Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

De Flying Spur en S 600 Lang houden elkaar in evenwicht: 4-4. Een morele zege voor Mercedes-Benz (38%, 10 uit 26, 5x gelijk, 35 ptn), want eerder werd verloren van Bentley (40%, 2 uit 5, 2x gelijk, 8 ptn).

Duel 337: Alfa Romeo 164 (1988-1998) vs. Mazda Xedos 6 (1992-1999)

http://i.imgur.com/B5OpH2P.jpghttp://i.imgur.com/BwMjCPC.jpg
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 19 jun 2014, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Ik zou toch gezegd hebben dat de Xedos toch zeker een halve klasse lager/kleiner zou zijn dan een 164, maar het tegendeel is eerder waar: hij is nota bene 5mm langer, en uitgaande van in beide gevallen een 2.0 (bij de Xedos uiteraard dan wel een V6) ook net iets duurder (al maakt de standaarduitrusting dat ruimschoots goed). Voor m'n gevoel zou de 164 juist een slag groter geweest zijn, meer vergelijkbaar met de Xedos 9.

Hoe dan ook is het een lastige keuze: de Xedos zal kwalitatief ongetwijfeld de betere auto zijn, maar z'n aparte vormgeving ademt wel heel erg vroege jaren '90. De 164 is wat dat betreft meer een tijdloze schoonheid, al moet je dan eigenlijk wel een versie van voor de facelift hebben, en sowieso in two-tone. En ik zal maar zo denken: een Alfa die na dik 2 decennia nog steeds rijdt moet wel goed zijn ;)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Het Duel

Bericht door Timo »

Als ik een auto met m'n verstand zou kopen, zou ik hier zonder twijfel voor de Mazda gaan. Maar als ik een auto met m'n verstand zou kopen zou er nu geen S16 voor de deur staan. Ik vind emotie dan toch belangrijker.

De 164 dus.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het Duel

Bericht door Leeuw »

De Xedos is altijd wel een bijzondere lijn van het meestal bijzondere Mazda, ik hou ervan. Maar als je het moet opnemen tegen de ultra coole tijdloze 164 dan leg je het af.

De 164 dus, wat ook niet helpt is de lelijke jaren '90 Japanse styling van de xedos
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Het Duel

Bericht door Jurjen »

Een vriend van me heeft jarenlang een 164 3.0 V6 gereden met QV inlaat en chip. Dat ding was idioot snel, klonk fantastisch en reed verrassend goed. Die auto heeft toch een beetje mijn hart gestolen, dus die gaat het worden.
Toen de uitlaat een keer lek was klonk 'ie zo:

ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Ik heb met Alfa's uit die tijd niet veel. De Saab 9000 en Fiat Croma waren net zo banaal als deze 164. Voor mij de Xedos 6. Ook niet aantrekkelijk, maar voor een jaren '90 Jap best te pruimen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin »

Voor mij de 164. Bij een japanner uit de jaren negentig kom ik eerder bij een Accord uit.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

Mijn verstand EN hart gaan beide voor de Xedos 6.
"The closest to reality car that money can buy"
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door weer een forummer »

veel mensen gaan ook met hart en verstand voor Jan Smit. Ik ga voor het echte werk. De Alfa uiteraard.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

Wat een k*l vergelijking Bert en dat weet je zelf uiteraard ook.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie