Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door HondArd »

weer een forummer schreef:De DS is een pure sedan.
Zo was hij wel bedoeld, maar op mij komt hij wegens zijn schuin aflopende kont over als een 4-deurs coupé. Mercedes mag dan wel claimen de eerste te zijn die een 4-deurs coupé op de markt gezet te hebben, dat betekent niet dat ze daadwerkelijk de eerste zijn daar er eerder coupé-achtige vierdeurs auto's zijn geweest.
"The closest to reality car that money can buy"
Brokkenpiloot
.
.
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 feb 2010, 21:44

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door Brokkenpiloot »

Mercedes kan zo veel claimen als ze willen, de Rover P5 Coupe was decennia eerder

De DS werd volgens mij toch echt als een sedan gezien door Citroën zelf, ze maakten onderscheid tussen een berline (sedan), break (stationwagon) en Cabriolet.

Er zijn wel 2 deurs DS coupés gemaakt door o.a. Chapron
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door WizardOfOss »

Om het overzichtelijk te houden, misschien de 4-deurs coupé's gewoon onder de sedans laten vallen? Dat blijft anders een tamelijk dubieus segment, want wat is nu wel een coupé, en wat niet? Met andere woorden: alles met 4 (volwaardige) deuren en een afzonderlijke kofferbak telt mee. Of is dat te simpel gedacht?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Om het overzichtelijk te houden, misschien de 4-deurs coupé's gewoon onder de sedans laten vallen? Dat blijft anders een tamelijk dubieus segment, want wat is nu wel een coupé, en wat niet? Met andere woorden: alles met 4 (volwaardige) deuren en een afzonderlijke kofferbak telt mee. Of is dat te simpel gedacht?
Ik kan me hier eigenlijk wel in vinden. De 4-deurs Coupé is bij nader inzien meer een derivaat van een reeds bestaand concept namelijk de Sedan. Gaat iedereen akkoord?
Over de DS was ik het trouwens met Bert en onze autokenner bij uitstek eens.
#3 Micha schreef:Mag je er ook minder dan 7?
Als jij auto's als de Flying Spur nomineert wel ja :twisted:
Zonder gekheid, ja hoor, als je de 7 echt niet haalt of niet dubbel wilt nomineren, heb ik geen moeite met minder nominaties.
#3 Micha schreef:Alfa Romeo 33 1.5 4x4 1983–1986
Is een hatchback, dus valt onder een ander concept. Je mag gerust een vervanger aanwijzen ;)

Goed werk jongens met jaartallen en generatieaanduidingen :thumbup:
Uitvoeringen mogen, maar het gaat uiteraard om de autovorm in zijn geheel, niet één sportieve variant daarvan ;) Dus de M5 E39 gaat gewoon als 5-serie de strijd aan. Of denken jullie er anders over?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:Uitvoeringen mogen, maar het gaat uiteraard om de autovorm in zijn geheel, niet één sportieve variant daarvan ;) Dus de M5 E39 gaat gewoon als 5-serie de strijd aan. Of denken jullie er anders over?
Mee eens. Tenzij een bepaalde uitvoering echt consequenties heeft voor het uiterlijk, anders dus dan een spoilertje hier of daar.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:
ChrisRenault schreef:Uitvoeringen mogen, maar het gaat uiteraard om de autovorm in zijn geheel, niet één sportieve variant daarvan ;) Dus de M5 E39 gaat gewoon als 5-serie de strijd aan. Of denken jullie er anders over?
Mee eens. Tenzij een bepaalde uitvoering echt consequenties heeft voor het uiterlijk, anders dus dan een spoilertje hier of daar.
Precies!

Facelifts kunnen de carrosserie van een auto behoorlijk veranderen. Mocht je per sé op een gefacelift model doelen, geef dit dan duidelijk weer ;)
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door ViveLaFrance »

Ben op dit moment met de lijst tot nu toe bezig. Wat een pracht en praal! :D
Wat is handiger voor het overzicht tijdens de afvalrace, de generatie aangeven met het jaartal of gebruikmaken van de interne aanduiding? Of alles? :?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door #3 Micha »

ChrisRenault schreef:
#3 Micha schreef:Alfa Romeo 33 1.5 4x4 1983–1986
Is een hatchback, dus valt onder een ander concept. Je mag gerust een vervanger aanwijzen ;)
Top, bedankt voor het melden! Dan zal ik die even veranderen.
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door #3 Micha »

Ik heb als nieuwe Nissan Skyline 2000GT Sedan 1972-1975 gekozen.

Maar ik had nog een kleine opmerking; is het misschien leuk om als extra categorieën Targa en Pick-Up te doen?
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door ViveLaFrance »

#3 Micha schreef:Maar ik had nog een kleine opmerking; is het misschien leuk om als extra categorieën Targa en Pick-Up te doen?
Mag van mij, maar ik zou het logischer vinden als de Targa's onder de Cabriolets vallen. Erg afwijkend zijn ze namelijk niet, het zit meer in de dakconstructie. Gewone cabriolets verschillen daarin ook al.

De Pick-up is een ander verhaal, niet eens aan gedacht :oops: Ik ben opzich voor het apart behandelen van dit concept. Wie nog meer?
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie