Dan moet je er wel bij vertellen dat die Toyota-basher tevens Kia-basher pur sang isChrisRenault schreef:Ironisch, Toyota moet het tot nu toe van de Toyota-basher pur sang hebben
Het Duel
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Mwah, daar is Bert net iets vaster in dacht ik
De cee'd vond ik de eerste, serieus te nemen Kia, maar meer dan het opklimmen naar het niveau VW hebben ze nog niet gedaan. Ik mis bijvoorbeeld een typisch gezicht en sportief gezien doen ze niks.
De cee'd vond ik de eerste, serieus te nemen Kia, maar meer dan het opklimmen naar het niveau VW hebben ze nog niet gedaan. Ik mis bijvoorbeeld een typisch gezicht en sportief gezien doen ze niks.
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
Alle recente modellen hebben toch een duidelijk eigen smoel, alleen staat die jou (consequent, dat dan weer wel) niet aan.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Het is gewoon een rommelpot-voorkant. Van zichzelf al uit balans, enorm lelijk dus! En daar de meeste Kia's geen spectaculaire lijnen hebben, valt ie nog meer uit de toon. Alleen de cee'd kan hem net dragen, maar die heeft dan ook een aangepast front gekregen. Eigenlijk voert Kia het Hyundai i20-syndroom uit over het hele gamma en dat maakt ze zeer KoreaansWizardOfOss schreef:Alle recente modellen hebben toch een duidelijk eigen smoel, alleen staat die jou (consequent, dat dan weer wel) niet aan.
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
Afgezien van een soortgelijke (maar verre van identieke) grille valt het toch wel mee? Alleen de Picanto en Venga hebben een zeer sterk gelijkende neus, de andere modellen onderscheiden zich allemaal door duidelijk verschillend gelijnde koplampen.
Maar doen ze niet aan familiegezicht dan is het niet goed, dan hebben ze nu iets, is het weer niet goed.
Overigens, een nagenoeg identieke neus op het gehele modellengamma plaatsen lijkt me toch eerder iets Duits (VW, Audi) of desnoods Frans (Peugeot 205 t/m 406).
Maar doen ze niet aan familiegezicht dan is het niet goed, dan hebben ze nu iets, is het weer niet goed.
Overigens, een nagenoeg identieke neus op het gehele modellengamma plaatsen lijkt me toch eerder iets Duits (VW, Audi) of desnoods Frans (Peugeot 205 t/m 406).
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Volgens mij kwam ik wat vaag over, want ik bedoel ook niet dat Kia dezelfde voorzijde op ieder model plakt. Het zijn meerdere, rommelige aanpassingen per model die me niet aanstaan. De Picanto, Rio en Venga komen dan nog het meest overeen (wat dus zeker niet hoeft!).WizardOfOss schreef:Afgezien van een soortgelijke (maar verre van identieke) grille valt het toch wel mee? Alleen de Picanto en Venga hebben een zeer sterk gelijkende neus, de andere modellen onderscheiden zich allemaal door duidelijk verschillend gelijnde koplampen.
Vandaar ook...
Oftewel ieder model op een bepaalde, negatieve manier laten opvallen. In het geval van Kia gaat het nu even specifiek over de diverse voorzijdes die niet bij de rest van de auto's passen.ChrisRenault schreef:Eigenlijk voert Kia het Hyundai i20-syndroom uit over het hele gamma en dat maakt ze zeer Koreaans
Vive la France, Vive la Différence
Re: Het Duel
Dan maar de Picanto. Ik ben ook niet zo'n fan van groteske vormen op een klein autootje (met als ultiem voorbeeld de Chevrolet Spark) maar als ik het hele totaalplaatje pak, krijg ik wel een stuk meer auto bij Kia. Een volwaardig dashboard bijvoorbeeld.
In het verlengde van mijn opmerking en de rants van Chris moet ik hier zeggen dat ik ook niet stuk ben van wat Kia aan designs neerzet, aangezien het soms zelfs ronduit banaal is, maar als ik even afstand neem en zie hoe het grote publiek erop reageert, dan denk ik dat ze juist heel goed bezig zijn. Banaliteit is niet zo'n probleem. Kia is een beetje het SBS6 van de autobranche maar ze vullen wel heel mooi behoeften in die merken als Toyota en Opel zijn vergeten. Ik hou niet zo van auto's als de Sportage maar ik kan wel inzien waarom mensen zo'n auto aantrekkelijk vinden. Toyota's RAV4 is duurder en Opel staat hier helemaal met lege handen.
In het verlengde van mijn opmerking en de rants van Chris moet ik hier zeggen dat ik ook niet stuk ben van wat Kia aan designs neerzet, aangezien het soms zelfs ronduit banaal is, maar als ik even afstand neem en zie hoe het grote publiek erop reageert, dan denk ik dat ze juist heel goed bezig zijn. Banaliteit is niet zo'n probleem. Kia is een beetje het SBS6 van de autobranche maar ze vullen wel heel mooi behoeften in die merken als Toyota en Opel zijn vergeten. Ik hou niet zo van auto's als de Sportage maar ik kan wel inzien waarom mensen zo'n auto aantrekkelijk vinden. Toyota's RAV4 is duurder en Opel staat hier helemaal met lege handen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Na het nipte verlies in duel 3 tegen Nissan gaat het crescendo met Kia. De Picanto pakte de derde zege in 4 duels met 4-1. Toyota speelde netzo vaak, maar won nooit.
Duel 119: Fiat Multipla (2004-2007) vs. Honda FR-V (2004-2007)
Duel 119: Fiat Multipla (2004-2007) vs. Honda FR-V (2004-2007)
Vive la France, Vive la Différence
Re: Het Duel
De vorige multipla was intens lelijk, maar had wel wat. deze is minder lelijk.
De FR-V oogt beter, maar nog steeds koop je hem vooral om mensen te vervoeren en ik denk dat de Multipla daar beter en ruimer in is. Die maar de Multipla, gaan we daar mee op wintersport>rest van het jaar mag hij stof happen in de hoek. (bitch)
De FR-V oogt beter, maar nog steeds koop je hem vooral om mensen te vervoeren en ik denk dat de Multipla daar beter en ruimer in is. Die maar de Multipla, gaan we daar mee op wintersport>rest van het jaar mag hij stof happen in de hoek. (bitch)
Re: Het Duel
Ik ben om te beginnen geen voorstander om met z'n drieën schouder aan schouder voorin te zitten. De middelste persoon heeft altijd te weinig ruimte (heb ik beide auto's ooit proef gezeten), en daarmee zit je de bestuurder nog in de weg mee ook. Hooguit is zo'n opstelling leuk als je partner dicht tegen je aan wil kruipen tijdens het rijden, en je gedurende kilometers niet hoeft te schakelen en/of knopjes hoeft te bedienen op de middenconsole.
Als het tussen de originele Multipla en de FR-V had gegaan dan was mijn keus overigens op de Multipla gevallen. Maar in dit vergelijk wordt het plussen en minnen en dan wint de Honda op de voor mij belangrijke punten. Het zijn namelijk vooral auto's die op rationele in plaats van emotionele redenen verkocht zijn. Daarbij ziet de Honda er in het totaalplaatje beter uit dan de Fiat, waarbij ze met de facelift de achterkant nagenoeg intact hebben gelaten en enkel de voorkant onder handen genomen is. Het past gewoon niet bij elkaar. De Honda is ook niet echt mooi te noemen, maar er staat wel een auto die als totaalplaatje als gevolg van de opstelling binnenin duidelijk homogener is. En dat maakt mede de (in mijn ogen) slechtste Honda aller tijden wel de beste auto in dit vergelijk.
Als het tussen de originele Multipla en de FR-V had gegaan dan was mijn keus overigens op de Multipla gevallen. Maar in dit vergelijk wordt het plussen en minnen en dan wint de Honda op de voor mij belangrijke punten. Het zijn namelijk vooral auto's die op rationele in plaats van emotionele redenen verkocht zijn. Daarbij ziet de Honda er in het totaalplaatje beter uit dan de Fiat, waarbij ze met de facelift de achterkant nagenoeg intact hebben gelaten en enkel de voorkant onder handen genomen is. Het past gewoon niet bij elkaar. De Honda is ook niet echt mooi te noemen, maar er staat wel een auto die als totaalplaatje als gevolg van de opstelling binnenin duidelijk homogener is. En dat maakt mede de (in mijn ogen) slechtste Honda aller tijden wel de beste auto in dit vergelijk.
"The closest to reality car that money can buy"