Waan van de Week
Re: Waan van de Week
Acceptatie is geen argument. Niet accepteren is immers geen keuze.
Waar het mij om gaat is dat de voorstellen die hier aangedragen worden een toename betekenen van administratie- en controleactiviteiten. En laat de Belastingdienst nu al overvoerd zijn met het HUIDIGE pakket aan belastingmaatregelen. Zie ook http://tax-planning.nl/2012/04/belastin ... en-liggen/
Vergeet ook niet dat de grondslag voor bijtelling een heel andere is: een auto van de zaak is loon in natura, tenzij iemand heeft verklaard de auto alleen zakelijk te gebruiken (incl. woon-werk). Controle op dat laatste is dus controleren of iemand wel of geen belasting over zijn loon betaalt. In het geval van klassieke auto's zou je dan onderscheid moeten maken tussen kilometers die strikt voor eigen genot zijn of specifiek voor het bezoeken van evenementen of het rijden van toerritten. Dat laatste was dus het geval in België en dat viel in de praktijk nauwelijks te controleren.
Of je moet een soort kilometerheffing beogen. De implementatie en het onderhoud van zo'n systeem op landelijke schaal zijn al op enorme sommen begroot, met als gevolg dat de overhead niet meer in verhouding staat tot de opbrengsten.
Waar het mij om gaat is dat de voorstellen die hier aangedragen worden een toename betekenen van administratie- en controleactiviteiten. En laat de Belastingdienst nu al overvoerd zijn met het HUIDIGE pakket aan belastingmaatregelen. Zie ook http://tax-planning.nl/2012/04/belastin ... en-liggen/
Vergeet ook niet dat de grondslag voor bijtelling een heel andere is: een auto van de zaak is loon in natura, tenzij iemand heeft verklaard de auto alleen zakelijk te gebruiken (incl. woon-werk). Controle op dat laatste is dus controleren of iemand wel of geen belasting over zijn loon betaalt. In het geval van klassieke auto's zou je dan onderscheid moeten maken tussen kilometers die strikt voor eigen genot zijn of specifiek voor het bezoeken van evenementen of het rijden van toerritten. Dat laatste was dus het geval in België en dat viel in de praktijk nauwelijks te controleren.
Of je moet een soort kilometerheffing beogen. De implementatie en het onderhoud van zo'n systeem op landelijke schaal zijn al op enorme sommen begroot, met als gevolg dat de overhead niet meer in verhouding staat tot de opbrengsten.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Re: Waan van de Week
o.k. maar waarom betaal ik dan hondenbelasting, en eigenaar van zo'n op de weg schijtend paard niet?
Daar kunnen blijkbaar ook vele FTE voor gebruikt worden, dus weet niet waarom er een paar FTE voor klassiekers nou opeens zo'n probleem zijn.
Daar kunnen blijkbaar ook vele FTE voor gebruikt worden, dus weet niet waarom er een paar FTE voor klassiekers nou opeens zo'n probleem zijn.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Waan van de Week
Karweitje voor de gemeente. Paardenstront heeft zo zijn 'voordelen' ten opzichte van hondenstront. Het is biologisch beter afbreekbaar en het stinkt veel minder.HondArd schreef:Chris, milieu was HET argument om het hele stelsel op de schop te nemen. Je maakt mij niet wijs dat een paard als middel om aan het verkeer deel te nemen, ook al is het hobbymatig, een zegen is voor het milieu. Die stront blijft vaak dagenlang liggen, met overlast van vliegen voor fietser tot gevolg.
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Waan van de Week
Deze maand is het 25 jaar geleden dat Lexus geïntroduceerd werd tijdens de NAIAS te Detroit. Het luxemerk van Toyota koos vol voor de aanval met topmodel LS. Later volgden de nodige SUV's plus gangbare volumemodellen als de IS en CT. In Europa speelt Lexus een schaduwrol ten opzichte van BMW, Audi, Mercedes en Volvo, terwijl de Japanners in de VS qua afzet niet onderdoen voor de concurrentie. BMW en Mercedes waren in 2013 iets succesvoller, maar Buick, Cadillac, Acura, Audi, Infiniti, Lincoln en Volvo stonden op gepaste afstand.
Als ik gedwongen Lexus (oud/nieuw) moest rijden, werd het een...
Als ik gedwongen Lexus (oud/nieuw) moest rijden, werd het een...
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 04 feb 2017, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 2458
- Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
- Contacteer:
Re: Waan van de Week
Nou vooruit...Doe dan maar een LFA.
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Waan van de Week
Doe mij er ook maar zo een, een Nürburgring Edition graag...
Re: Waan van de Week
IS200 Crosswagon met een Compressor-kit erop.
Re: Waan van de Week
De LFA, is natuurlijk een über gave mega Lexus.
Maar eigenlijk vind ik de eerste gen. IS het tofste, en dan vooral de IS300 sportswagon
Maar eigenlijk vind ik de eerste gen. IS het tofste, en dan vooral de IS300 sportswagon
Re: Waan van de Week
Ik vind de huidige GS een fantastische auto. Soort van Japanse BMW 5-serie, doe die maar.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Re: Waan van de Week
De LFA ligt voor de hand, maar als ik die niet meetel.... Een SC van de eerste generatie (klik, dus niet die walgelijke cabrio) ziet er niet onaardig uit. Doe maar.