Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Tussenstand is 5-1 voor de XF, drie maal raden wie weer de nonconformist is :twisted:
Waarschijnlijk post ik morgen of overmorgen al een nieuw duel om lekker de vaart erin te houden, ik heb namelijk geen zin aan deadlines :puh:
Vergeet me niet te PM-en als je een leuk duel weet, ikzelf heb al een aantal interessante op papier staan en hoop hier en daar te verrassen ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: Het Duel

Bericht door TomSR »

Maak er maar 5-2 van. Ik vind de Jag ook heel erg mooi, maar heb gewoon meer met BMW. De nieuwe 5 is niet zo mooi als de vorige, maar nog steeds een hele nette auto en ik denk dat de BMW meer kwaliteit en allround karakter biedt.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

De XF verslaat de 5-serie met 5-2. In de beginpost komen alle uitslagen te staan.

Tijd voor een nieuw duel. Kleinere auto's, maar wel lekkerrrrrrrrrrr 8-)

Duel 2: Abarth 500 vs. Renault Twingo RS

http://www.autoweek.nl/images/800/3/382bfd39c4121da42304f787101a7903.jpghttp://www.autoweek.nl/images/800/8/98ea12eaa8074f444f2142853374e108.jpg
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 09 apr 2010, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Het Duel

Bericht door #3 Micha »

Tja, allebei natuurlijk heerlijke autootjes voor de 'minder rijke snelle' personen onder ons, maar ik mis bij de Abarth 500 toch wel de emotie die de oude wel had. Desalniettemin het het een prachtige auto geworden die er volwassen en toch speels uitziet.
En de Renault Twingo RS is in mijn ogen minder leuk dan de Abarth, maar dat ligt hoogstwaarschijnlijk ook gewoon aan de basis.
Abarth dus.

PS. Het is toch een Abarth 500, geen Fiat 500 Abarth?
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

Voor mij de Twingo. Dat is namelijk een heet scheurijzertje zoals een heet scheurijzertje hoort te zijn. Tot heel veel in staat om waar mogelijk het de grote jongens knap lastig te maken en soms zelf helemaal ziek te rijden omdat hij elk mager pk-tje effectief op de weg weet te zetten, daar kom je uiteindelijk toch het verst mee. UIterlijk is ondergeschikt voor een A-segment racer, daar krijg je driedubbelquadruppel en dwars een hoop andere sensaties voor terug. De 500 Abarth is te lief. Niet alleen qua uiterlijk maar vooral op rij-eigenschappen.
"The closest to reality car that money can buy"
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door weer een forummer »

Bij auto's zijn nogal vrouwlijk. Ik vind de Abarth net iets leuker eruit zien maar de Twingo rijdt daarentegen weer wat beter. Al met al een krappe overwinning voor de Abarth. Ik zou overigens voor beiden nooit kiezen.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

#3 Micha schreef:PS. Het is toch een Abarth 500, geen Fiat 500 Abarth?
Scherp ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Het Duel

Bericht door Jurjen »

Ik kan hier nog niet uit kiezen. Beide gereden, en beide fantastisch gevonden. Ik neig nu naar de 500 (die zeker niet te lief is of minder lekker rijdt), maar ik denk er nog even over.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Voor mij zit er een wereld van verschil tussen beide auto's afhankelijk van de uitvoeringen. Een standaard 500 prefereer ik boven een standaard Twingo ondanks dat de laatste meer auto biedt voor minder geld. Als het gaat om de sportieve versies heb ik echter liever de Twingo RS.
Beide wagentjes zijn zeer begerenswaardig, hadden meer vermogen kunnen gebruiken, de Abarth is qua design lichtelijk stoerder, maar de Renault is net wat pittiger om mee te rijden. Je hebt meer het gevoel dat de auto mee wil werken om de grenzen op te zoeken, iets wat ik bij de 500 miste. Daarnaast laat Renault zien de RS-modellen wel een directe besturing te kunnen geven hetgeen nog regelmatig ontbreekt bij de normale modellen. De fun-factor ligt gewoonweg hoger bij de Twingo die zelfs dik 5 mille goedkoper is.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Het Duel

Bericht door Jurjen »

Ik vond de fun-factor bij de Abarth juist hoger (was wel een Esse Esse)
Plaats reactie