Zo was hij wel bedoeld, maar op mij komt hij wegens zijn schuin aflopende kont over als een 4-deurs coupé. Mercedes mag dan wel claimen de eerste te zijn die een 4-deurs coupé op de markt gezet te hebben, dat betekent niet dat ze daadwerkelijk de eerste zijn daar er eerder coupé-achtige vierdeurs auto's zijn geweest.weer een forummer schreef:De DS is een pure sedan.
Mooiste Auto Aller Tijden per concept
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
"The closest to reality car that money can buy"
-
- .
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 17 feb 2010, 21:44
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
Mercedes kan zo veel claimen als ze willen, de Rover P5 Coupe was decennia eerder
De DS werd volgens mij toch echt als een sedan gezien door Citroën zelf, ze maakten onderscheid tussen een berline (sedan), break (stationwagon) en Cabriolet.
Er zijn wel 2 deurs DS coupés gemaakt door o.a. Chapron
De DS werd volgens mij toch echt als een sedan gezien door Citroën zelf, ze maakten onderscheid tussen een berline (sedan), break (stationwagon) en Cabriolet.
Er zijn wel 2 deurs DS coupés gemaakt door o.a. Chapron
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
Om het overzichtelijk te houden, misschien de 4-deurs coupé's gewoon onder de sedans laten vallen? Dat blijft anders een tamelijk dubieus segment, want wat is nu wel een coupé, en wat niet? Met andere woorden: alles met 4 (volwaardige) deuren en een afzonderlijke kofferbak telt mee. Of is dat te simpel gedacht?
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
Ik kan me hier eigenlijk wel in vinden. De 4-deurs Coupé is bij nader inzien meer een derivaat van een reeds bestaand concept namelijk de Sedan. Gaat iedereen akkoord?WizardOfOss schreef:Om het overzichtelijk te houden, misschien de 4-deurs coupé's gewoon onder de sedans laten vallen? Dat blijft anders een tamelijk dubieus segment, want wat is nu wel een coupé, en wat niet? Met andere woorden: alles met 4 (volwaardige) deuren en een afzonderlijke kofferbak telt mee. Of is dat te simpel gedacht?
Over de DS was ik het trouwens met Bert en onze autokenner bij uitstek eens.
Als jij auto's als de Flying Spur nomineert wel ja#3 Micha schreef:Mag je er ook minder dan 7?
Zonder gekheid, ja hoor, als je de 7 echt niet haalt of niet dubbel wilt nomineren, heb ik geen moeite met minder nominaties.
Is een hatchback, dus valt onder een ander concept. Je mag gerust een vervanger aanwijzen#3 Micha schreef:Alfa Romeo 33 1.5 4x4 1983–1986
Goed werk jongens met jaartallen en generatieaanduidingen
Uitvoeringen mogen, maar het gaat uiteraard om de autovorm in zijn geheel, niet één sportieve variant daarvan Dus de M5 E39 gaat gewoon als 5-serie de strijd aan. Of denken jullie er anders over?
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
Mee eens. Tenzij een bepaalde uitvoering echt consequenties heeft voor het uiterlijk, anders dus dan een spoilertje hier of daar.ChrisRenault schreef:Uitvoeringen mogen, maar het gaat uiteraard om de autovorm in zijn geheel, niet één sportieve variant daarvan Dus de M5 E39 gaat gewoon als 5-serie de strijd aan. Of denken jullie er anders over?
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
Precies!WizardOfOss schreef:Mee eens. Tenzij een bepaalde uitvoering echt consequenties heeft voor het uiterlijk, anders dus dan een spoilertje hier of daar.ChrisRenault schreef:Uitvoeringen mogen, maar het gaat uiteraard om de autovorm in zijn geheel, niet één sportieve variant daarvan Dus de M5 E39 gaat gewoon als 5-serie de strijd aan. Of denken jullie er anders over?
Facelifts kunnen de carrosserie van een auto behoorlijk veranderen. Mocht je per sé op een gefacelift model doelen, geef dit dan duidelijk weer
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
Ben op dit moment met de lijst tot nu toe bezig. Wat een pracht en praal!
Wat is handiger voor het overzicht tijdens de afvalrace, de generatie aangeven met het jaartal of gebruikmaken van de interne aanduiding? Of alles?
Wat is handiger voor het overzicht tijdens de afvalrace, de generatie aangeven met het jaartal of gebruikmaken van de interne aanduiding? Of alles?
Vive la France, Vive la Différence
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
Top, bedankt voor het melden! Dan zal ik die even veranderen.ChrisRenault schreef:Is een hatchback, dus valt onder een ander concept. Je mag gerust een vervanger aanwijzen#3 Micha schreef:Alfa Romeo 33 1.5 4x4 1983–1986
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
Ik heb als nieuwe Nissan Skyline 2000GT Sedan 1972-1975 gekozen.
Maar ik had nog een kleine opmerking; is het misschien leuk om als extra categorieën Targa en Pick-Up te doen?
Maar ik had nog een kleine opmerking; is het misschien leuk om als extra categorieën Targa en Pick-Up te doen?
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
Mag van mij, maar ik zou het logischer vinden als de Targa's onder de Cabriolets vallen. Erg afwijkend zijn ze namelijk niet, het zit meer in de dakconstructie. Gewone cabriolets verschillen daarin ook al.#3 Micha schreef:Maar ik had nog een kleine opmerking; is het misschien leuk om als extra categorieën Targa en Pick-Up te doen?
De Pick-up is een ander verhaal, niet eens aan gedacht Ik ben opzich voor het apart behandelen van dit concept. Wie nog meer?
Vive la France, Vive la Différence