Even voorstellen: Charger

Stel je zelf voor
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door nvdw »

Als je de Polo nieuw koopt dan lijkt het me niet dat die alsnog met een slechte ketting is uitgevoerd; bij de terugroepactie zijn die bij bestaande auto's juist vervangen.

Op de Corsa kun je waarschijnlijk een heel prettige deal doen. De 1.4 Turbo van Opel vind ik wel behoorlijk lui en stroperig.

Wat de Suzuki betreft: die 1.2 is prima al zul je meer toeren moeten maken om alles eruit te halen. Het zou van deze drie mijn keuze zijn maar dat is natuurlijk persoonlijk. Mogelijk dat je voor het geld van een Polo Highline ook een Swift Sport kan rijden.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door Charger »

Kia Rio ziet er ook niet verkeerd uit,heb ik ook naar gekeken.
Het wordt trouwens geen gloednieuwe auto,maar jong gebruikt,van 1 a 2 jaar oud ongeveer.
Ik zit nog te twijfelen of ik een auto ga kopen met lederen bekleding,makkelijk schoon te maken en leer staat erg mooi en sjiek in een auto.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door nvdw »

Mja... leer is in het algemeen niet van zodanige qualität dat ik daar nu zoveel prijs op zou stellen. Het is weliswaar ook geen skai (er is meestal wel een beest bij in de buurt geweest) maar het zit er gevoelsmatig niet heel ver vanaf.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door Charger »

Wat vinden jullie van de Citroen DS3? die auto zie ook wel zitten,al is de Suzuki Swift de grootste kanshebber als nieuwe auto.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door Martin »

Leeuw heeft een DS3. Hij zal zich zonder twijfel melden, maar tot die tijd kun je hier zijn verhaal lezen.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door ViveLaFrance »

Charger schreef:Wat vinden jullie van de Citroen DS3?
Ik kom ze dagelijks tegen en heb erin gereden, zeer leuke auto met een prettig rijgedrag. Gaat ook nog steeds niet vervelen, maar dat komt door de enorme variatie aan kleuren.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door Leeuw »

Charger schreef:Wat vinden jullie van de Citroen DS3? die auto zie ook wel zitten,al is de Suzuki Swift de grootste kanshebber als nieuwe auto.
*Leeuw meld zich*
Ook ik ben bij de Swift wezen kijken, maar ik kwam er niet uit met de verkoper financieel gezien. Er was telkens weer iets wat er niet op zat, of juist onnodig dit ivm pakketten of het aantal deuren.
Ik ben ook bij de Kia Rio geweest, maar daar is nogal lullig dat alleen het interieur van de hoogtste uitvoering er fatoenlijk uitziet. De rest is allemaal goedkoop plastic en matige afwerking, echt een groot verschil!

De DS3 zat eigenlijk boven mijn budget, maar uiteindelijk heb ik een leuk showroom model gekocht voor 13.500 met eigenlijk alles dat ik graag wil.

Als ik een minpunt moet opnoemen is het (in mijn geval) de standaard airco ipv climate, en de stoelen, nu zijn standaard stoelen al vele malen beter dan de meeste concurrerende merken, maar als je eenmaal in de betere sportstoelen heb gezeten.....

Ik heb nog een wat ouderwetse 1.4 motor..... en wat ben ik daar blij mee. Gewoon niks geknepen, ecoloop enz. maar genoeg koppel onderin en een handbak. (met helaas te korte 5, of gebrek aan 6)
Veel van de moderne instap motoren zijn op papier prima maar rijden zo vreselijk k#t in de praktijk door alle emissie eisen.
Het weggedrag van de DS3 is heerlijk, lekker sportief en stevig, maar je glazuur blijft op z'n plek.
Design verveeld mij nog steeds niet en stap elke dag met plezier in.

Wat ook de doorslag heeft gegeven is de perfecte service en behandeling van de dealer, daar hebben heel veel het laten liggen (met op nummer 1> geen verassing >arrogante butt-VW)
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door Charger »

Positieve verhalen over de DS3 dus!
Mocht het de DS3 worden,dan ga ik zeker op zoek naar een exemplaar met sportstoelen,eventueel met lederen bekleding,lijkt mij ook erg gaaf. :)
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door Leeuw »

Oh, die stoelen.....
Qua motor moet je erg oppassen voor de snelle "mini" motor want dat ding schijnt nogal storingsgevoelig te zijn.
Mijn winterbanden heb ik van een kerel gekocht die helemaal krankjorum werd van de storingen, kosten en discussie met dealer en importeur over de rep. kosten. En hij is niet de enige.
Laatst gewijzigd door Leeuw op 06 jul 2013, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door Charger »

Die Mini motor,is dat de 1.6 VTI of de 1.6 THP? de 1.6 VTI is de motor die ik op het oog heb.mocht het een DS3 worden.
Plaats reactie