Mobieltjes

Een nieuw mobiel, of toffe console bespreek het hier
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mobieltjes

Bericht door Jurjen »

ChrisRenault schreef:
Jurjen schreef:Als je achterloopt zeur dan niet dat je harder moet rennen
Ik zeur niet, ik vind het gewoon fascinerend hoe Apple vele miljoenen blinden kan bereiken. Marketing gaat niet over inhoud, dus waar Ping wegkomt doet er niet toe, het gebruik van Ping is van belang, maar vooral de wijze waarop Apple dit toepast in haar strijd om klanten te winnen.
Marketing = Market-Getting.

Marketing omvat dus niet alleen reclame en positionering, maar ook het product zelf. En het gaat dus zeker om de inhoud.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door WizardOfOss »

Overigens, kan je inmiddels op een iPhone ook MMS'en? Niet dat ik dat met m'n eigen telefoon ooit gedaan, maar het kon wel.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mobieltjes

Bericht door ViveLaFrance »

Jurjen schreef:Vergeet niet, smsen op een iPhone (en Androit) ziet eruit als een messenger gesprek.
Ja, ook zoiets. Toegevoegde waarde is 0,0. Of kwijl je ook weg bij het enorm duidelijke beeld ervan?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door WizardOfOss »

Jurjen schreef:Marketing = Market-Getting.

Marketing omvat dus niet alleen reclame en positionering, maar ook het product zelf. En het gaat dus zeker om de inhoud.
In basis zeker waar. Maar Apple is dit stadium nu toch wel ver gepasseerd. Kijk alleen maar naar de wederom hysterische ontvangst van de iPhone 4, terwijl dat feitelijk niet meer dan een kleine upgrade is om het inmiddels verouderde oude toestel weer bij de tijd te brengen. Maar nog voor iemand ook maar weet wat het is hebben ze er alweer een miljoen in pre-order staan. En zolang ze niet extreem blunderen (gezien de antenne-affaire kunen ze wel heel ver gaan, niet alleen met de kwaliteit van de producten maar vooral ook met een absurd arrogante behandeling van de klanten) zal dit niet veranderen, en is elke volgende iPhone per definitie een enorm succes.
Laatst gewijzigd door WizardOfOss op 04 jul 2010, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mobieltjes

Bericht door ViveLaFrance »

Jurjen schreef:Marketing = Market-Getting.

Marketing omvat dus niet alleen reclame en positionering, maar ook het product zelf. En het gaat dus zeker om de inhoud.
Jij studeert toch businessmanagement? Dan hoor je toch te weten dat anno 2010 het allang niet meer draait om de producten, maar om de behoeften van mensen. Inhoud is zeker van belang, maar vaak niet bepalend. Even simpel gesteld: een verkoper staat al met 1-0 voor wanneer hij de klant op een zonnige dag een oprecht compliment geeft.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mobieltjes

Bericht door Jurjen »

ChrisRenault schreef:
Jurjen schreef:Marketing = Market-Getting.

Marketing omvat dus niet alleen reclame en positionering, maar ook het product zelf. En het gaat dus zeker om de inhoud.
Jij studeert toch businessmanagement? Dan hoor je toch te weten dat anno 2010 het allang niet meer draait om de producten, maar om de behoeften van mensen. Inhoud is zeker van belang, maar vaak niet bepalend. Even simpel gesteld: een verkoper staat al met 1-0 voor wanneer hij de klant op een zonnige dag een oprecht compliment geeft.
Dat zeg ik ook niet Chris. Ik geef alleen aan dat het product een stuctureel onderdeel is van Marketing. Heb inderdaad veel met marketing gedaan. Overigens val ik precies in de doelgroep van Apple, en daarom bezwijk ik ook voor iPhone's en dat soort meuk.

Weergave van SMSjes als messenger gesprek is echt ideaal. Ik moest laatst weer even kloten met die losse smsjes, wat een DRAMA.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mobieltjes

Bericht door Leeuw »

Tot een week geleden had ik enkel "ping" gehoord als van "effe pingen" als je een netwerkverbinding wil testen of vertraging.
ping 168.169.0.6

Maar zo'n programma als n u op mobielen gebruikt wordt komt volgens mij van Blackberry, die hadden dit al langer. (of het daar ook ping heet???)

Een vriend (ondertussen wel een beetje uit beeld) heeft samen met een vriend iets gelijk opgezet, eens kijken of "ping"van hun is. Een jaar of 5/6 geleden waren ze er al mee bezig.
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mobieltjes

Bericht door Jurjen »

Zie net trouwens pas het filmpje op pag1. Prachtig!

*neemt toch nog een iPhone 4*
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mobieltjes

Bericht door ViveLaFrance »

Iemand al ervaring met de Nokia Lumia?
Ik ben op zoek naar een nieuwe foon, mijn huidige abo is te duur voor het toestel dat ik noodgedwongen heb. Andere smartphone heeft schermproblemen.

Samsung Galaxy hoor ik gedoe over en Apple vind ik niks. Ken ook iets teveel ontevreden iPhone-eigenaren.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mobieltjes

Bericht door Jurjen »

Grappig Chris, ik ken namelijk geen ontevreden iPhone eigenaren. Wel veel ontevreden Android gebruikers, maar dat ligt vaak aan een slecht toestel. Android zelf is prima.

Ik heb al wel met dat nieuwe Windows Phone gewerkt en dat werkt echt super. Dus zeker even proberen!

Ik ben overigens zelf al dik een jaar uiterst tevreden met mijn iPhone 4, zeker met iOS5.
Plaats reactie