Het Duel
Re: Het Duel
Ik vind de 4C best cool eigenlijk.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Voor mij ook de 4C Spider. Niet de meest praktische, wel de puurste. Het ontbreken van stuurbekrachtiging is daar een voorbeeld van al is de auto licht genoeg, zodat het geen gemis is. De Boxster blijft een topper in zijn klasse, maar minder one of a kind. Na twee jaar zou ik best een BMW Z4 of iets soortgelijks willen rijden en dat gevoel heb ik bij de Alfa niet.
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
De 4C versloeg eerder de Lotus Exige S met overtuiging en nu wint de Spider met 5-3. Alfa Romeo staat op 67% winst (16 uit 24, 1x gelijk, 49 ptn). Als topscorer van Porsche (21%, 4 uit 19, 2x gelijk, 14 ptn) lijdt de Boxster zijn eerste nederlaag in drie duels.
Duel 428: Honda Civic Coupé vs. Kia Forte Koup vs. Scion tC
Duel 428: Honda Civic Coupé vs. Kia Forte Koup vs. Scion tC
Vive la France, Vive la Différence
Re: Het Duel
De Kia! Dat ding ziet er echt cool uit.
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
Voor mij de Scion, oogt wat lomper dan de andere twee, maar dat werkt hier juist in z'n voordeel. Kia op twee, Honda op drie.
-
- .
- Berichten: 2458
- Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
- Contacteer:
Re: Het Duel
Voor de vorige ronde zonder enige twijfel de Porsche. Voor deze ronde ga ik voor de Scion.
Re: Het Duel
Alle drie kunnen ze me eerlijk gezegd niet zo bekoren. Het zijn C-segments coupé's met D-segments massa's, belachelijk! Laat ze die maar lekker aan de andere kant van de plas houden. Als mijn auto met krap 100pk krap meer weegt dan 1000kg, dan hoeft het dubbele in pk's geen 300-400kg extra op de schaal te brengen.
Maar goed, als ik toch een keuze moet maken wordt het de Honda.
Maar goed, als ik toch een keuze moet maken wordt het de Honda.
"The closest to reality car that money can buy"
Re: Het Duel
Hmm. Dat klinkt raar. Bedoel je niet met wat vroeger D-segment massa's waren? Tijden veranderen.HondArd schreef:Het zijn C-segments coupé's met D-segments massa's
Re: Het Duel
Tijden veranderen, maar dan hoeven de massa's niet zo excessief uit de hand te lopen. Voor een C-segments coupé is 1300-1400kg echt veel te veel, als een niet al te lichte nieuwe C-segments hatchback zoals de Pulsar met dieselmotor aan bijna 1250kg komt.Jurjen schreef:Hmm. Dat klinkt raar. Bedoel je niet met wat vroeger D-segment massa's waren? Tijden veranderen.HondArd schreef:Het zijn C-segments coupé's met D-segments massa's
1300-1400kg is eerder een massa die past bij een C-segments MPV zoals een Corolla Verso en dan heb je aan alle kanten meer auto met veel meer mogelijkheden. Tegenwoordig zitten basis D-segmenters aan de goede kant van de 1300kg (dus lager). En dan heb ik het over de Mazda6 en de VW Passat.
"The closest to reality car that money can buy"