Pagina 3 van 8

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 07 mar 2010, 12:36
door Leeuw
oh de voorvader van de cayenne hybrid.... vind beide niet zo fraai

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 08 mar 2010, 06:53
door HondArd
1901, de auto's beginnen er al wat meer als auto uit te zien. De Mercedes 35hp
Afbeelding

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 11 mar 2010, 18:47
door weer een forummer
Afbeelding
Een De Dion Bouton K2 uit 1902.

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 11 mar 2010, 18:51
door Leeuw
Afbeelding
Laten we vooral de spijker 60 HP niet vergeten

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 11 mar 2010, 20:15
door HondArd
Die Spijker moest er inderdaad tussen, zou hem helemaal vergeten zijn.

In 1904 werd er al volop geracet met auto's, en deze kennen we nog uit de AV. De Napier Gordon Bennett
Afbeelding

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 13 mar 2010, 15:25
door guido66
Een merk met een heel vreemde naam:

De Alldays & Onions uit 1905:
Alldays_&_Onions_1905_Witham.jpg

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 13 mar 2010, 15:49
door Leeuw
1906, een beest:
Stanely Steamer Modes Ex Runabout, One of our oldest cars is our fastest car and one of the finest examples existing today. Won the Premier award. Perfect working example - everything completely professionally restored years ago. When new, this car cost $600 and was known as "The locomotive of the highway". The famous "Stanley Steamer" steam car was invented by Francis Edgar Stanley and manufactured by him and his twin brother, Freelan Oscar Stanley, usually referred to as the Stanley twins, F.E. and F.O.
The Stanely family bragged that they would give you a new car if you could hold the throttle open for more than 3 minutes. No one could - the power was infinite. $600 seems little now, but in 1906 the working man averaged less than $300 per year. Our steamer has a pilot-gasoline-water-steam system, not a simple car to drive. First the pilot heats the valves -steam and oil - water system to steam - takes about ½ hour from pilot to driving. This car seats two to four people has an 18 inch boiler & burner in front, under the hood a 3x4 ____ engine -10 h.p. - speed infinite. When we purge the cam after driving - the steam fills an entire football field. Totally restored - a beautiful automobile.
Afbeelding

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 13 mar 2010, 19:15
door weer een forummer
In 1907 wer de Spyker 20/30hp geïntroduceerd.

Afbeelding

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 16 mar 2010, 17:53
door Scandinavian
Het Ford model T, (bijgenaamd T-Ford in Nederland en Tin Lizzie in Amerika) van de Ford Motor Company werd gebouwd vanaf 1908 en was één van de eerste auto's die in massaproductie werd genomen (echter de eerste in massa geproduceerde auto was de Oldsmobile Curved Dash). Door de massaproductie en de verregaande versimpeling van het productieproces, waarbij elke werknemer slechts één handeling deed, was de Tin Lizzie de goedkoopste auto op de markt op dat moment. De vierzitter open tourer kostte bij aanvang van de serieproductie 850 dollar terwijl het jaarsalaris van de Ford-fabrieksarbeider in die tijd 8000 dollar was. In 1920 was de prijs gezakt via 550 in 1913 en 440 dollar in 1914 naar 300 dollar. De Ford T was oprecht een betaalbare auto geworden.

In 1918 was de helft van alle auto's in de wereld een Ford T. De productie van de Ford T vond plaats tot aan de introductie van het vernieuwde A-model in 1927. In de periode tussen 1908 en 1927 werden er meer dan 15 miljoen van deze voertuigen verkocht.
800px-Ford_T.jpg

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 16 mar 2010, 18:51
door Leeuw
Belangrijke auto voor de mensheid.

en wat brengt 1909?