Het jaar 0 N.A. (en verder)
-
- .
- Berichten: 2458
- Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
- Contacteer:
Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)
Leuk topic dit! Veel van die auto's staan overigens in het Automuseum in Molsheim, wat zowieso erg gaaf is om eens te zien! (heb ik de foto's wel eens geplaatst?)
Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)
nope, niet dat ik weet iigJurjen schreef:(heb ik de foto's wel eens geplaatst?)
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)
Zeker gaaf, je had hem dus toch nog in je grote roadtrip opgenomen?Jurjen schreef:Leuk topic dit! Veel van die auto's staan overigens in het Automuseum in Molsheim, wat zowieso erg gaaf is om eens te zien! (heb ik de foto's wel eens geplaatst?)
OT:
Bron1911 Overland OctoAuto
Milton Reeves had a very hard head and, apparently, very poor eyesight. While the general conformation of the automobile was largely sorted out in the first decade of the 20th century — particularly that business about four wheels — Reeves thought perhaps eight or a minimum of six wheels might provide a smoother ride. Welding in some bits to a 1910 Overland and adding two more axles and four more guncart-style wheels, Reeves created the OctoAuto, proudly displaying it at the inaugural Indianapolis 500. Like its Marvel Comics-worthy name, the car was a bit of a monster, measuring over 20 ft. long. Talk about scaring the horses. Zero orders for the patently ugly and silly OctoAuto apparently didn't discourage Reeves, who tried again the next year with the Sextauto (six wheels, single front axle design). Reeves is remembered today as the inventor of the muffler, which is far from ignominy.
Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)
wat een bizar ding.
Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)
Dit is dan weer een stuk normaler, een Renault CB coupé de Ville uit 1912.
Ik had al en vaag vermoeden van "die auto ken ik van een beruchte scéne uit een vage film", en als je het verhaaltje leest dan klopt dat nog ook.
Ik had al en vaag vermoeden van "die auto ken ik van een beruchte scéne uit een vage film", en als je het verhaaltje leest dan klopt dat nog ook.
"The closest to reality car that money can buy"
Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)
Maar die dude die erin zitHondArd schreef:Dit is dan weer een stuk normaler
-
- .
- Berichten: 2458
- Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
- Contacteer:
- Scandinavian
- .
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 11 mar 2010, 17:27
- Locatie: Almere
Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)
Gräf und Stift uit Oostenrijk produceerden in 1914 deze staatsielimousine.
In zo'n auto werd de Oostenrijkse kroonprins Frans-Ferdinand in Sarajewo vermoord in augustus 1914: dat was het begin van de eerste wereldoorlog.
In zo'n auto werd de Oostenrijkse kroonprins Frans-Ferdinand in Sarajewo vermoord in augustus 1914: dat was het begin van de eerste wereldoorlog.
Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)
"The closest to reality car that money can buy"