AvdB: '19 Megane & ‘15 Juke (vanaf pag 9)

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door AvdB »

Uche uche, wat een stof op dit topic....... ;)

Het weekje Scandinavië is een weekje België (erg geslaagd) en een nieuwe vloer voor de bovenverdieping geworden. Na ja, niets zo veranderlijk......

Op tweede pinkerdag voor de grap auto's wezen kijken. In Soest zit een wat foute dozenschuiver, lekker in de buurt overdekt kunnen passen etc. Er liepen veel gewillige slachtoffers rond, dus van de aasgieren ('verkopers') hadden we niets te vrezen. Kon het niet laten om een jong stel te behoeden voor een miskoop door ze fijntjes op het importkenteken en de overduidelijke schade te wijzen op de Ibiza waarmee ze net terugkwamen van een proefrit 8-).

Maar er stond genoeg wat qua type voor ons interesant kan zijn. En omdat ik met mijn giddelijke lijf niet overal in pas, hebben we gewoon eens wat modellen gepast.

De CT blijft op de lijst, zit fijn, rijdt fijn en budgetair vriendelijk.
Heb nog gepast in een A4 van 2010, zit erg fijn. Maar budgetair onvriendelijk, voor een mooie uitviering moet je flink de poeplap trekken en daar heb ik geen trek in: gaat hem denk ik niet worden.
Een Volvo V50 zit ook erg goed, als 'edition (2)' goed en mooi uitgerust. Heb er al eens mee gereden, maar vielt toch erg aan als een 'oude' auto, lastig te omschrijven.
Er stond ook een Jetta hybride, zit erg lekker, mooi uitgerust en vriendelijk voor de portemonee! Op een of andere manier blijft een hybride mij aanspreken, maar hoe zit het met de betrouwbaarheid in een VW? In een Lexus is dus zeer goed, geen twijfel. Maar zo'n hybride Jetta heeft een tsi-motor én een dsg-versnellingsbak, beide hebben niet een rotsvaste reputatie, of is dat na 2013 verbeterd? Daar wil ik nog eens induiken, en wellicht even testen.
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door nvdw »

Mwoh volgens mij was zelfs AutoWeek niet echt te spreken over de Jetta Hybrid. Los van dat de hybridetechniek weinig voordeel brengt is het een US-spec Jetta met cheapo interieur en torsieas met trommelremmen achter ipv multilink en schijfremmen zoals op de 'Europese' Jetta's (ze worden immers allemaal in Mexihiico gebouwd).

Koop nou toch gewoon een CT200h man.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door AvdB »

nvdw schreef:Los van dat de hybridetechniek weinig voordeel brengt is het een US-spec Jetta
Echt? Nooit geweten. Ondanks dat ik Amerikaanse modellen en uitvoeringen een warm hart toedraag, veranderd dat wel mijn lijstje.
Zoiets vind ik er wel smakelijk uitzien: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=289628285
nvdw schreef: Koop nou toch gewoon een CT200h man.
Ja ja 8-)
Do epic shit, how hard can that be??
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door AvdB »

Omdat het deze week 'de week van de digitale radio' is. Heb ik mijzelf maar eens getrakteerd op zo'n apparaat. En ja, het geluid is inderdaad beter, en nagenoeg ruisvrij. Als klapper op de vuurpijl kreeg ik er ook een complete Toyota Prius bij!

Met andere woorden de geplande autowissel heeft daadwerkelijk plaatsgevonden. De keuze is gevallen op een wit metallic exemplaar uit 2009 (op de weg sinds 2010). Het is een Dynamic-uitvoering dat houdt in dat er naast de eerder genoemde DAB-radio navi, parkeerhulp incl camera, head-up display, automatische lampen, LED koplampen, automatisch ruitenwissers opzit, en dan ben ik vast nog wel wat vergeten. Kortom een verdomd volle auto.

Ik ben er erg blij mee, het rijdt bijzonder prettig (vooral in de file) maar als je van stevig sturen en sportiviteit houdt dan zit je fout bij een Prius. Het is vooral een heel comfortabele auto, waarmee je in alle rust (stilte) en comfort van A naar B rijdt.

IS er dan helemaal niets negatiefs te melden? jawel, in tegenstelling tot de eerdere planning heeft niet de Fiesta moeten wijken maar de 206cc..... Ondanks dat de Ford simpelweg de betere auto van die 2 is, heeft de Peu toch een speciaal plekje bij ons. Maar die laatstgenoemde is geen auto die echt geschikt is voor dagelijks gebruik en gecombineerd met een hoop aanstaande vervangingen is besloten dat die moest wijken.

Daarom vanaf nu bij ons in het theater Een Prius en Fiesta. Foto's volgen laten!
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend Update: Digitale radio

Bericht door Leeuw »

Gefeliciteerd, jammer van de cc
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend Update: Digitale radio

Bericht door HondArd »

Gefeliciteerd met de Prius. Zat DAB al in 2009 in een Prius?

DAB is inderdaad een uitkomst, niet alleen om de geluidskwaliteit overigens. Door DAB kan ik eindelijk weer eens naar Arrow luisterern in de auto. :oranje:
DAB is overigens niet altijd haleluja, luisterend naar een Nederlandse zender gaat het diep in Belgie heel raar storen. En DAB is nooit echt live, het loopt een paar seconden achter op het FM signaal van hetzelfde radiostation.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend Update: Digitale radio

Bericht door WizardOfOss »

Ik moet zeggen dat ik in die reclame ook wel heel duidelijk het verschil tussen traditionele FM en DAB hoor. En dat zelfs op de hele ouderwetse analoge radio in mijn auto :clown:

Maar toch wel mooi dat je een auto bij de radio cadeau kreeg :lol:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend Update: Digitale radio

Bericht door AvdB »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het DAB-gebeuren nog niet echt uitgeprobeerd heb....

Ook de keyless-entry ontdekt. Beetje onhandig, sinds ik ooit eens mijn auto een dag lang niet-op-slot in de Antwerpse haven heb laten staan, check ik na het afsluiten altijd even of 'ie echt op slot zit. Je raad het al, ik ruk aan de deurgreep aan de bestuurderskant en hoppa, de auto is weer open..... :bonk:

Mezelf maar aanleren bij de achterdeuren mijn autistische eigenschap te botvieren.....

Oh ja, plaatje bij het praatje:
Afbeelding

Check ook het decadente chroomrandje onderaan de deuren :clown:
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend Update: Digitale radio

Bericht door nvdw »

Ook vanaf hier nog gefeliciteerd met de accusjees!

DAB is vooral leuk voor de extra zenderkeuze die je dan ook consequent in heel het land hebt. Als ik een auto met DAB te leen heb dan gaat-ie eigenlijk altijd op 3FM Alternative.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend Update: Digitale radio

Bericht door WizardOfOss »

Ziet er goed uit! Wit is toch de beste kleur voor dat model, en er zit een goed stel velgen onder, dat maakt of breekt het totaalplaatje toch.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie