Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door nvdw »

Mwoh dan moet je wel de juiste uitvoering hebben. Uiteindelijk is een Capri een Cortina in een feestjurk, inclusief astmatische stoterstangenmotortjes.

De Celica is ook maar van nederige afkomst, maar zo'n vroeg exemplaar maakt me hebberiger dan een willekeurige Capri.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin »

ViveLaFrance schreef:Voor mij ook de Capri. Oogt beter en ik associeer Ford meer met sportiviteit dan Toyota.
De Capri werd vooral voor races gebruikt. De Celica voor rallies en daarmee een van de eerste uit een hele reeks Toyota rallyauto's. Ik kies de Celica.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het Duel

Bericht door Leeuw »

WizardOfOss schreef:Tsja, sommige verliezers zijn terechte losers, Tesla heeft echter de pech steeds een baas boven baas tegen te komen. Had hem tegen een M5 of RS6 gezet in plaats van die GT-R, dan zou ie waarschijnlijk wel gewonnen hebben.
Dat denk ik wel, want de Tesla is een erg bijzondere, goede maar ook een van weinige begerenswaardige elektrische auto's. Van mij had hij idd van een M5 of RS6 gewonnen, met gemak.
Maar winnen van zo'n gave Jap is imho onmogelijk, tenzij je een gezinsauto of zakelijke zoekt.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

Van alle duels die ik ooit heb ingediend kan ik me deze het minst voor de geest halen.

Beide auto's heb ik goede herinneringen aan. De Capri had ik zelf, als speelgoed auto-tje. Helemaal kapot gespeeld, het was mijn favoriet omdat hij er sportief uit zag. De Celica had een kennis van mijn ouders. Regelmatig in meegereden. Mijn broer en ik op de achterbank, mijn vader voorin naast de eigenaar van die Celica. Altijd keek ik mijn ogen uit op diens sportieve dashboard en sportstuur, waar in elke spaak 2 claxonknopjes zaten (en allemaal deden ze het). Het interieur van de Capri is ook lekker sportief, maar dat van de Celica straat mij net iets meer sportiviteit uit. Tja, dan wordt het toch de Celica van deze twee.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Toyota (17%, 4 uit 23, 4x gelijk, 16 ptn) wint het eerste duel met Ford (26%, 9 uit 34, 2x gelijk, 29 ptn) door een 4-2 zege. De Celica poetst daarmee het verlies tegen de Honda Prelude weg.

Duel 382: Honda Accord (2003-2008) vs. Mazda6 Sport (2002-2007) vs. Renault Laguna (2001-2007)

http://i.imgur.com/m4fD2jX.jpghttp://i.imgur.com/jDPsGUc.jpg
http://i.imgur.com/o9P9ov6.jpg
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door weer een forummer »

Ik ga voor de Mazda 6.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Ik voor de Accord.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Het C-segment is tegenwoordig een zee van eenheidsworst, maar als ik dit trio zie doet het moderne D-segment daar weinig voor onder. De huidige Mazda6 vind ik een positieve uitzondering. Deze auto's komen uit een tijd waarin grote middenklassers hun gewicht en formaat niet uit hoefden te stralen. Ook niet als stations. Het mag duidelijk zijn, qua design ben ik van alle drie gecharmeerd. De Accord en Laguna zou ik zelfs tijdloos willen noemen. Rationeel gezien lijkt de 6 mij de beste auto, maar voor mij is het een simpele keuze: Laguna. Voor wie wel eens naar That '70s Show gekeken heeft, dit is mijn Oldsmobile Vista Cruiser 8-)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het Duel

Bericht door Leeuw »

De accord, ik vind deze serie nog steeds retestrak
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

Geen echt afgetekende overwinning, maar van deze drie ga ik toch het liefst met de Accord naar huis.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie