Offtopic der Offtopics

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door nvdw »

De verzekeraar stelt altijd de tegenpartij schadeloos. Het bedrag wordt dan vervolgens wel weer verhaald...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door ViveLaFrance »

Doen jullie door de coronacrisis ook bepaalde dingen die je voorheen niet deed? :)

Ik ben begonnen met yoga. Puur om het lichaam soepel te houden, want ik merkte dat het vele thuiswerken en structureel minder bewegen ook voor een dertiger niet handig is :clown:

Het sociale leven komt weer op gang. In normale tijden plan ik niet elke avond vol, maar door het sluiten van horeca en verenigingen werd het soms erg rustig. Ik ontdekte dat er een hele serie van Grand Theft Auto bestond. Zo gebruik ik toch nog mijn Steam-account :lol: Een gamer zal ik nooit worden, maar inmiddels ben ik bij GTA 4 :D Tot nu toe is Vice City mijn favoriet.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door WizardOfOss »

Ik vind het haast veel schrikbarender dat ik, even afgezien van het feit dat ik niet op reis kan volkomen was gewend aan "het nieuwe normaal", en nauwelijks het gevoel had iets te missen. Blijkbaar had ik al geen leven :clown:

Had me wel voorgenomen eindelijk eens fotoalbums van m'n reizen te gaan maken, maar je raad het al, is nog totaal niks van terechtgekomen. En ik ben vorig jaar ook begonnen te schrijven voor een Japan-site, maar na twee items is daar ook weer de klad in gekomen. Ook al heb ik door het thuiswerken (ons kantoor gaat een dezer dagen tegen de vlakte, het nieuwe is naar verwachting pas in februari beschikbaar....) aanzienlijk meer vrije tijd, die tijd lijkt sneller dan ooit voorbij te vliegen.

Niet direct een gevolg van het corona-gebeuren maar ik heb begin dit jaar wel AliExpress "ontdekt", en dan met name de grote hoeveelheid niet-Lego die daar te vinden is. Uiteraard het nodige copy/paste-werk, maar ook veel leuke originele setjes. Zoals van Loz Bricks (exact als Lego maar 20% kleiner) een hele reeks Chinese en Japanse huisjes. Kost geen drol en erg leuk gemaakt:

Afbeelding

Ik probeer de laatste maanden wel weer eens wat meer te fietsen, want als veertiger merk ik inderdaad ook wel dat ik nu nóg minder beweeg dan dat ik toch al deed. Maar ja, veel weekenden leveren toch wel weer excuses op om dat niet te doen, want als er geen F1 is op zondag dan regent het wel. Of zo....

Ik moet ook zeggen dat de tweede prik niet helemaal soepel aan me voorbij is gegaan, heb me toch een paar weken daarna erg lusteloos gevoeld, en dat was vaak een dagje wel, dagje niet. En ik heb ook de indruk dat het m'n astma waar ik overheen gegroeid leek weer geactiveerd heeft, want bij dat lusteloze gevoel dook sporadisch ook wat kortademigheid op, en een paar weken geleden werd het zo erg dat ik voor het eerst in jaren toch maar even de huisarts heb opgezocht, van 10 meter lopen was ik helemaal buiten adem. Maar Ventolinnetje erbij en alles lijkt weer prima.

Wal grappig om dat van GTA te lezen. Ik was een liefhebber van het allereerste uur, en heb ooit specifiek voor San Andreas nog een PS2 gekocht puur omdat het spel daarvoor een paar maanden eerder beschikbaar was dan voor de PC. Maar tegelijk is dat ook de laatste uit de reeks die ik echt gespeeld heb. IV heb ik nog wel gekocht, maar ben daar nooit echt mee aan de slag gegaan. En sindsdien slinger ik eigenlijk ook alleen sporadisch nog San Andreas eens aan. Qua verhaallijn en sfeer was Vice City absoluut de topper, maar de schaal van San Andreas tilt die toch naar een hoger niveau als het gaat om gewoon random ongein uit te halen. Voor de PS2 heb ik overigens ook nog ooit Liberty City Stories gekocht maar nooit echt gespeeld, wellicht zou ik die nog eens moeten afstoffen....
(weer een extra reden om niet te fietsen....)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door nvdw »

Goed nieuws: Rockstar melkt GTA V nog een beetje langer uit door de boel opnieuw-opnieuw voor de PS5 uit te brengen. Heb je wat extra tijd om in te halen ;)

(Wat een farce trouwens, dezelfde game over DRIE generaties consoles heen trekken... maar dat terzijde.)

Ik heb inmiddels ook wat ‘Corona-Lego’ gespaard en zie hier en daar ook mooie spullen voorbij komen van Lego-concurrenten... wat de drempel helemaal laag maakt om het huis vol te douwen, dus ik kijk de video’s wel op YouTube :clown:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door WizardOfOss »

Het vervelende van echte Lego is niet alleen dat het best prijzig is, maar vooral ook dat de leuke dingen zoveel ruimte innemen. Wat dat betreft ben ik nog steeds heel blij met die Saturn V raket: die is een meter hoog, maar neemt in de andere richtingen lekker weinig ruimte in. Dat is met veel andere sets die ik leuk vind toch wel anders....

Overigens is m'n laatste aanwinst Technic:

Afbeelding

M'n neefje heeft er zaterdag ook eentje voor z'n verjaardag gekregen, maar ik kon het toch niet nalaten er meteen twee te bestellen. De laatste nog leverbare set met Power Functions, voor het nieuwere Control+ ben je afhankelijk van een app (en daarbij hopen dat je telefoon door Lego ondersteund wordt). En is zelf iets bouwen knap lastig, aangezien je dan in een andere app eerst je afstandbediening moet "programmeren". En wat moet je nog met het spul als over een paar jaar de app niet meer ondersteund wordt? Mijn Lego uit de jaren '80 doet het nu nog steeds...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Martin »

In het begin van de coronacrisis nog wat legpuzzels gemaakt. Hobbies die anderen (her)ontdekten, zoals modelbouw en fietsen, deed ik al. Het enige wat misschien nieuw was, was overblijfselen uit oorlogen opzoeken, zoals kleine bunkers. En dan op de foto zetten.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 09 okt 2021, 22:57Ik probeer de laatste maanden wel weer eens wat meer te fietsen, want als veertiger merk ik inderdaad ook wel dat ik nu nóg minder beweeg dan dat ik toch al deed.
Herkenbaar :yes: Fietsen is niet alleen voor de oudjes :puh: Ik vond altijd dat ik veel te weinig fietste. Op tennis na zijn bijna alle sociale activiteiten/contacten niet op fietsafstand. Boodschappen worden meestal bezorgd of doen we snel even na het werk. Wandelen doe ik ook meer. Liefst met iemand, maar ik kies er bewust voor om regelmatig een wandeling te maken. Ik merk duidelijk dat het energie oplevert. De kat gaat soms mee :lol: Waarschijnlijk te veel gewend aan het thuiswerken :clown:
WizardOfOss schreef: 09 okt 2021, 22:57Qua verhaallijn en sfeer was Vice City absoluut de topper, maar de schaal van San Andreas tilt die toch naar een hoger niveau als het gaat om gewoon random ongein uit te halen.
Klopt, maar ik vind de map van San Andreas onoverzichtelijk.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door WizardOfOss »

Nah, San Andreas is vooral enorm groot. En juist daardoor kan je gewoon lekker doelloos ronddwalen terwijl je in Vice City zo weer aan de andere kant van de stad zit. It's a feature, not a bug.

Wel een van de leuke dingen in Vice City was de Vigilante-missies met de Apache-helicopter. In een ver verleden hielden we op een forum nog wedstrijdjes wie daarmee het hoogste level wist te halen. Ik zou niet meer durven zeggen hoe ver je dan moest gaan (ik zat ooit dicht bij het record maar een dom momentje van onoplettendheid werd me fataal....), ik weet wel dat je score dan al lang maxed out moest zijn.....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 13 okt 2021, 10:34 Nah, San Andreas is vooral enorm groot. En juist daardoor kan je gewoon lekker doelloos ronddwalen terwijl je in Vice City zo weer aan de andere kant van de stad zit. It's a feature, not a bug.
Bij GTA 4 kun je de taxi nemen om sneller op de bestemming te komen. Misschien iets voor de vernieuwde trilogie :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door WizardOfOss »

Taxi? Tsss. In San Andreas kon je tussen de steden reizen per vliegtuig! En daarvoor hoefde je niet eens een vliegtuig te jatten....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie