Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

weer een forummer schreef:Ik ga voor de R4. Puur jeugdsentiment want mijn vader heeft er een stuk of zes versleten. Daarbij is de Renault ook nog net iets veiliger.
Vielen ze dan echt zo snel uit elkaar? :devil:

Veiligheid lijkt me hierbij trouwens een lastige kwestie. De R4 zal misschien net iets minder dramatisch zijn. Maar van de andere kant, in de 2CV heb je daardoor weer net iets meer kans dat je, wanneer je een paaltje raakt, op slag dood bent en dus ook niet hoeft te lijden. In een R4 moet je maar hopen dat de schade niet terminaal is, anders is alle pijn voor niks.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin »

Leuke ronde :thumbup:
In de sleutelschuur van een maat van mij laatst nog een in Spanje geproduceerde R4 bekeken. Leuke basis auto. Opmerkelijk is dat de wielbasis links en rechts verschillend zijn.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef:Leuke ronde :thumbup:
In de sleutelschuur van een maat van mij laatst nog een in Spanje geproduceerde R4 bekeken. Leuke basis auto. Opmerkelijk is dat de wielbasis links en rechts verschillend zijn.
En dus een stem voor Renault? :?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin »

Euh, ja! Mijn internetverbinding haperde (en ik ook ook)
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Ik heb totaal niets met de 2CV, maar vanwege het geslaagde concept heeft hij wel mijn voorkeur. De Renault 4 was een vertraagd doch succesvol antwoord op de Citroën.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het Duel

Bericht door Leeuw »

Ach wat mij betreft is de beheerder van een topic verantwoordelijk voor de doorloopsnelheid.

Omdat we hier niet met zo'n groot groepje zitten heeft iedereen over het algemeen wel binnen een week gereageerd. Maar als een ander stem-topic een doorloop van een week of 2 heeft is dat ook prima
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Het eerste onderonsje tussen Citroën en Renault is met 4-3 gewonnen door het merk met de double chevron. Citroën scoort goed met klassieke duels, want ze lopen daarin twee uit twee. De klassieke duels liggen Renault duidelijk niet, want de 2 verliespunten komen uit dergelijke duels.

In de categorie Auto's van het Jaar nemen bij het volgende duel de winnaars uit respectievelijk 2001 en 1999 het tegen elkaar op. Voordat iemand gaat zeuren over de saaie kleur van de Focus, ditmaal heb ik het bewust gedaan, omdat zilver dé kleur was van de Focus I ;)

Duel 60 door HondArd: Alfa Romeo 147 (2000-2009) vs. Ford Focus (1998-2005)

http://media.autoweek.nl/m/m1by0i5b92k1_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1by0jpb14ow_800.jpg
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 05 jun 2014, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Het Duel

Bericht door Joël D. »

Alfa Romeo 147 natuurlijk. :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin »

Nah! Die keuze heb ik vorig jaar al gemaakt. De Focus heb ik ondermeer gekozen op technische grond. Bij de Alfa's ken ik al vele zwakke plekken. De Focus heeft ook z'n eigen dingetjes, maar die zijn kleiner en ik geniet nog steeds van de Ford.
Ik stem voor de Focus.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Het Duel

Bericht door #3 Micha »

Alfa Romeo 147 voor mij graag :).
Plaats reactie