Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

Cuore en Audi
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Daihatsu (47%, 7 uit 15, 21 ptn) boekt een eerste zege op nul en wint wederom van Hyundai (24%, 10 uit 41, 4x gelijk, 34 ptn) in hun tweede ontmoeting: 5-0.
Saab (62%, 13 uit 21, 1x gelijk, 40 ptn) wint met 3-2 en evenaart Audi (24%, 12 uit 51, 4x gelijk, 40 ptn) in puntenaantal. De Zweden nemen zodoende revanche na de dikke nederlaag van de 9-3X tegen de A4 Allroad Quattro.

Duel 709: Skoda Felicia (1994-2001) vs. Toyota Starlet (1996-1999)

https://i.imgur.com/q8wmWR3.jpghttps://i.imgur.com/6wvjHv6.jpg

Duel 710: Citroën ë-C4 vs. Kia XCeed PHEV vs. Volkswagen ID.3

https://i.imgur.com/E0rbVdn.jpghttps://i.imgur.com/czAuTYy.jpg
https://i.imgur.com/yT0QyJz.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Oef...

709: Hoe onverwoestbaar zo'n Starlet ook is, dit is toch wel bij uitstek een van de modellen die Toyota z'n (niet geheel verdiende) saaie imago heeft bezorgd. Ik wordt er gewoon diep treurig van. De Felicia zal ongetwijfeld op rationeel vlak niet aan de Starlet kunnen tippen, maar door z'n Oostblok-roots heeft ie tenminste nog een bepaalde charme. Dan wel graag de versie van voor de facelift, die nieuwe neus oogt wat te modern voor de rest.

710: Ook al een lastige keuze. Van het elektrieke tweetal is de Citroën uiteraard veruit het leukst. Ik vraag me alleen een beetje af of het vasthouden aan de uit kleinere modellen bekende techniek zo'n handige zet is, want op papier zijn de specs niet heel indrukwekkend, en afgaand op tests met die andere PSA-modellen verwacht ik ook in de praktijk geen wonderen. In dat opzicht lijkt de ID.3 dan toch een streepje voor te hebben. Ik vind alleen het model en bepaalde aspecten van de uitvoering echt helemaal niks. Dan was m'n eerste gedachte weliswaar nog om de XCeed vanwege z'n PHEV-aandrijflijn als eerste weg te strepen, maar bij nader inzien is ie in dit gezelschap dan eigenlijk toch het aantrekkelijkste aanbod.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door nvdw »

709: Hij (zij?) mag dan saai zijn, toch denk ik dat zo'n Starlet toch een stuk leuker is om mee te rijden. Die dus. En om nou te zeggen dat de Felicia nou zo'n sprankelend ding is... dat was het toen het nog een Favorit was.

710: Van de tests heb ik begrepen dat de ë-C4 met die soepele vering en die fauteuils wel aan de weke kant is, maar ik vond dat in de laatste lichting Cactussen eigenlijk best prettig. Met zo'n zwaar hok op een onderstel van een kleinere klasse (net als de Cactus is ook deze C4 in de basis een B-segmentauto) hoef je toch niet te gaan hoeken. De ID.3 verkoopt zichzelf wel en stekkerhybrides vind ik niet zo interessant.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

Een goed karakter is ook karakter, en dat biedt de Starlet in overmaat. Het verbaast me in positieve zin dat er nog zo veel van rondrijden in Nederland, zijn ze niet gewoon te goed om naar Afrika te exporteren?

Eerste afvaller is de ID.3, alleen al door die bloed-irritante en zwaar ongeloofwaardige reclame. Alsof je door constant "broem-broem" roepende kinderen gaat snakken naar een elektrische auto, wat dan vervolgens weer moet klinken als een storende FM radio (en dat in een tijd van uitfaseren van FM ten faveure van DAB+) :lol: . "Broem-broem" deden auto's nog volop in de jaren '80 en '90, maar tegenwoordig maakt een Tesla meer lawaai dan een Yaris.
Volledig elektrisch ga ik me niet aan wagen, blijft dus de KIA over.
"The closest to reality car that money can buy"
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Het Duel

Bericht door Charger »

De Toyota en de Kia, volledig EV heb ik weinig mee.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Leuk dat er weer wat meer gestemd wordt :thumbup:

709: de Skoda, want net iets minder kleurloos van de opponent.

710: drie alternatief aangedreven auto's met ieder een eigen ontwerp. De C4 is duidelijk een moderne Citroën waarbij, i.t.t. luxe concerngenoot DS 9, kenmerken van eerdere modellen (GS, XM) op een goede manier zijn verwerkt. Kia zet de chique XCeed naast de speelse Stonic en VW geeft de ontwerpers eindelijk meer vrijheid al blijf ik de enorme gelijkenis met de Up! aan de voorkant armoedig vinden. De software, ergonomie en algehele kwaliteit van de ID.3 worden ook door Duitse media gekraakt, dus ik sla over. De ë-C4 mag dan een minder grote actieradius hebben door de kleinere accu t.o.v. vergelijkbare EV's, praktijktests laten zien dat het in dit opzicht een meer bruikbare auto is. Samen met het comfortniveau en de eigenzinnigheid verslaat hij de XCeed PHEV.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin »

De Felicia, het laatste model op eigen Skoda platform. Daarom.

Voor de volgende ronde: laat ik de Citroën eens kiezen.
@ Wiz: ik dacht dat de elektrische Peu 208 best goed werd beoordeeld.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Nou ja, zie bijvoorbeeld dit filmpje van Carwow:


En ook AutoVisie had volgens goede AV-traditie een flinke rit met de AvhJ gemaakt, maar dat artikel bestond ook voornamelijk uit laadpauze, laadpauze, laadpauze. Toegegeven, volgens slechte AV-traditie moesten ze zonodig ook weer een eind Duitsland in, maar als je al voor de grens moet bijladen is er toch wat mis.

Alle tests die ik tot nu toe heb gelezen over zowel de 208, de Corsa en de DS3 CB waren weliswaar positief over hoe ze rijden, maar range blijft steevast een dingetje. En dat zal bij een grotere en zwaardere C4 dan vast niet beter zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 09 jan 2021, 23:59En dat zal bij een grotere en zwaardere C4 dan vast niet beter zijn.
Zusje Peugeot e-2008 scoort anders prima.

Wat betreft EV's heb ik me altijd al voorgenomen om de actieradius op papier met een flinke korrel zout te nemen, omdat veel factoren het daadwerkelijke verbruik bepalen. In die zin verschilt het niet van ICE-modellen.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie