nvdw schreef:Misschien wel het mooiste en lelijkste ontwerp tegelijk is dat van de eerste Fiat Panda. Dat is echt een staaltje industrieel design. Giugiaro zelf is er in elk geval bijzonder trots op. Ik vind het in elk geval zijn hoogtepunt.
Ik haak hier uiteraard even op in (las dit toevallig). Maar elke keer als ik aan dat ding sleutel, iets aan het opknappen ben of wat dan ook, dan kom ik er achter hoe simpel en daardoor complex dat ding in elkaar zit. Neem nou de stoelen. De hoezen van de stoelen kun je heel eenvoudig loshalen om ze te wassen. Heel handig natuurlijk, maar brengt wel ontwerp complicaties met zich mee. Sowieso, sinds ik zelf industrieel ontwerpen studeer in Delft merk ik dat er altijd veel meer gedachtes achter zitten dan je denkt.
Erg mooi: Fiat Dino/Alfa Romeo 2600 Sprint/BMW 3200 CS en nog een aantal.
Lelijk: Renault 21 en Hyundai Stellar (niet eens heel lelijk maar gewoon volstrekt anoniem)
Het gaat goed met Nissan in Europa. Zo goed zelfs dat ze Toyota hebben ingehaald als best verkopende Aziatisch automerk op ons continent. Vooral het aanbieden van diverse crossovers draagt hiertoe bij. In Nederland staat Nissan achter Kia en Toyota, maar ook hier presteren de Japanners naar behoren. Het marktaandeel stijgt voor het eerst in ongeveer twintig jaar weer richting vier procent.
Als ik gedwongen Nissan (oud/nieuw) moest rijden, werd het een...
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 04 feb 2017, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou op dit moment doet Nissan het inderdaad weer prima, maar wat een verschil ook met de modellen van jaren geleden.
Maar maak mij maar blij met een GT/R, en anders een 370 Nismo.
Er gaat uiteraard niks boven een GT-R, met de 370Z als goede tweede. Maar eerlijk is eerlijk, het is ook wel makkelijk om voor zulke extremen te gaan. Bij de meer alledaagse modellen is er ook niks mis met de Qashqai, Juke en Pulsar, alleen in het A en B-segment laten ze het nog echt afweten, voor het D-segment en hoger hebben ze uiteraard nog infiniti achter de hand. Ik hoop alleen dat ze toch nog een keer werk maken van een productieversie van de IDx...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!
[quote="WizardOfOss"]Er gaat uiteraard niks boven een GT-R, met de 370Z als goede tweede. Maar eerlijk is eerlijk, het is ook wel makkelijk om voor zulke extremen te gaan./quote]
Ja, ik had de keuze.... maar ik ga voor de Qashqai als het een gewonere moet worden