Het Duel
Re: Het Duel
Alle 3 fraai,maar doe mij de Mercedes maar.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
De MX-5 boekt een tweede overwinning met 5-2-0 waardoor Mazda stijgt naar 48% winst (15 uit 31, 7x gelijk, 52 ptn). Mercedes-Benz (34%, 13 uit 38, 7x gelijk, 46 ptn) ziet na de SLK-Klasse nu ook diens opvolger verliezen, terwijl hekkensluiter TT alweer voor de derde keer ten onder gaat namens Audi (23%, 8 uit 35, 3x gelijk, 27 ptn) dat als eerste merk de grens van tien verloren ‘trio-duels’ passeert.
Het 486ste duel is een strijd tussen de best verkochte midi-MPV’s van vorig jaar in Nederland.
Duel 486: BMW 2-serie Gran Tourer vs. Citroën Grand C4 Picasso vs. Ford Grand C-Max
Duel 487: Jaguar F-Pace vs. Maserati Levante
Het 486ste duel is een strijd tussen de best verkochte midi-MPV’s van vorig jaar in Nederland.
Duel 486: BMW 2-serie Gran Tourer vs. Citroën Grand C4 Picasso vs. Ford Grand C-Max
Duel 487: Jaguar F-Pace vs. Maserati Levante
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
486: het is me al meermaals opgevallen dat de meeste autobladen als het op MPV's aankomt moeite hebben met het mixen van landen. Hoewel de Franse merken traditioneel sterk zijn in dit segment zie ik als het om vergelijkingen gaat voornamelijk vergelijkingen tussen de BMW met VW, Mercedes en Ford (die ik voor het gemak ook even als semi-Duits beschouw), en heel soms Opel. Ik heb nog geen enkele vergelijking tussen de BMW en een C4 of Scenic gezien. Nu is het de vraag in hoeverre die daadwerkelijk dezelfde koper zullen aanspreken, maar je zou ze desondanks toch best kunnen en mogen vergelijken.
Ik ga in dit geval voor de Picasso. Hoewel ik de Grand-uitvoering een stuk minder geslaagd vind dan z'n kleinere broertje blijft het toch de fraaiste in z'n soort. Daarnaast verwacht ik dat ie ook veruit het meest praktisch zal zijn, en daar koop je zo'n auto toch ook voor. Als ik AV moet geloven is de 2GT welhaast een 2+5 als het op ruimte aankomt, en de C-max staat bij mijn weten ook zeker niet bekend als ruimtewonder. Wel als de best sturende auto in z'n soort, maar koop je daar een busje voor?
487: als ik AV moet geloven moet je de Levante qua formaat en uitvoering toch wel als een volwaardige tegenhanger van de Cayenne zien, terwijl de F-Pace eerder de Macan op de korrel neemt. Qua prijs begint de Levante dan ook ongeveer waar de F-Pace eindigt. Desondanks weet de Jag toch meer hebberigheid in mij op te wekken. Als het dan toch een SUV moet worden, dan die maar.
Ik ga in dit geval voor de Picasso. Hoewel ik de Grand-uitvoering een stuk minder geslaagd vind dan z'n kleinere broertje blijft het toch de fraaiste in z'n soort. Daarnaast verwacht ik dat ie ook veruit het meest praktisch zal zijn, en daar koop je zo'n auto toch ook voor. Als ik AV moet geloven is de 2GT welhaast een 2+5 als het op ruimte aankomt, en de C-max staat bij mijn weten ook zeker niet bekend als ruimtewonder. Wel als de best sturende auto in z'n soort, maar koop je daar een busje voor?
487: als ik AV moet geloven moet je de Levante qua formaat en uitvoering toch wel als een volwaardige tegenhanger van de Cayenne zien, terwijl de F-Pace eerder de Macan op de korrel neemt. Qua prijs begint de Levante dan ook ongeveer waar de F-Pace eindigt. Desondanks weet de Jag toch meer hebberigheid in mij op te wekken. Als het dan toch een SUV moet worden, dan die maar.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
De drie MPV's hebben iets gemeen namelijk een mooiere dan wel minder lelijke korte versie. Ik kies voor de beste MPV: Grand C4 Picasso. De BMW Granny Tourer schijnt niet eens ruim te zijn als ik bepaalde tests mag geloven.
Bij de SUV's ga ik voor de F-Pace. De Levante overtuigt niet als grote SUV.
Bij de SUV's ga ik voor de F-Pace. De Levante overtuigt niet als grote SUV.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Het Duel
Duel 486 is een makkie, de Citroën. Fraai, eigenzinnig en comfortabel. De BMW is echt een vreselijk ding, Blijkbaar heeft BMW /de aandeelhouders nog meer geld nodig en verlagen ze zich door dit soort modellen, en richten ze zich op een markt die het merk niet groot heeft gemaakt en misbruiken ze hun merkidentiteit. (hallo Porsche) En die Ford is zoals de meeste Fords, het voor mij het gewoon niet.
Duel 487 is een stuk lastiger, want god wat haat ik het dat sportwagens zich in dit -alles behalve sportieve- segment begeven , met zulke monsterlijke blokken staal. De Maser oogt voor mij wat beter dan de Jag, waar de neus een beetje raar oogt. Doe de Italiaan maar.
Duel 487 is een stuk lastiger, want god wat haat ik het dat sportwagens zich in dit -alles behalve sportieve- segment begeven , met zulke monsterlijke blokken staal. De Maser oogt voor mij wat beter dan de Jag, waar de neus een beetje raar oogt. Doe de Italiaan maar.
-
- .
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
- Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar
Re: Het Duel
486: de Citroen voor mij. Leuk ontwerp (als petit picasso nog wat mooier)! De Ford heeft z'n langste tijd wel gehad, die mist het frisse die zo'n gezinsauto imho nodig heeft.
De BMW vind ik helemaal niets, een Kia Carens met BMW-badge.
487: Eens met Leeuw, dit is niet het segment waar dergelijke merken zich in moeten begeven. Aan het ontwerp zie je ook dat het niet lekker 'past'. Als het dan toch moet, de Italiaan.
De BMW vind ik helemaal niets, een Kia Carens met BMW-badge.
487: Eens met Leeuw, dit is niet het segment waar dergelijke merken zich in moeten begeven. Aan het ontwerp zie je ook dat het niet lekker 'past'. Als het dan toch moet, de Italiaan.
Do epic shit, how hard can that be??
Re: Het Duel
Picasso, en Levante. Die laatste is waarschijnlijk niet beter dan de F-Pace maar ik vind hem wel een stuk eleganter, in elk geval op de foto's.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Re: Het Duel
Jaren geleden zei ik al dat BMW eens een midi-MPV moest gaan maken, een midi-MPV met achterwielaandrijving had best een usp in dit segment kunnen zijn.... helaas. Dan blijft eigenlijk de C4 als meest reële alternatief over.
Bij het andere duel: Raar dat ook Jaguar hier een "Renaultje" doet.Wil je per sé een handbak moet je aan de diesel, wil je een automaat dan is er ineens keus te over. Maar goed, of ik nou zo vrolijk wordt van de Levante? Nou nee, de F-pace dan maar.
Bij het andere duel: Raar dat ook Jaguar hier een "Renaultje" doet.Wil je per sé een handbak moet je aan de diesel, wil je een automaat dan is er ineens keus te over. Maar goed, of ik nou zo vrolijk wordt van de Levante? Nou nee, de F-pace dan maar.
"The closest to reality car that money can buy"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Tegen de Opel Zafira Tourer had de Grand C4 Picasso geen kans, maar de Franse MPV herstelt zich uitstekend namens Citroën (56%, 20 uit 36, 6x gelijk, 66 ptn) door met 7-0-0 te winnen. BMW (53%, 23 uit 43, 8x gelijk, 77 ptn) en Ford (29%, 12 uit 41, 3x gelijk, 39 ptn) scoren een oneervol punt.
Jaguar (63%, 12 uit 19, 1x gelijk, 37 ptn) verslaat Maserati (46%, 6 uit 13, 2x gelijk, 20 ptn) nipt met 4-3.
Duel 488: Cadillac CT6 vs. Genesis G90
Jaguar (63%, 12 uit 19, 1x gelijk, 37 ptn) verslaat Maserati (46%, 6 uit 13, 2x gelijk, 20 ptn) nipt met 4-3.
Duel 488: Cadillac CT6 vs. Genesis G90
Vive la France, Vive la Différence