Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Jurjen schreef:
WizardOfOss schreef:...en een petje erbij? :devil:
Nee, een zilvergrijze op 16", liefst met wieldoppen en halogeenverlichting. Stoffen interieur uiteraard.

Ultieme sleeper.
Dat is dan wel weer geinig. Al hoop ik dan wel voor je dat de Jetta dat vermogen beter kwijt kan dan z'n voorganger. Een vroegere collega van me had een flink opgefokte Bora, in rechte lijn was mijn toenmalige BMW 316 uiteraard volslagen kansloos, maar bij een beetje racen over een industrieterrein had hij toch echt geen schijn van kans...

Wat betreft de nieuwe, lastige. De minst interessante Alpine versus de minst boeiende Esprit. De Alpine heeft in dit geval de looks, maar iets zegt me dat de Lotus de fijner (en vooral veiliger...) rijdende auto is.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Het Duel

Bericht door Jurjen »

Uiteraard schroeven we er voor dat geld gewoon een sperdiff op.
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door weer een forummer »

Ik ga voor de Alpine. Puur jeugdsentiment!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Twee leuke modellen die vast niet teleurstellen. Ik kies voor de mooiere en naar verwachting fijner rijdende auto, de Lotus!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin »

Blijft een moeilijke keuze tussen de Alpine en de Esprit. Ik kwam op dit duel omdat ik ergens nog een keer een echt bijzondere auto wil hebben. Beide auto's zijn tegenwoordig voor minder dan 10 000 euro te koop. Ik zie de Lotus toch als iets meer bijzonder dan de Alpine. Uit jeugd sentiment zou het de Alpine moeten worden. Als 13-jarige ben ik naar de lokale dealer gegaan om een folder van de Alpine te vragen. Die had ik in de etalage zien liggen. Toen ik de folder vroeg, werd mij gevraagd of ik er eentje wilde kopen. "Ja" was mijn antwoord. De vrouw antwoordde daarop; "de auto bedoel ik". Waarop ik zei van: "ja, later wil ik die wel kopen". Dat antwoord voldeed blijkbaar, want ik kreeg de folder. De folder hoort nog steeds tot de pronkstukken van mijn bescheiden verzameling. Vandaar mijn keuze: de Alpine.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het Duel

Bericht door Leeuw »

Ik ga ook voor de Alpine, het is een hele bijzondere auto, niet echt supersportief of een klassieke schoonheid maar ik vind de alpine 610 woest aantrekkelijk.
De lotus is natuurlijk leuk maar deze doet mij niet veel.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Alpine behoudt de ongeslagen status, het tweede duel was spannend met 4-3 als eindstand. Lotus moet na eerst gewonnen te hebben een verliespunt incasseren.

Duel 141: Hyundai i40 CW vs. Opel Insignia Sports Tourer

http://media.autoweek.nl/m/m1eys13bi35k_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1cykefb2axs_800.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, de Insignia zal vast de betere auto zijn, maar de Sports Tourer kan ik nog steeds niet mooi vinden. En dan denk ik dat ik met de veel mooiere i40 ook best kan leven.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Het Duel

Bericht door Jurjen »

Eitje, de Insignia.

Een begerenswaardige auto van Opel. Super uiterlijk, prima motoren en interieur. Enig nadeel is de besturing. De Hyundai ben ik niet weg van, maar ik heb er ook nog niet mee gereden.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door nvdw »

Ah eindelijk weer eens iets waar ik een keuze kan maken. Voor wat betreft die Alpine en die Lotus ben ik dus letterlijk 'saved by the bell' ;)

Maar goed, dit wordt wat mij betreft de Hyundai.

Kijk, een wonder van tijdloos design vind ik het niet, die i40. Maar dat geldt wat mij betreft minstens zo goed voor de Insignia. Bovendien vind ik dat Opel zijn aantrekkingskracht wel heel erg ontleent aan zaken van Manta-niveau, zoals die achterlijk grote wielen die je zelfs op de eenvoudigere uitvoeringen standaard krijgt. Bovendien is een Insignia heel veel vorm en weinig functie. De i40 is puur cijfermatig al opmerkelijk ruimer vanbinnen (niet alleen bagageruimte, maar ook ruimte voor de inzittenden) en dat terwijl hij lager, smaller en korter is. Bovendien weegt dat allemaal ook nog eens aanzienlijk minder: vergelijk de 2.0 GDI met de 1.6 Turbo en het scheelt gewoon 150 kg. Als particulier doe je bij Hyundai bovendien een aanzienlijk betere deal omdat hij minder kost en je betere garantievoorwaarden krijgt. Afschrijving zal elkaar in de praktijk geen moer ontlopen, auto's als deze kelderen sowieso als een malle in waarde.

Zo, werd het toch nog een heel verhaal :emo:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie