Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het Duel

Bericht door Leeuw »

Leuke bakken zeg, zie ze bijna nooit. de Sunbeam heeft wel een erg mooie achterruit, eigenlijk is alles net iets mooier. Dus dat wordt hem
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door nvdw »

Ik vind deze echt heel lastig! Voor beide auto's geldt dat ik er helemaal niet warm of koud van word, en ik vind ze ook niet heel mooi. Toch zou ik denk ik ook voor de Sunbeam gaan, puur omdat dat het minder bekende model is, en ik die toch iets chiquer vind dan de Taunus.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Zo'n Taunus vond ik vroegâh al niks, en daar is met de jaren weinig aan veranderd, gewoon een lelijk oud barrel. Die Sunbeam daarentegen is een echte karakterbak, helaas bijna vergeten.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Het Duel

Bericht door Joël D. »

De sunbeam doet met toch een stuk meer dan de Taunis + is mooier.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Sunbeam betreedt de arena met een klinkende 6-1 zege. Ford krijgt geen grip en daalt naar 27% winst (3 uit 11), de klassieke duels leveren ook niets op, want dit was alweer het vierde verlies in die categorie.

Duel 121 door Leeuw: Mazda3 vs. Volkswagen Golf

http://media.autoweek.nl/m/m1by1ixbrj8k_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1by18ebgvvv_800.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Het Duel

Bericht door Joël D. »

Mazda 3.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

Op het eerste gezicht een moeilijke deze. Allebei opereren ze in een segment waarin vooral op rationele gronden wordt gekocht (of om de inruilprijs na een jaar of wat), en dan is de Golf toch iets meer bij de tijd dan de Mazda. Bedrijfszekerheid van de 1.4TSI krachtbron is echter niet helemaal geweldig, maar daar staan wel betere prestaties bij een zuiniger verbruik tegenover. Daarnaast gebruikt de Golf zijn voetafdruk slimmer, en als het op uiterlijke kenmerken aankomt dan is het zaaddodend saai (Golf) tegenover iets lelijker dan zijn voorganger (3). Dan maar zaaddodend deze keer, mijn kinderwens is met drie koters toch al uitgekomen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Volkswagen op z'n grauwst tegen een lekker vlot ogende Mazda. De Golf zal vast op details de betere auto zijn, maar van de 3 wordt ik toch vrolijker.

Alhoewel, gezien bovenstaand betoog zou ik als kinderhater toch eigenlijk voor de anticonceptie op wielen moeten gaan ;)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het Duel

Bericht door Leeuw »

Ik denk dat de Golf in alles de betere auto is. De foto is wel een saaie kleur zeg.

In deze 3 heb ik ik nog nooit gereden en wel in deze golf, de golf was echt prima en stak prima in elkaar reed goed en strak, maar dat zoek ik niet in een auto, zelfs wegligging vind ik niet het allerbelangrijkste.
Je moet ook een beetje blij worden als je naar een auto loopt, net als dat je gaat glimmen als je je vriendin/vrouw ziet. En van de Golf wordt ik heel erg somber. De Mazda 3 voor mij, ook al is er genoeg ruimte voor verbetering.
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Het Duel

Bericht door Jurjen »

Golf met TSI + DSG, zalige combinatie.

De Mazda rijdt beter, maar de golf is zo'n complete auto dat die toch de voorkeur geniet.
Plaats reactie