Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

De ES mag wat mij betreft direct de GS bij ons vervangen, maar ik kies voor de leukere Lincoln.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Het Duel

Bericht door Jurjen »

ES/GS zijn compleet verschillende auto's. ES is alleen al 10K goedkoper en FWD.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Daarnaast, niet dat de GS nu de meest spectaculaire auto is (typisch een gevalletje voor stille genieters), maar het ontgaat mij totaal in welk opzicht de ES aantrekkelijker zou moeten zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Jurjen schreef:ES/GS zijn compleet verschillende auto's. ES is alleen al 10K goedkoper en FWD.
Dit lijken mij twee goede redenen om als Lexus Nederland het juist met de ES te gaan proberen. De even grote GS is namelijk een muurbloem. Een goedkoper alternatief is wellicht niet des Lexus, maar in het E-segment heb je ineens een unieke positie. En FWD? Ach, de meeste BMW-rijders weten ook niet dat hun auto achterwielaandrijving heeft.

Ik zie de ES liever dan de GS, omdat laatstgenoemde, dare I say it?, vooral een BMW wil zijn. De ES vind ik eruitzien als Toyota/Lexus.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Lincoln debuteert met een 9-2 overwinning en duwt Lexus (13%, 2 uit 15, 2x gelijk, 8 ptn) dieper in het dal.

Duel 424: Dodge Dart vs. Mazda3 Sedan

http://i.imgur.com/5afaOSr.jpghttp://i.imgur.com/bZ17F4Z.jpg
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door weer een forummer »

De Dodge heeft wel veel weg van een Mitsubishi Lancer. Ik ga voor de Mazda. De auto is moderner en ziet er beter uit.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Dit lijken mij twee goede redenen om als Lexus Nederland het juist met de ES te gaan proberen. De even grote GS is namelijk een muurbloem. Een goedkoper alternatief is wellicht niet des Lexus, maar in het E-segment heb je ineens een unieke positie. En FWD? Ach, de meeste BMW-rijders weten ook niet dat hun auto achterwielaandrijving heeft.

Ik zie de ES liever dan de GS, omdat laatstgenoemde, dare I say it?, vooral een BMW wil zijn. De ES vind ik eruitzien als Toyota/Lexus.
Die ES zou dan al snel in het vaarwater van de IS komen. Haal dan gewoon de Camry weer terug, zeker als hybride zou die best te verkopen moeten zijn. Al zullen de Duitsers er vast niet slechter van slapen.

In welk opzicht de GS een BMW zou willen zijn ontgaat me overigens, afgaand op de diverse tests is het toch een comfort-keuze pur sang. En dan denk ik toch eerder aan Mercedes dan BMW.

Wat betreft het nieuwe duel: absoluut de Mazda. Die Dodge is best aardig, maar ook niet veel meer dan dat. En dat is toch niet voldoende tegen misschien we de aantrekkelijkste auto in het C-segment.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door nvdw »

Zelfs als ik in een land woonde waar ik wel een Dart kon kopen ging ik voor de Mazda.

Al vind ik de Dart niet verkeerd.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: Het Duel

Bericht door TomSR »

Als toekomstig eigenaar van een Mazda 3 lijkt mij wel duidelijk waar mijn voorkeur ligt. 8-)
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

De 3 is naar mijn mening de meest interessante C-segmenter van dit moment, maar ik zou hem i.t.t. zijn voorgangers als hatchback nemen. Ergens klopt deze sedan niet :crazy: Doe mij zo'n Dodge, want hij lijkt me ruimer en de link met de Giulietta is niet in zijn nadeel.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie