Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

ChrisRenault schreef:
HondArd schreef:Kom jij op mijn drie koters passen dan?
Durf je dat wel aan? :puh: Als ze 18 zijn en papa meehelpt een auto uit te zoeken, bestaat de kans dat ze naar Renault willen :twisted:
Mijn oudste dochter reageert tot nu toe het enthausiasts als ze een Toyota tegenkomt :devil:

Dan het huidige duel: toch een beetje een moeilijke, want allebij hebben ze op rationele gronden zo hun plussen en minnen.
Ze zuipen allebei als een tempelier, alleen doet die Caddy het iets minder overmatig (Caddy +1).

De Caddy levert best wat meer vermogen, maar zet dat helaas niet om in een overeenkomstige topsnelheid (die begrenzer zal vast wel te omzeilen zou zijn, maar nu is het maar gissen hoe hard hij werkelijk kan) (Caddy + 0,5, Maserati +0,5).

De tank van de Maserati is echter groter en haalt daarmee een fractioneel hogere actieradius, maar allebei halen ze bij lange na de 500km op een volle tank niet (Maserati +1).

Bagageruimte is weer licht in het voordeel van de Caddy....met dak dicht, maar daar het een CC is gaat een groot gedeelte van de stouwruimte verloren als je het dak open hebt, en als de gelegenheid zich voordoet wil ik met zo'n auto gewoon het hele jaar door kunnen rijden. Restwarmte moeten ze gelet op de verbruikscijfers in veelvoud produceren, dus koud zul je het in de winter dan niet hebben (Maserati +1).

Dan de voetafdruk: die is iets kleiner voor de Maserati (Maserati +1).

De massa: in het voordeel voor de Maserati, met een lagere indeling in de wegenbelasting tot gevolg (Maserati +1).

Over de maatvoering binnenin kan ik geen oordeel vellen, en het zal zelfs een schielijk onmogelijke opgave worden om die met elkaar te vergelijken op een autobeurs danwel verkooppunt. Dan als laatste criterium het uiterlijk: allebei hebben ze zo hun charmes. De Maserati als de meer klassieke schoonheid (met de verkeerde achterlichten :x ), de Caddy doet dat op een modernere/vierkantere manier, maar niet vanuit alle hoeken even geslaagd (Caddy +0,5, Maserati +0,5).

Hmm, toch meer plusjes voor de Maserati (5 tegen 2), dus die wordt het.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Het Duel

Bericht door Jurjen »

Je zou maar zo je auto uitzoeken, haha.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Helemaal niks mis mee. Ik zou er alleen nog een stel flexibele wegingsfactoren aan toevoegen, zodat je de keuze van het verstand altijd bij kan sturen naar de keuze van het hart ;)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:Helemaal niks mis mee. Ik zou er alleen nog een stel flexibele wegingsfactoren aan toevoegen, zodat je de keuze van het verstand altijd bij kan sturen naar de keuze van het hart ;)
Mijn eerste ingeving (ook wel de auto die me meteen aansprak) was de Maserati, maar voordat ik mijn definitieve keuze maakte wilde ik wel op rationele gronden met elkaar vergelijken. Als je al zoveel geld aan een auto uit kan geven, mag je daar toch ook een beetje kritisch naar kijken?
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Ach, iemand die dergelijke bedragen aan een veredeld wegwerpartikel als een auto kan besteden heeft vast ook wel genoeg geld om ze allebei te kopen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

Dan zou ik om te beginnen geen twee roadsters kopen, maar 1 roadster en iets totaal anders. Ach ja, eigenlijk ben ik met drie auto's al tevreden, en dan ben ik met twee ton al ruim klaar.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Ik had graag voor de Cadillac gekozen, want de XLR beviel me vanaf het begin. Het rijgedrag schijnt echter tegen te vallen en qua interieurafwerking moet ie de Maser voor laten gaan. De prachtige GranSport Spyder is ook geen sportwagen pur sang, maar komt meer in de buurt. En de achterlichten storen me niet.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Maserati blijft winnen, de 5-1 zege was de derde op rij. Cadillac verloor daarentegen voor de vierde keer.

Duel 114: Fiat Bravo vs. Ford Focus

http://media.autoweek.nl/m/m1cykbsbqfqz_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1fyodcbqxs5_800.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Het Duel

Bericht door Jurjen »

Focus!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door weer een forummer »

Bravo!
Plaats reactie