Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Het Duel

Bericht door #3 Micha »

Martin schreef:Aud! Ik vind de gewone A5 al geslaagd, dus ook de cabrio voor mij "on top".
Niets aan toe te voegen ;).
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Voor mij ook de A5 Cabriolet.
De IS 250C is een verrassende aanvulling binnen het Lexus-gamma, maar laat eens te meer zien waarom het merk slecht verkocht wordt. Technisch is de Audi superieur en niet zo'n beetje ook. Zowel qua prestaties als zuinigheid valt de IS zwaar door de mand. B-labels zijn mogelijk bij Audi waar de Japanners louter een F-label op hun cabrio kunnen plakken. Kortom: de open A5 is zijn geld meer dan waard. Ohja, hij is bijzonder mooi! 8-)
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Sneller dan gebruikelijk een nieuw duel. Audi had geen kind aan Lexus en wint met 8-1.

Duel 24: smart fortwo vs. Toyota iQ

http://media.autoweek.nl/m/m1cyioxb4acs_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1by1j2bvc6d_800.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, allebei liever niet, maar als het dan echt moet, dan maar de iQ. Die geeft tenminste nog enigszins de indruk dat het een echte auto is, en niet een mislukt brommobiel...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door weer een forummer »

Ook ik ben geen liefhebber van deze auto's. Ik ga voor het origineel en niet voor de kloon. Het wordt voor mij de Smart Fortwo.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het Duel

Bericht door Leeuw »

oh wat is dit moeilijk. allebei hebben ze wel wat, maar missen ze ook heel veel.
Ik neig richting smart, maar dat kan over een uur weer heel anders zijn
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Het Duel

Bericht door Joël D. »

Doe dan maar een Smart als het echt moet.

Maar dan wel een Brabus.
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Het Duel

Bericht door #3 Micha »

Een witte iQ met zwarte wielen :clown:. Doe mij die maar.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Het enige waarmee de iQ de smart pijn kan doen is de uitrusting, maar daarvoor is de Toyota ook een flink stuk duurder. Oftewel, hij heeft geen meerwaarde. De Japanners dachten een niche op te vullen, maar vielen in een zwart gat, de verkopen vallen dan ook zwaar tegen (minder dan RAV4, Urban Cruiser en Auris exclusief hybride). Smart biedt meer bagageruimte in zijn eerlijke 2-zitter waar Toyota goochelt met de term 3+1. Kul, want de auto is ronduit krap. Ik moet bij de nieuwe Toyota-reclame altijd denken aan de iQ. Er wordt namelijk gezegd "Sinds de introductie van de eerste auto zijn we hem gaan verbeteren". Nou, bij hun kleine hebben ze de plank volledig misgeslagen.
Verder leveren de Duitsers betere techniek wat betreft motoren. De fortwo rijdt ook niet bijzonder, maar is wel levendig en handzaam, dus kies ik de smart.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het Duel

Bericht door Leeuw »

Er is best een markt voor premium kleinere auto's, maar dit is gewoon te klein. De smart is eigenlijk al niet echt een hit geworden (behalve in italië en reclame auto)

Aan de aygo kan je zien dat klein wel degelijk verkoopt, maar de IQ is bezopen geprijsd. (ook al zal dat geld best te rechtvaardigen zijn)
Plaats reactie