Mobieltjes

Een nieuw mobiel, of toffe console bespreek het hier
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mobieltjes

Bericht door ViveLaFrance »

Ok thanks! Ja, het zou ook niet best zijn natuurlijk gezien de aanloop die Nokia heeft genomen. Morgen ff checken :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mobieltjes

Bericht door Leeuw »

Als ik over een half jaar toe ben aan een nieuw toestel ga ik zeker even een Windows Phone proberen, maar wss een HTC ipv Nokia omdat ik Nokia niet meer vertrouw met hun bouwkwaliteit, hoe anders was dit een aantal jaren geleden toen Nokia echt topproducten waren.

Zelf ben ik wel erg gek op Android, een Apple moet ik echt nooit zolang ze je opdringen wat je moet gebruiken aan kabels en software. Ik ken 2 mensen met een Iphone 4 en die zijn beide binnen een half jaar defect, een ander met een 3 is ook helemaal op, maar 2 hiervan geven nog steeds aan gelukkig met hun Apple te zijn? :? Hoezo merkbind :emo:

Samsung is geen slecht merk maar kwalitatief een stukje minder dan HTC, HTC heeft ook een hele fijne schil (lees: beste) om Android heen (sense)

Een nadeel van Android vind ik wel dat er momenteel erg veel versies zijn en een niet duidelijk beleid van de fabrikanten wanneer en of toestellen worden geupdate. Wat dat betreft heeft apple het makkelijk want die hebben enkel aan hun eigen producten te denken. Van Microsoft moet nog blijken hoe het beleid is.

Ik ben benieuwd wat je van de Windows phone vindt, maar vooral van Android gebruikers.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mobieltjes

Bericht door ViveLaFrance »

Heb vanmiddag even kunnen kijken. Eerste indruk is positief, goed in het gebruik, ligt lekker in de hand, mooi scherm en genoeg (standaard) mogelijkheden. Dat laatste is opzich niet belangrijk, want ik ben niet zo'n app'er. Nadeeltje is de prijs, ik kwam op 40 euro (1ste half jaar 50% korting) per maand voor 2 jaar. Is mij teveel, dus ik kijk nog even verder. Ga langs een aantal andere shops en probeer de prijs te drukken met oude telefoons.

Het aanbod is trouwens gigantisch. Net als TV's, daarbij zie ik door de bomen het bos ook niet meer :bonk:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door nvdw »

Ja, dat is ook mijn ervaring: je betaalt toch vooral een soort aflossing van je toestel en nog niet eens zozeer de belkosten. Kijk maar eens wat je kwijt bent voor sim-only.

Mijn HTC Legend moet nog steeds richting de reparatieservice omdat de daadwerkelijke telefoon het niet meer doet. Geluid van de lijn hoor ik alleen nog maar op speaker of met een hoofdtelefoon. Dientengevolge loop ik dus met een stelletje Apple-oortjes aan dat dure geval. :(
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mobieltjes

Bericht door Leeuw »

Hé ik heb ook een Legend gehad, schitterend toestel. Helaas met matige specs als je een beetje zwaar wilt smartphonen. De mijne is omgeruild door een krachtige HTC Desire, deze mocht ik toen houden.

HTC heeft een geweldige service, ik heb gebeld en de volgende dag stond er een koerier klaar op de afgesproken tijdstip (19:00 uur) en een week later kreeg ik een nieuwe telefoon. Keurig in doosje met attentie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mobieltjes

Bericht door ViveLaFrance »

HTC hoor ik goede verhalen over, maar ik vind ze erg kwetsbaar. Beetje het Samsung van jaren geleden.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mobieltjes

Bericht door Leeuw »

ChrisRenault schreef:HTC hoor ik goede verhalen over, maar ik vind ze erg kwetsbaar. Beetje het Samsung van jaren geleden.
?? huh ??

Ze zijn beter dan Samsung iig degelijker en mooier afgewerkt bovendien is sense een heel stuk fijner dan samsungs schil. Alleen heeft samsung betere marketing
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mobieltjes

Bericht door ViveLaFrance »

Ik ben ook geen fan van Samsung, maar ik ervaar HTC als minderwaardig. Teamgenoten van mij hebben HTC en in de zoektocht naar een nieuwe foon vroeg ik of HTC niks voor mij was? Het werd streng afgeraden. Ze moeten het ding vaak laten repareren. Aan de andere kant, bij mijn vaders werk zweren ze bij HTC. It's all relative!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door nvdw »

Leeuw schreef:HTC heeft een geweldige service
Heb je die HTC zelf gekocht en daar aangeboden of liep de reparatie via de telecomboer?
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:HTC hoor ik goede verhalen over, maar ik vind ze erg kwetsbaar. Beetje het Samsung van jaren geleden.
De telefoons van Samsung van jaren geleden waren toch alles behalve kwetsbaar, die van mij overleefde zelfs een val van 2 etages hoog, alleen de accu er weer even opklikken en hij deed het weer. Maar dan praten we wel over een toestel van een kleine 15 jaar geleden...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie