Waan van de Week

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door nvdw »

Acceptatie is geen argument. Niet accepteren is immers geen keuze.

Waar het mij om gaat is dat de voorstellen die hier aangedragen worden een toename betekenen van administratie- en controleactiviteiten. En laat de Belastingdienst nu al overvoerd zijn met het HUIDIGE pakket aan belastingmaatregelen. Zie ook http://tax-planning.nl/2012/04/belastin ... en-liggen/

Vergeet ook niet dat de grondslag voor bijtelling een heel andere is: een auto van de zaak is loon in natura, tenzij iemand heeft verklaard de auto alleen zakelijk te gebruiken (incl. woon-werk). Controle op dat laatste is dus controleren of iemand wel of geen belasting over zijn loon betaalt. In het geval van klassieke auto's zou je dan onderscheid moeten maken tussen kilometers die strikt voor eigen genot zijn of specifiek voor het bezoeken van evenementen of het rijden van toerritten. Dat laatste was dus het geval in België en dat viel in de praktijk nauwelijks te controleren.

Of je moet een soort kilometerheffing beogen. De implementatie en het onderhoud van zo'n systeem op landelijke schaal zijn al op enorme sommen begroot, met als gevolg dat de overhead niet meer in verhouding staat tot de opbrengsten.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Waan van de Week

Bericht door Leeuw »

o.k. maar waarom betaal ik dan hondenbelasting, en eigenaar van zo'n op de weg schijtend paard niet?
Daar kunnen blijkbaar ook vele FTE voor gebruikt worden, dus weet niet waarom er een paar FTE voor klassiekers nou opeens zo'n probleem zijn.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Chris, milieu was HET argument om het hele stelsel op de schop te nemen. Je maakt mij niet wijs dat een paard als middel om aan het verkeer deel te nemen, ook al is het hobbymatig, een zegen is voor het milieu. Die stront blijft vaak dagenlang liggen, met overlast van vliegen voor fietser tot gevolg.
Karweitje voor de gemeente. Paardenstront heeft zo zijn 'voordelen' ten opzichte van hondenstront. Het is biologisch beter afbreekbaar en het stinkt veel minder.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

Deze maand is het 25 jaar geleden dat Lexus geïntroduceerd werd tijdens de NAIAS te Detroit. Het luxemerk van Toyota koos vol voor de aanval met topmodel LS. Later volgden de nodige SUV's plus gangbare volumemodellen als de IS en CT. In Europa speelt Lexus een schaduwrol ten opzichte van BMW, Audi, Mercedes en Volvo, terwijl de Japanners in de VS qua afzet niet onderdoen voor de concurrentie. BMW en Mercedes waren in 2013 iets succesvoller, maar Buick, Cadillac, Acura, Audi, Infiniti, Lincoln en Volvo stonden op gepaste afstand.

Als ik gedwongen Lexus (oud/nieuw) moest rijden, werd het een...
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 04 feb 2017, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door weer een forummer »

Nou vooruit...Doe dan maar een LFA.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door WizardOfOss »

Doe mij er ook maar zo een, een Nürburgring Edition graag...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Waan van de Week

Bericht door Joël D. »

IS200 Crosswagon met een Compressor-kit erop. :yes:
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Waan van de Week

Bericht door Leeuw »

De LFA, is natuurlijk een über gave mega Lexus.
Maar eigenlijk vind ik de eerste gen. IS het tofste, en dan vooral de IS300 sportswagon
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door nvdw »

Ik vind de huidige GS een fantastische auto. Soort van Japanse BMW 5-serie, doe die maar.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Waan van de Week

Bericht door Timo »

De LFA ligt voor de hand, maar als ik die niet meetel.... Een SC van de eerste generatie (klik, dus niet die walgelijke cabrio) ziet er niet onaardig uit. Doe maar.
Plaats reactie