Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

Op zich niet zo vreemd dat de Cayman kracht te kort kwam, hij zou anders te veel in het vaarwater van de 911 gekomen zijn.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Op zich niet zo vreemd dat de Cayman kracht te kort kwam, hij zou anders te veel in het vaarwater van de 911 gekomen zijn.
Daarom kan Porsche de Cayman toch wel voldoende vermogen geven? Het is immers een sportwagen! De 911 zal er echt niet minder door verkocht worden.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:
HondArd schreef:Op zich niet zo vreemd dat de Cayman kracht te kort kwam, hij zou anders te veel in het vaarwater van de 911 gekomen zijn.
Daarom kan Porsche de Cayman toch wel voldoende vermogen geven? Het is immers een sportwagen! De 911 zal er echt niet minder door verkocht worden.
En toch zal dat er best achter zitten. Ik heb al zoveel journalisten horen zeggen (op papier...) dat de Cayman eigenlijk de fijner rijdende auto is, en dat puur en alleen het beperktere motorvermogen hem onder de 911 houdt.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:
ChrisRenault schreef:
HondArd schreef:Op zich niet zo vreemd dat de Cayman kracht te kort kwam, hij zou anders te veel in het vaarwater van de 911 gekomen zijn.
Daarom kan Porsche de Cayman toch wel voldoende vermogen geven? Het is immers een sportwagen! De 911 zal er echt niet minder door verkocht worden.
En toch zal dat er best achter zitten. Ik heb al zoveel journalisten horen zeggen (op papier...) dat de Cayman eigenlijk de fijner rijdende auto is, en dat puur en alleen het beperktere motorvermogen hem onder de 911 houdt.
Dat bleek wel uit dat item bij Top Gear een paar jaar terug. Ze lieten daar duidelijk zien dat er een gat was tussen de Boxter en de 911, en dat moest perfect (met genoeg ruimte links en rechts) worden opgevuld. En toen was de Cayman geboren.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het Duel

Bericht door Leeuw »

Ja het is wel erg dat Porsche de Cayman smoort, dino 911 moet kostte wat het kost de snelste zijn. :x

Jammer dat ze de Cayman niet naast de 911 positioneren
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Ja het is wel erg dat Porsche de Cayman smoort, dino 911 moet kostte wat het kost de snelste zijn. :x

Jammer dat ze de Cayman niet naast de 911 positioneren
Geeft eens te meer aan dat Porsche heeft ingeleverd op het gebied van puristisch sportwagens bouwen. Ik ben nu nog blijer met mijn keuze voor de Evora.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Het Duel

Bericht door Jurjen »

HondArd schreef:
Jurjen schreef:Nog geen argumenten.
Jij wil ze gewoon niet zien. ;)

O, was dat het.

Ik ga voor de Porsche.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Porsche heeft zijn tweede nederlaag te pakken; na de 911 verliest nu ook de Cayman dik met 1-7 van de Evora.

De duels die bij mij binnenkomen staan in een willekeurige wachtrij. Voor de variatie is het namelijk leuker om niet steeds sportwagens of dezelfde merken achtereen te beoordelen. Dus als je voor je gevoel lang wacht op een duel, bij deze de achtergrond ;)

Duel 14 door WizardOfOss: Kia pro_cee'd vs. Volkswagen Golf

http://media.autoweek.nl/m/m1cyjatbq3sc_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1dywadbjmt6_800.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Het Duel

Bericht door Jurjen »

Golf! Veel goedkoper.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Allereerst even het waarom van dit duel: een keer de rollen omdraaien, een leuke Aziaat tegen het meest zaaddodende wat Europa te bieden heeft.

Kijk, ik geloof best dat een Golf in alle opzichten de perfectie benaderd, en dat het daarmee onbetwist de betere auto zal zijn. Ermee rijden zal zeker geen straf zijn. Echter, het grote probleem gaat daar nog aan vooraf. Je moet namelijk eerst op je auto aflopen en instappen. En tenzij je dat geblinddoekt doet is je dag al meteen helemaal verziekt, mensen zijn door minder depressief geworden...

Nee, dan toch echt liever de auto waarvan je alleen suïcidaal wordt op het moment dat je de naam exact goed moet schrijven: de Kia Pro_cee'd dus.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie