Het Duel
Re: Het Duel
Voor mij de 405, dat waren m.i. de hoogtijdagen voor Peugeot, wat een geweldig spul hadden ze toen. Perfecte balans van moderne techniek en klassiek uiterlijk.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
In dit perspectief zou je kunnen stellen dat daar dan inmiddels juist minder sprake van is, want vanaf 1993 werden vier Aziatische auto's Europees Auto van het Jaar. Toch bijna één keer per vijf jaarHondArd schreef:Eind jaren ’80 was het mij al duidelijk dat de AvhJ verkiezing vooral een sterk staaltje benadrukken van de misplaatste superioriteit van de Europeese autoindustrie was.
Vanaf 1994 wordt, naast de Japanse Auto van het Jaar, een aparte verkiezing voor importauto's gehouden in Japan. Mag jij raden hoeveel niet-Japanse auto's tussen 1980 en 1994 wonnen?
Juist, 0. Alleen de Volkswagen Golf won beide Japanse awards in 2013-2014.
Los van dergelijke prijzen, we weten allemaal dat Japan nog niet zo lang geleden een erg gesloten automarkt had hetgeen natuurlijk ook geduid kan worden als misplaatste superioriteit en in elk geval protectionisme.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Het Duel
Let dan ook op het woordje "vooral".ViveLaFrance schreef:In dit perspectief zou je kunnen stellen dat daar dan inmiddels juist minder sprake van is, want vanaf 1993 werden vier Aziatische auto's Europees Auto van het Jaar.HondArd schreef:Eind jaren ’80 was het mij al duidelijk dat de AvhJ verkiezing vooral een sterk staaltje benadrukken van de misplaatste superioriteit van de Europeese autoindustrie was.
Wat ze in Japan doen juich ik ook niet toe maar daar heb ik hier niets aan, ik kijk naar wat in Europa geleverd wordt en dan zie ik dat bepaalde merken (en dat zijn niet alleen Japanse) in de Europeese AvhJ verkiezing onterecht ernstig tekort zijn gedaan. Volvo? BMW?ViveLaFrance schreef:Los van dergelijke prijzen, we weten allemaal dat Japan nog niet zo lang geleden een erg gesloten automarkt had hetgeen natuurlijk ook geduid kan worden als misplaatste superioriteit en in elk geval protectionisme.
"The closest to reality car that money can buy"
-
- .
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
- Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar
Re: Het Duel
Poeh, lastig. Beide spreken mij wel aan. Een oom van mij ui CH had een witte Galant HB, pratig ding vond ik dat. De Peu is een model wat in mijn jeugd veelvuldig rondreed, zeker als Break vind ik nog altijd erg geslaagd.
Toch kies ik voor de Galant.
Toch kies ik voor de Galant.
Do epic shit, how hard can that be??
Re: Het Duel
Ik begin de 405 de laatste jaren steeds meer te waarderen.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Je hoeft mij niet te overtuigen van de ongeloofwaardigheid van de Europese verkiezing Ik zet mijn geld dit jaar op de Opel Astra, wat jij Ard?HondArd schreef:ik kijk naar wat in Europa geleverd wordt en dan zie ik dat bepaalde merken (en dat zijn niet alleen Japanse) in de Europeese AvhJ verkiezing onterecht ernstig tekort zijn gedaan. Volvo? BMW?
Overigens denk ik dat de 405 zeer terecht de prijs won.
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
De Galant kan een eerdere zege op nul tegen de Hyundai Sonata geen positief vervolg geven. Peugeot (38%, 15 uit 39, 4x gelijk, 49 ptn) wint met 5-3 de tot nu toe enige confrontatie met Mitsubishi (44%, 8 uit 18, 3x gelijk, 27 ptn).
Duel 447: Alfa Romeo 8C Spider (2008-2010) vs. Ferrari F430 Spider (2005-2009)
Duel 447: Alfa Romeo 8C Spider (2008-2010) vs. Ferrari F430 Spider (2005-2009)
Vive la France, Vive la Différence
Re: Het Duel
BMW, Mazda, Honda en Tesla zijn aan de beurt om de titel te halen, of daarmee nou aan de criteria voldoen of niet. Opel biedt niets maar dan ook helemaal niets wat niet eerder in andere en dezelfde segmenten al eens eerder gedaan is. Het zal mij eerlijk gezegd niets verbazen als de Astra wel AvhJ wordt (waarbij voor de zoveelste keer de uitslag al op voorhand vastligt waarna de autojournalisten met het mes op de keel worden verplicht om er een geloofwaardig verhaal aan te hangen), maar dat maakt hem echt alles behalve een terechte AvhJ. Omdat het een (eveneens) Duits maar betaalbaarder alternatief is voor de gevestigde klasse? Kom op! Daar trapte ik in 2009 met de Insignia al niet in.ViveLaFrance schreef:Je hoeft mij niet te overtuigen van de ongeloofwaardigheid van de Europese verkiezing Ik zet mijn geld dit jaar op de Opel Astra, wat jij Ard?HondArd schreef:ik kijk naar wat in Europa geleverd wordt en dan zie ik dat bepaalde merken (en dat zijn niet alleen Japanse) in de Europeese AvhJ verkiezing onterecht ernstig tekort zijn gedaan. Volvo? BMW?
Dat is ook mijn mening, maar dat neemt niet weg dat er in de uitverkiezing over al die jaren een patroon zat. Fiat Tipo in 1989, omdat het DE C-segmenter was die op kwaliteitsindruk een Golf benaderde Als er 1 auto in 1988 even goed zo niet beter was dan een Golf was het de R19 wel.ViveLaFrance schreef:Overigens denk ik dat de 405 zeer terecht de prijs won.
"The closest to reality car that money can buy"
Re: Het Duel
Hoe is dit een keuze. De 8C. Bloedmooi. Zou ik elke Ferrari voor laten staan. Oke misschien geen F40 of F50, maar je snapt m'n punt.
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
Met dak zeker de 8C. Zo mooi dat je hem al z'n foutjes (en schijnbaar zijn dat er toch wel veel) probleemloos vergeeft. Maar zonder dak ga ik toch voor de Ferrari. Ook al is het zeker niet mijn favoriete model, hij klopt wel.