted:
:lol:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door #3 Micha »

Jurjen schreef:Ik zag 'm op andere fora ook al voorbijkomen, maar hier dan maar even een reactie.

GAAF! Gefeliciteerd! Mooi dat er nog mensen zijn die hun eigen dromen gewoon laten uitkomen...
Bedankt :D.
HondArd schreef:Waar ik nu overigens wel benieuwd naar ben: Voor welke auto komt deze Ferrari in de plaats of is hij er gewoon bij gekomen?
Nee, voor erbij, m'n pa vond het niet nodig om de SL weg te doen, al was m'n moeder het daar niet helemaal mee eens :yummie:.
ChrisRenault schreef:Nou als ik je pa was stapte ik never nooit meer in de Accord :twisted:
Haha, jammer dat de Ferrari op z'n zuinigst 1:5 rijdt :puh:.
Plaats reactie