Waan van de Week

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Waan van de Week

Bericht door #3 Micha »

nvdw schreef:Misschien wel het mooiste en lelijkste ontwerp tegelijk is dat van de eerste Fiat Panda. Dat is echt een staaltje industrieel design. Giugiaro zelf is er in elk geval bijzonder trots op. Ik vind het in elk geval zijn hoogtepunt.
Ik haak hier uiteraard even op in (las dit toevallig). Maar elke keer als ik aan dat ding sleutel, iets aan het opknappen ben of wat dan ook, dan kom ik er achter hoe simpel en daardoor complex dat ding in elkaar zit. Neem nou de stoelen. De hoezen van de stoelen kun je heel eenvoudig loshalen om ze te wassen. Heel handig natuurlijk, maar brengt wel ontwerp complicaties met zich mee. Sowieso, sinds ik zelf industrieel ontwerpen studeer in Delft merk ik dat er altijd veel meer gedachtes achter zitten dan je denkt.

Tot zo ver mijn gezwam. Ik ga voor de Panda.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Waan van de Week

Bericht door Leeuw »

Mooiste: Alfa 1300 GT junior
Lelijkste/Slechtste: AMC Eagle premier
Beste: Panda/Golf
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

Giugiaro heeft zich met een hoop merken bemoeid en genoeg mooie auto's getekend. Laat ik de Maserati Ghibli eruit lichten.

Ook een ruime keuze uit lelijke modellen zoals de Zastava Florida en Daihatsu Move.
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door weer een forummer »

Lastig, lastig, lastig.

Erg mooi: Fiat Dino/Alfa Romeo 2600 Sprint/BMW 3200 CS en nog een aantal.
Lelijk: Renault 21 en Hyundai Stellar (niet eens heel lelijk maar gewoon volstrekt anoniem)
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

Het gaat goed met Nissan in Europa. Zo goed zelfs dat ze Toyota hebben ingehaald als best verkopende Aziatisch automerk op ons continent. Vooral het aanbieden van diverse crossovers draagt hiertoe bij. In Nederland staat Nissan achter Kia en Toyota, maar ook hier presteren de Japanners naar behoren. Het marktaandeel stijgt voor het eerst in ongeveer twintig jaar weer richting vier procent.

Als ik gedwongen Nissan (oud/nieuw) moest rijden, werd het een...
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 04 feb 2017, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Waan van de Week

Bericht door Leeuw »

Nou op dit moment doet Nissan het inderdaad weer prima, maar wat een verschil ook met de modellen van jaren geleden.
Maar maak mij maar blij met een GT/R, en anders een 370 Nismo.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door WizardOfOss »

Er gaat uiteraard niks boven een GT-R, met de 370Z als goede tweede. Maar eerlijk is eerlijk, het is ook wel makkelijk om voor zulke extremen te gaan. Bij de meer alledaagse modellen is er ook niks mis met de Qashqai, Juke en Pulsar, alleen in het A en B-segment laten ze het nog echt afweten, voor het D-segment en hoger hebben ze uiteraard nog infiniti achter de hand. Ik hoop alleen dat ze toch nog een keer werk maken van een productieversie van de IDx...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Waan van de Week

Bericht door Martin »

Als ik kijk naar een reële prijs, dan wordt het misschien wel een Juke.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Waan van de Week

Bericht door #3 Micha »

Maar dan wel de totaal gestoorde Juke-R :oranje:. Onee echt, die is niet meer betaalbaar.

Doe mij maar een mooie Hakosuka.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Waan van de Week

Bericht door Leeuw »

[quote="WizardOfOss"]Er gaat uiteraard niks boven een GT-R, met de 370Z als goede tweede. Maar eerlijk is eerlijk, het is ook wel makkelijk om voor zulke extremen te gaan./quote]
Ja, ik had de keuze.... maar ik ga voor de Qashqai als het een gewonere moet worden
Plaats reactie